איך לבחור אריחים לחדר השירותים?

התקנת אריחים בחדר השירותים היא תוספת קטנה שמרעננת ומשדרגת את העיצוב, ואם חושבים קצת מחוץ לקופסה – אפשר לנצל את החלל בצורה יעילה כדי ליצור פינות אחסון ולארגן טוב יותר את חדר השירותים או חדר האמבטיה. הנה כמה דברים שיעזרו לכם לעשות את זה.

אריחים – בחירה פרקטית

יש היום בשוק מגוון רחב של אריחים שמותאמים לחדרי האמבטיה והשירותים, כך שהם עמידים בפני הלחות והרטיבות וקל מאוד לנקות אותם. ולכן אם אתם מתכננים שיפוץ גדול בחדר השירותים או רק מחפשים דרך פשוטה וקלה לשדרג אותו – אנחנו ממליצים על חיפוי של הקירות באריחי קרמיקה.
כאשר מתקינים אסלה תלויה בדרך כלל רוצים גם לשלב התקנה של ניאגרה סמויה, והדרך הנוחה ביותר היא להסוות את הניאגרה בעזרת לוחות גבס. כדי לא להשאיר לוחות גבס חשופים אפשר להדביק בקלות אריחים כך שהתוספת תראה כחלק אינטגרלי לחלוטין. את החיפוי ניתן להתקין עד לגובה התקרה, או ליצור מעין נישה מעל מושב אסלה ובכך ליצור עוד מקומות אחסון בתוך חדר השירותים.

אריחים – הבחירה העיצובית

כאמור, השוק מוצף בסוגים שונים של אריחים המותאמים לחדר האמבטיה והשירותים, במגוון של צורות, גדלים וצבעים. ישנם אריחים שמתאימים לריצוף חדר השירותים, אחרים מתאימים לחיפוי הקירות, וישנם סוגים שמשמשים גם לריצוף וגם לחיפוי.
בדרך כלל חדרי שירותים הם חדרים קטנים וצפופים, ועבורם אנחנו ממליצים להעדיף אריחים גדולים בגוונים בהירים כדי לתת תחושה של מרחב. בשילוב עם אסלות תלויות ומדפים צפים תוכלו לחסוך אפילו יותר מקום, וגם הניקיון והתחזוקה יהיו קלים יותר.
כדי להכניס צבעוניות וייחוד, אפשר לשלב אריחי פסיפס קטנים, או אריחים צבעוניים בגדלים שונים בתור אלמנט עיצובי – פס לרוחב הקירות, או שיבוץ של כמה אריחים מעוטרים. גם כאשר אתם מחפשים אריחים מיוחדים, חשוב מאוד לוודא שהם מתאימים לשימוש בחדר הרחצה או השירותים, במיוחד כאשר הם מותקנים סביב מושב אסלה, אמבט או מקלחון.

סוף מעשה במחשבה תחילה

בתוך המגוון העצום של האפשרויות קל מאוד ללכת לאיבוד, ולהתפתות לרכוש אריחים מעוצבים שיתבררו בהמשך כטעות. במיוחד כאשר עושים שינוי משמעותי בחדר השירותים, גם מבחינת האביזרים הסניטריים וגם מבחינת הקו העיצובי. בבחירת האריחים חשוב לקחת בחשבון את המידות של החדר, את הסגנון ואת הבחירה של שאר האביזרים והריהוט. אם אתם לא בטוחים איך דגם מסוים ישתלב בחדר, אל תהססו לשאול, להתייעץ ולחפש תמונות להמחשה. לפני התקנה של אסלה תלויה חשוב להתייעץ עם הקבלן או האינסטלטור, במיוחד כאשר מתקינים ניאגרה סמויה. פרטים כמו הרוחב של מושב אסלה וגובה החיפוי של הניאגרה חשובים כדי שתוכלו לבחור אריחים בגודל מתאים, כיוון שחוסר התאמה יקשה מאוד על התקנת החיפוי בצורה שתהיה אסתטית ומדויקת.
כאשר אתם בודקים את מחיר האריחים חשוב לקחת בחשבון גם את החומרים הנלווים ואת עלות העבודה עצמה.