סוגים של ארונות אמבטיה

חדר האמבטיה שלנו הוא אחד החדרים המפנקים ביותר שקיימים בבית. מלבד דאגה למקלחון או אמבט נעים, מגבות מפנקות ושירותים מתקדמים – ישנה חשיבות רבה גם לבחירת ארונות אמבטיה. מדוע זה חשוב כל כך ואילו סוגים קיימים?

תפקידו של ארון האמבטיה
במידה והחדר כולו לא מעוצב נכון ולא מכיל שטחי אחסון מתאימים לצרכים של בני הבית ולמספר הנפשות בו, עשוי לשרור בו אי סדר של ממש – וכך, במקום להיות אי של שלווה ונקיון, חדר האמבטיה הופך למעוז בלאגן, בו בקבוקי חומר ניקוי מוצבים במקומות שונים, גלילי נייר טואלט פזורים בחדר ועוד. בדיוק לשם כך אנו משתמשים בארון אמבטיה, שתפקידו הוא להעניק לחדר צביון מסודר והוא משמש כמקום אחסון נוח במיוחד לכל החפצים שאנו זקוקים שיהיו במרחק נגיעה – מגבות, סבון, שמפו ותחליבים שונים, ועוד. קיימים לא מעט סוגים של ארונות אמבטיה בחנויות השונות, כשחלקם באים לענות על צרכים אסתטיים אינדבדואליים וחלקם באים לשרת צרכים פרקטיים. לכל ארון מותאם כיור המתאים לגודלו ולסגנון, מספר מגירות מסוים ומספר דלתות שונה. אך אילו סוגי ארונות אמבטיה קיימים? הנה כמה בולטים.

ארון אמבטיה מזכוכית
ארון אמבטיה מזכוכית מעוצב בכמה דרכים, עם זכוכית אטומה, זכוכית מראה או זכוכית אטומה. הזכוכית מעניקה אשליה של חדר גדול ומאוורר יותר, ולכן מיועדת לכל מי שברשותו חדר אמבטיה קטן יחסית או כל מי שאוהב את סגנון העיצוב הנקי והאלגנטי.

ארון אמבטיה מעץ
ארון אמבטיה מעץ מעניק לחדר כולו מראה כפרי וחמים. בנוסף, הוא מאפשר לצבוע על גביו בכל צבע שתרצו, וכך תוכלו לשנות את העיצוב בקלות כשתחפצו בכך. אם תעדיפו, תוכלו לשמור את צבעו הטבעי של העץ או לצבוע אותו בצבע לבן וכך לשמור על מראה אלגנטי, נקי יותר – אך כפרי לא פחות. שימו לב שכשאתם בוחרים ארון עץ לאמבטיה, בדקו היטב האם הארון עבר צביעה בחומר דוחה מים ועבר תהליך איטום מפני רטיבות ולחות.

ארון עומד
הצורה הקלאסית של הארונות הם ארונות עומדים, המגיעים בגבהים שונים, מספר משתנה של דלתות לבחירתכם, מדפים שונים וכן מגירות – כשהארון עצמו מוצב על רצפת החדר ומחובר אל הרצפה. זוהי הבחירה המסורתית לארונות אמבטיה. היתרון הברור הטמון בבחירה זו הוא בעובדה שהוא מכיל אפשרויות אחסון רבות יותר ולכן מתאים למשפחה גדולה או לכזו הזקוקה להרבה מקומות אחסון, אך החסרון של ארון עומד הוא בכך שלא ניתן לנקות תחתיו – מה שעלול ליצור עובש הנוצר מהרטיבות באוויר.

ארון אמבטיה תלוי
ארון האמבטיה נחשב לבחירה מודרנית יותר. הוא אינו מחובר אל רצפת חדר האמבטיה אלא מחובר אל הקיר על ידי מקדחה. חלק מהארונות מכילים דלתות ובחלקם תהיה גם מראה. היתרון הברור שלו הוא בכך שמתאפשר לנקות מתחת לארון בכל אימת שנזדקק לכך, אך מצד שני דבר זה יבוא על חשבון המקום, שכן ארון אמבטיה תלוי בדרך כלל יהיה קטן יותר.