איך בוחרים כיורים למטבח?

כמה פעמים ביום אנחנו משתמשים בכיור המטבח שלנו? פעמיים? שלוש פעמים? 10 פעמים? כך או כך – מדובר באחד הפריטים שזוכה לראות אותנו לא מעט, ולכן חשוב לבחור אותו בקפידה. לאילו פרמטרים כדאי לשים לב בבואנו לבחור כיור למטבח? הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

כיור שיאפשר ניצול מקום מקסימלי
כדי להבין כמה מקום עומד לרשותנו, נבחן את גודלו של הארון מעליו ישב הכיור. נמדוד את רוחבו הפנימי ובהתאם נדע מהו הגודל המינימלי לכיור שלנו. הארון ממש גדול? ברכותינו, תוכלו אפילו לבחור כיור מטבח כפול וליהנות משני כיורים.

פונקציונליות היא שם המשחק
בהמשך לסעיף הקודם, חשבו מהם הצרכים שלכם במטבח. הסטנדרט הוא כיור בעל קערה אחת, המאפשר להשרות בקלות סירים ותבניות גדולות. יחד עם זאת, קחו בחשבון כי כשאתם משרים בכיור כלים – לא תוכלו לשטוף בו כלים או ירקות. אפשרות נוספת היא כיור מטבח כפול. כפי שהזכרנו לעיל, הוא גדול יותר ומשווק במגוון גדלים וחלוקות. אם אתם שומרי כשרות, זה יכול להיות פתרון אידיאלי להפרדת הכלים, כמו גם לפתור את אתגר ההשריה שהזכרנו קודם – תוכלו לבצע כמה פעולות בו זמנית, מבלי שאחת תפריע לשניה.

ניקיון ואחזקה פשוטים

כדי לשמור על הכיור לאורך זמן, חשוב לנקות ולתחזק אותו באופן קבוע. אם נבחר כיור שמלכתחילה עמיד יותר לכתמים, לשריטות ולפגעים אחרים – נדע שבחרנו במוצר שיהיה לנו נוח להשתמש בו לאורך זמן. בנוסף, הקפידו לברר מהי המלצת היצרן לגבי אופן הניקיון והאחזקה, באילו חומרים כדאי להשתמש ועוד. זה המקום להזכיר שקלות הניקוי מושפעת גם מבחירת הברז הנלווה לכיור. כך למשל, ברז נשלף למטבח יהפוך את מלאכת הניקוי להרבה יותר נוחה ויאפשר לכם להגיע לכל מיני פינות וחריצים על פני הכיור (כמו גם בשיש).

התאמה למראה הכללי של המטבח
כיור הוא ללא ספק פריט פרקטי המאפשר נוחות מקסימלית בחלל המטבח. יחד עם זאת, עליו להתאים לעיצוב הכללי של המטבח, כמו גם לסגנון האישי שלכם. בבואכם לתכנן את מראה המטבח כולו, יש לשים לב לשני פרמטרים. הראשון הוא צבע הכיור, שכדאי שיהיה תואם למשטח העבודה ולשיש שלצידו, על מנת שיצור מראה אחיד והרמוני – אך תוכלו כמובן לבחור גם צבע מנוגד, ש"ישבור" את המראה ההרמוני ויעניק מראה מודרני, כמו למשל כיור נירוסטה. פרמטר נוסף הוא גודל הכיור, ככל שהמטבח גדול יותר – כך תוכלו לבחור כיור גדול יותר.

בחירת חומר גלם
חומר הגלם ממנו עשוי הכיור משפיע על אופי התחזוקה שלו וקלות הניקוי שלו, וכן גם על עיצוב המטבח הכולל. כך למשל כיור עשוי נירוסטה נחשב לקל לניקוי, כיור גרניט נחשב לעמיד במיוחד ובעל מראה טבעי ועדין ואילו כיור קוריאן המיוצר בפטנט אמריקאי, משלב בתוכו מינרל טבעי ואקריליק ולכן נחשב לעמיד במיוחד.