4 דברים שצריך לחשוב עליהם לפני בחירת ארון לאמבטיה

אם בעבר חדר אמבטיה היה חלל פונקציונלי בו מתקלחים, מתנתקים וחוזרים לחיים, הרי שהיום מדובר בהרבה יותר מכך. כיום ניתן למצוא הרבה יותר חללי אמבטיה שנראים כמו ספא מענג שמטרתם היא לגרום לנו להרגיש כאילו מלאכת הניקיון היא המקודשת ביותר, והיא מתרחשת בתוך "מקדש" מפואר ליופי ולפאר. נשמע כמו מטרה מורכבת מדי? לא כשמתחילים מבחירת ארון אמבטיה מתאים! ככל שהקונספט של חדרי האמבטיה משתנה, מתעצב ונעשה מיוחד יותר, כך ארונות אמבטיה כיום מציעים הרבה יותר מאשר "תושבת" לכיור או מקום אחסון נוסף. אז איך תבחרו את הארון המושלם לצרכים שלכם? הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בכך, פרקטיים ועיצוביים כאחד.

הסגנון הכללי בחלל

הדבר הראשון שכדאי לחשוב עליו בעת בחירת ארון אמבטיה הוא סגנון העיצוב הכללי בחדר והשאיפה הכללית שלכם ממראהו. כך למשל, אם אתם מעדיפים מראה מודרני-עכשווי, אז כדאי לבחור ארון מינימליסטי בעיצוב חלק, עם ידיות מרובעות ללא פיתוחים מעוגלים. אם אתם שואפים לייצר בחלל מראה כפרי, למשל, כדאי לבחור בארון אמבטיה עשוי עץ גולמי, בגוונים טבעיים.

סוג ארון האמבטיה

לאחר שהחלטתם מהו המראה הכללי של הארון והבנתם שהוא יתכתב עם החלל, כדאי לחשוב על סוג הארון. יש ארונות צמודי קיר, צמודי רצפה או כאלו שעומדים באמצעות רגליות נטועות בקרקע. מעבר לסגנון אישי, גם מיקום האינסטלציה שלכם יקבע איזה סוג ארון מתאים לכם ביותר. אם, לדוגמה, הצנרת שלכם עולה דרך הרצפה, בחירה בארון צמוד לרצפה תהיה בחירה נהדרת – שכן היא תסתיר את האינסטלציה הלא אסתטית. בנוסף, כדאי לחשוב על הכיור. אם תרצו שהכיור יהיה בולט ויבלוט, ארון האמבטיה צריך להיות מינימליסטי יחסית.

גודל ארון האמבטיה

כדי להבין מהו גודל האמבטיה המתאים בחלל, כדאי לשאול את עצמכם מספר שאלות: מהי מטרתו העיקרית של הארון? כמה אחסון נדרש בחדר? ואת מי הוא עתיד לשמש?  כדי להבין עד כמה גדול הארון יכול להיות, הסתכלו סביבכם וחשבו אילו "מכשולים" יכולים להיות לגודל האידיאלי – עד היכן הדלת נפתחת, מהו מיקום המקלחת והשירותים ביחס לארון וכיצד זורמת התנועה באופן כללי בחדר.

אם יש לכם משפחה גדולה או מספר משתמשים בארון האמבטיה, צרכי האחסון צריכים להיות בראש סדר העדיפויות שלכם – ובהתאם לגודל האחסון הדרוש, כך גם לרוב גודל האחסון הממשי של הארון. לכן העדיפו לבחור בארון שיכול להכיל את כל חפצי האמבט שלכם בקלות, עם חלוקה לפי משתמשים או קטגוריות (מגבות, מוצרי קוסמטיקה, ניקיון, תכשירי רחצה, תרופות וכדומה).

קודם מתכננים, אחר כך בוחרים

מבחר ארונות האמבטיה הקיימים בשוק עשוי לסחרר והבחירה עשויה להיות מבלבלת, אך אם תתכננו היטב את הצעד הזה – לגמרי תראו כי טוב. חשבו על מקום האחסון הדרוש, הגודל העומד לרשותכם והסגנון הכללי של החדר, וכך תוכלו לערוך את הבחירה המתאימה ביותר לצרכים שלכם ולאחד החדרים הכי מפנקים בבית.