איך לבחור כיור לחדר האמבטיה?

בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בכל הנוגע לעיצובים של חדר האמבטיה כמו כן בתחום של כיורי אמבטיה. הכיור הוא האלמנט המרכזי התופס את העין בחלל האמבטיה לכן יש לו חשיבות מבחינה פונקציונאלית ועיצובית. בבואכם לבחור כיור יש לבחור כזה שעונה על הצורך בחדר האמבטיה וכן שנותן תחושה של חלל מעוצב ויוקרתי. כיום ישנם מגוון סוגי כיורים כל אחד עם הייחודיות והמגבלות שלו, לכן הבחירה יכולה להיות מעט מבלבלת ומאתגרת, אז אם החלטתם לעצב או לשפץ את חדר האמבטיה ואתם לא יודעים איזה כיור לבחור אנחנו פה כדי לעזור לכם…

כיור מונח, אינטגרלי או תלוי?

כיום ישנם מגוון של סוגי כיורים בגדלים, עומקים וחומרי גלם שונים. כיורים לאמבטיה מתחלקים ל3 סוגים עיקריים: כיור מונח הוא כיור היושב על השיש או הדלפק בחדר, כיום נחשב מאוד מבחינה עיצובית ומשדרג את החלל למראה יוקרתי ומיוחד, כל גופו של הכיור גלוי ואפשר לבחור את הסגנון שהכי מתאים לנו מבחינת נוחות השימוש. כיור אינטגרלי הוא הנפוץ יותר, הוא מותקן בתוך ארון מובנה ועל משטחים מוצקים כך ששפת הכיור בולטת או בגובה המשטח וכיור תלוי, כאשר האינסטלציה מותקנת בתוך הקיר המתאים בעיקר לחדרי אמבטיה מינימליסטים בהם לרוב המראה יותר חשוב מהשימושיות של הכיור והוא נותן תחושה של מרחב בחלל החדר.

יתרונות כיור מונח:

1. חסכון במקום האחסון- כיוון שהכיור מונח כל גבי המשטח תוכלו לקבל יותר שטח אחסון מתחת למשטח וניתן אף להתקין עוד מגירות מתחת לשיש ולהגדיל את שטח האחסון בחדר.

2. התקנה פשוטה- בשל כך שהכיור מונח על משטח יותר קל להתקין אותו, כמו כן אם רוצים להחליף זה ניתן יותר בקלות בין אם תבחרו כיור קטן או גדול, תוכלו להניח על המשטח כל סגנון או צורה שתרצו.

3. עיצוב- כיור מונח יכול להיות מחומרים שונים ובמגוון דגמים וגדלים לכן הוא ייחודי יותר מהכיורים האחרים ומעניק מראה אלגנטי ויוקרתי.

4. מגוון אפשרויות- לעומת כיור שקוע שלרב יהיה מרובע או עגול, הכיור המונח יכול להגיע בשלל צורות ויש אפשרויות בחירה רבות ואף אפשר לעצב אצל אמן ולהתקין.

כיור התואם לחלל האמבטיה:

כפי שצויין כיור הוא אלמנט עיצובי ומרכזי בחלל החדר לכן הוא צריך להיות בהתאמה לשאר החללים בבית וכן בהתאמה לשאר הכלים והאביזרים שבחדר, למשל אם חדר האמבטיה הוא בסגנון מודרני נבחר כיור בצורה זוויתית מעניינת, אם חדר האמבטיה מסוגנן יותר בסגנון כפרי נבחר כיור עגול. כמו כן גודל הכיור צריך להיות בפרופורציות לחדר האמבטיה כך שלא יראה גדול מידי ומגושם ולא קטן מידי ולא נוח.

בחירת כיור אמבט לפי חומרי גלם:

ישנם חומרי גלם שונים מהם עשויים הכיורים, השוני בין חומרי הגלם הוא בעמידות שלהם לאורך זמן וכן במחיר שלהם. לפניכם החומרים מהם עשויים רוב כיורי אמבט: חרס- החומר שברוב הכיורים המותקנים כיום, בעל ברק, קל ולניקוי ותחזוקה. נירוסטה- השימוש בכיורי נירוסטה הוא בעיקר כאשר רוצים לעצב בסגנון מודרני או במקומות עמוסים יותר כמו מסעדות ומטבחים גדולים. אמייל- כיור העשוי ברזל מצופה אמייל עם ברק שנשאר לאורך זמן, עם זאת שכבת האמייל עדינה ,יכולה להיפגע בקלות ולאבד מהיופי שלה. זכוכית- כיור מזכוכית מחוסמת, חזקה ועמידה, כיור זכוכית נותן מענה בעיקר למראה יוקרתי, כמו כן הוא קל לניקוי, ישנם סוגי זכוכית שונות חלקה ,דוגמאות שקופה או חלבית. אבן קיסר- כיור עשוי מקוורץ טבעי בשילוב אקריל, עמיד בפני חומרים וכימקלים שונים.

איך בוחרים כיור מתאים?

1. תכנון מראש- סוג הכיור שתבחרו לאמבטיה יקבע את הסגנון העיצובי של החדר והאווירה בחלל, לכן לפני שבוחרים כיור תכננו את גובה הארון והמשטח כך שהכיור המונח לא יהיה גבוה מידי.כמו כן חשוב לבדוק את כל המאפיינים של חדר האמבטיה, גודל, היקף השימוש, מי המשתמשים וכו.

2. סוג החומר- כדאי לבחור מראש את החומר ממנו עשוי הכיור ,כדאי לבחור את החומר בהתאם למאפיינים של חדר האמבטיה, אם הכיור מיועד לחדר אמבט משותף כדאי ללכת על חומר עמיד וקל לניקוי, אם הכיור מיועד לחדר מעוצב ופחות שימושי כדאי ללכת על כיורים ייחודיים יותר כמו כיור זכוכית.

3. תחזוקה- הכיורים עשויים מחומרים שונים וכל סוג חומר דורש תחזוקה שונה ומגבלות משלו. בחרו את הכיור שמתאים לאופן בו אתם יכולים לתחזק אותו כי ניקוי לא נכון או תחזוקה לא מספיקה עלולים לפגוע במראה שלו.

טיפים לפני התקנה של כיור:

1. איכות- כדאי לרכוש כיור מחברה שעומדת בתקנים ומספקת שרות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה, כך שתוכלו לקבל אחריות על הכיור ולחזור במידה ותתקלו בבעיות.

2. אחריות- ברכישת כיור יש לוודא שיש אחריות יצרן, בדר"כ בכיורים איכותיים האחריות תהיה של 5 שנים ומעלה וכן אחריות מתקין במקרה זה האחריות תקפה רק אם ההתקנה בוצעה ע"י מתקין מורשה של החברה, בדר"כ האחריות לשנה על נזקים כתוצאה מהתקנה לקויה.

3. מתקין מקצועי- כדאי שאת ההתקנה יבצע מתקין מורשה של חברת הכיורים על מנת שהאחריות אכן תעמוד לכם, אם במקרה בחרתם באיש מקצוע פרטי וודאו איתו שאכן הוא מספק לכם את אחריות בכתב על הכיור לשנה הראשונה לפחות.