איך בוחרים את המקלחת המושלמת עבורכם?

כל אחד אוהב להתקלח קצת אחרת, ולכל אחד מאתנו יש משהו אחר שחשוב לו בחדר האמבטיה. זה יכול להיות סוג הריצוף שנבחר, האפשרות לכוונן את עוצמת זרימת המים או אפילו סוג תעלת הניקוז שבוחכרים בה. אך מבין כל ההיבטים השונים של תכנון חדר הרחצה, עיקר תשומת הלב שלנו מופנית למקלחת עצמה. האם כדאי לבחור במקלחת פתוחה הכוללת וילון רחצה בלבד או שכדאי להתקין מקלחון? ואיזה דלת תתאים למקלחון שבחרנו? כל הטיפים מייד.

מידות

לפני שנתחיל לדון בסוג המקלחת האידאלית שלנו, עלינו לבדוק היטב מהן מידות חדר הרחצה ובהתאם לכך לקבוע את מידות המקלחת. אם החדר מרווח יחסית, יהיו בידינו אפשרויות רבות יותר לתכנון חדר הרחצה, ונוכל לדוגמה להתקין אמבטיה מלאה ולצרף לה מחיצה למניעת הרטבה של רצפת החדר. עם זאת, אם נרצה לשלב בחדר האמבטיה גם אסלה או מתקנים אחרים, ייתכן כי דווקא מקלחונים יתאימו לנו יותר ויאפשרו לנו מרחב פעולה גדול יותר. לכן, בשלב הראשון ערכו מדידות מדויקות ותכננו היטב את מתאר החדר ואת תכולתו.

סוג המקלחון

במרבית הבתים, בוחרים לשלב בחדר האמבטיה מקלחון, ולא בכדי. בחנויות ניתן למצוא דגמים רבים הניתנים להתאמה לצרכים המדויקים של כל חדר, והם כוללים עיצובים שונים על פי ההעדפות האישיות. כדי להקל עליכם את הבחירה, להלן הסוגים העיקריים של מקלחונים לאמבטיה:

  • מקלחון חזית: כדי ליצור מקלחון חזית נעזרים בשלושה קירות של חדר האמבטיה ולהם מצרפים דלת מתאימה. לכן, מקלחון מסוג זה מחייב חלל מתאים, ואם מתכננים אותו באופן מוקפד הוא מאפשר לתעל באופן מקסימלי את מרחב החדר.

  • מקלחון פינתי: מקלחון זה משתלב בפינה של חדר הרחצה ומשתמש בשני הקירות שלה. את המבנה הבסיסי הזה ניתן לפתח בצורות שונות ולשלב דלתות מסוגים רבים:

  • מקלחון עגול: מקלחון זה יכלול דלתות מעוגלות הניתנות לפתיחה פנימה או החוצה והוא יהיה אידאלי לחדרים לא גדולים.

  • מקלחון מרובע עם דלת הרמוניקה: בחדרים שבהם יש מרחב גדול יותר, ניתן לתכנן מקלחון מרובע בעל דלתות הנפתחות פנימה או החוצה. רק שימו לב שהפתיחה נוחה ואינה נתקלת במחסומים שונים.

  • אמבטיון: זוהי למעשה מעין מחיצה או דלת שאותה ניתן להתקין על אמבטיה רגילה. המטרה המרכזית היא למנוע השפרצה של מים מחוץ לאמבטיה וכך לצמצם את הסיכוי להחלקה.

דרישות תחזוקה

לצד שיקולי מרחב ואסתטיקה, לא ניתן להתעלם מההיבטים הפרקטיים. כדי שחדר הרחצה ימשיך להיות נאה ונעים, אתם תידרשו לדאוג לתחזוקתו ולניקיונו הסדיר. עם זאת, דרישות תחזוקה אלו צריכות להתאים לאורח החיים שלכם, ואין טעם להתקין מקלחון הדורש תחזוקה גבוהה שאין באפשרותכם לעמוד בה. לכן, לפני הרכישה, ודאו כי המקלחון נוח לשימוש ולתפעול, בררו כיצד יש לנקות אותו ומהן דרישות התחזוקה שלו. כשיהיו בידיכם כל הנתונים הללו תוכלו להחליט אם מקלחון מסוים אכן מתאים לאופי שלכם ולסגנון החיים שלכם.