איך כדאי לארגן את חדר האמבטיה?

חדר האמבטיה משמש אותנו בדרך כלל לשתי מטרות מרכזיות; התארגנות מהירה ליציאה מהבית או רחצה נינוחה שמעניקה לנו כמה רגעים שקטים לעצמנו במהלך היום. כך או כך, כדי שנוציא את המיטב מחדר האמבטיה חשוב שנארגן אותו בהתאם לצרכים שלנו. ארגון חכם יהפוך את החדר לנוח ונעים יותר, ויאפשר לנו למצוא את הפריטים הנחוצים לנו במהירות ובקלות. הנה כמה טיפים.

 

לוקחים מידות

לפני שמתחילים לתכנן ולעצב את חדר האמבטיה, חשוב מאוד למדוד במדויק את כל חלקיו. אם אתם מתכננים לשלב בחדר מקלחון, חשבו אם אתם מעוניינים במקלחון במידות סטנדרטיות (90 על 90 ס"מ) או שחלל החדר מאפשר לכם לבנות מקלחון מרווח יותר במידות אחרות. לעומת זאת, אמבט תחייב אתכם בדרך כלל לפנות שטח גדול יותר בחדר האמבטיה וחשוב לוודא שאכן בחרתם אמבט בגודל הנכון. מלבד חלל הרחצה עצמו, חשבו מה עוד צריך להשתלב בחדר הרחצה. האם אתם מעוניינים גם באסלה? האם יש לכם צורך בארון אמבטיה גדול או שהחלל בחדר מאפשר לכם לשלב ארון תלוי קטן-מידות? כאשר יש בידיכם את המתאר הכללי של החדר, אפשר לעבור לשלב הבא.

מי משתמש בחדר?

בחרתם אמבט או מקלחון והתאמתם ארונות אמבטיה. אך לפני שאתם משלימים את התכנון ואת העיצוב של חדר האמבטיה כדאי שתחשבו על עוד פרט חשוב נוסף – מי משתמש בחדר האמבטיה? האם החדר מיועד רק לאדם אחד? לזוג? ואולי בכלל מדובר בחדר רחצה שנועד לשרת משפחה שלמה? התשובות לשאלות אלו יסייעו לכם לארגן את חדר האמבטיה באופן ההולם את הצרכים שלכם. אם במשפחה יש פעוטות או ילדים קטנים כדאי לוודא שיש מקום מספק לאחסון כל כלי הרחצה, וחשוב מאוד לשים לב לבטיחות השימוש בחדר האמבטיה ולהשתמש באמצעים למניעת החלקה. במשפחה שיש בה גם ילדים מתבגרים ניתן אולי לחלק את שטחי האחסון וכך להבטיח כי לכל חבר משפחה יש את השטח הפרטי שלו לאחסון.

נגישות

מה הופך חדר אמבטיה לחדר נוח? לשאלה זו יכולות להיות תשובות רבות, אך יש תנאי אחד שנכון תמיד; חדר אמבטיה המאורגן נכון חייב לאפשר נגישות מלאה לפריטים השונים הנחוצים לכם במהלך השימוש בחדר. זה מתחיל כבר בתכנון המיקום של ראש המקלחת ושל ידית הברזים, ונמשך במיקום שנבחר להצבת סבון הרחצה והמגבות. אז כדי לאפשר נגישות מלאה ונוחות מקסימלית, שימו לב לנקודות הבאות:

  • תכנון המקלחון: אם בחרתם במקלחון לחדר האמבטיה, כדאי לוודא שהוא מאפשר כניסה ויציאה נוחה. אם אתם צריכים להידחק פנימה או החוצה ממנו, כנראה שמשהו בתכנון לא צלח. כדי להימנע מטעויות מסוג זה, בדקו את המקלחון עוד בחנות, לפני הרכישה.
  • מיקום המגבות: רצוי לבחור במיקום נוח למגבות, זה יכול להיות מתלה הצמוד לקיר האמבט, וזה יכול מדף הנמצא בתחתית ארון האמבטיה. מה שחשוב – שהמיקום יהיה נוח עבורכם.
  • אביזרים לאמבטיה: אם תרצו, ניתן לשלב אביזרים שונים בחדר האמבטיה שיהפכו את השימוש בו