מהי העלות הממוצעת של שיפוץ מטבח?

איך אפשר לדעת מראש כמה יעלה לשפץ מטבח?

בשלב מסוים כל משפחה נאלצת להודות בכך שהבית זקוק לשיפוץ. לפעמים הקירות מלאים טביעות אצבע של ילדים או שהצבע דורש רענון, ולפעמים חייבים לשדרג את חדר האמבטיה. אך אחד הפרויקטים המורכבים ביותר הוא שיפוץ חדר המטבח. באזור זה קיימות תשתיות צנרת שלעיתים מצריכות חידוש, משטחי עבודה הנשחקים עם הזמן וארונות החשופים לתנאי לחות. על כן, שיפוץ המטבח עלול להסתכם בעלות גבוהה יחסית, בהתאם להיקף העבודות הנדרשות. אז כמה צפוי לעלות שיפוץ בסיסי וכמה תשלמו אם תבחרו בשיפוץ יסודי? על כך במאמר הבא.

שיפוץ בסיסי של חדר המטבח

כאשר מסגרת התקציב מוגבלת, או אם לא נדרשים שינויים מרחיקי לכת בעיצוב חדר המטבח, ניתן לבחור בשיפוץ בסיסי יחסית. שיפוץ מעין זה הוא קוסמטי בעיקרו, ועולה בין 10,000 ש"ח לבין כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בחומרים שבחרתם ובעלות העבודה של אנשי המקצוע.

במסגרת שיפוץ בסיסי אפשר למשל לבצע את הדברים הבאים

  • צביעה כללית של החדר: במטבח אנו מבשלים, אוכלים ולעיתים אף מארחים חברים. לכן, קירות החדר צוברים כתמים במשך השנים, ומדי פעם מומלץ לצבוע את הקיר מחדש. זאת גם הזדמנות לרענן את מראה המטבח בעלות נמוכה יחסית.
  • חידוש מראה ארונות המטבח: גם ארונות המטבח האיכותיים ביותר מושפעים מתנאי הלחות השוררים במטבח, במיוחד כשמדובר בארונות המשמשים אותנו שנים רבות. עם זאת, לא תמיד יש צורך להחליף את הארונות, ולעתים די בשכבת צבע חדשה כדי לשפר את מראה המטבח.
  • החלפת ידיות הארונות: את ידיות הארונות ניתן בדרך כלל להחליף בקלות, בייחוד כאשר מדובר בידיות המוברגות לארון. זאת גם הזדמנות להוסיף קצת צבע דרך בחירה בידיות צבעוניות, בייחוד כאשר למטבח צבע אחיד.
  • החלפת ברזים: ברז שאינו תקין מקשה עלינו לבצע פעולות שונות במטבח, ואם הוא מתקלף אז הוא גם עלול להיות מפגע אסתטי. שיפוץ בסיסי יכול לכלול החלפת ברזים למטבח, וכך לשדרג את נוחות השימוש ואת המראה גם יחד.

 

שיפוץ מקיף של חדר המטבח

 

לסיכום, שיפוץ המטבח יכול להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים, אך לעיתים התקציב הנדרש לשיפוץ גדול הרבה יותר. מומלץ לבחון מראש מהי מסגרת התקציב המתאימה לכם, ועל פי זה לתכנן את היקף השיפורים שתבצעו במטבח.

שיפוץ מקיף של חדר המטבח

 

שיפוץ מסוג זה הוא יסודי הרבה יותר, ועלותו יכולה גם להגיע למאות אלפי שקלים או יותר. שיפוץ מקיף נעשה בדרך כלל במסגרת ביצוע מקצה שיפורים כללי בבית, והוא יכול לכלול את הדברים הבאים:
  • החלפת הצנרת: אם אתם גרים בבית בן יותר מ-20 שנה, ולא "נגעתם" בצנרת, ייתכן כי הגיע הזמן לבדוק מה מצבה ולברר אם יש צורך לתקן או להחליף אותה.
  • החלפת אריחי קרמיקה: עלות החלפת האריחים תלויה בסוג האריחים שבחרתם ובגודל השטח שהם מכסים.
  • החלפת משטחי עבודה: עלות משטחי עבודה תלויה באיכות החומר שבחרתם בו. תוכלו למצוא שיש זול יחסית במחיר של 350 ש"ח למ"ר, אך קיים גם שיש שהעלות שלו היא 800 ש"ח למ"ר. מלבד שיש, קיימים גם משטחים מבטון ומעץ וחשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כולם כדי לקבל החלטה נבונה.
  • ארונות מטבח חדשים: ארונות מטבח איכותיים אינם מצרך זול. עם זאת, זכרו כי ארון טוב ילווה אתכם שנים ארוכות, ולכן לפעמים כדאי להשקיע במוצר משובח.
  • החלפת ברזים וכיורים: החלפת ברזים למטבח ניתן לעשות במסגרת שיפוץ בסיסי, אך החלפת כיור מטבח עושים בדרך כלל כחלק משיפוץ יסודי יותר הכולל גם החלפה של משטחי העבודה. שימו לב שאתם בוחרים בכיור בגודל המתאים שרמת התחזוקה הנדרשת שלו מתאימה לכם.

לסיכום, שיפוץ המטבח יכול להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים, אך לעיתים התקציב הנדרש לשיפוץ גדול הרבה יותר. מומלץ לבחון מראש מהי מסגרת התקציב המתאימה לכם, ועל פי זה לתכנן את היקף השיפורים שתבצעו במטבח.