איך נמנעים מעובש בחדר האמבטיה?

חדר האמבטיה הוא אזור לח ורטוב. על כך אין כל עוררין. אך גם במצב זה, אין משמעות הדבר כי עלינו לקבל כמובן מאליו את קיומו של העובש ולחיות איתו בשלום. במיוחד אחרי שהשקענו כל כך הרבה משאבים בתכנון חדר האמבטיה ובעיצובו, אין ספק כי כתמי העובש פוגעים במראה וכמובן גם בהנאה שלנו בעת הרחצה. אך מלבד המפגע האסתטי, עובש גם עלול להיות מסוכן לבריאות. לעיתים קרובות הוא מעודד את התפתחותן של תגובות אלרגיות, והוא אף עלול לגרום להתפתחותם של זיהומים. אז מהם הסימנים לכך שבחדר הרחצה שלכם מתפתח עובש וכיצד ניתן לטפל במצב זה או אף למנוע אותו? לפניכם המדריך המלא.

הסימנים לעובש בחדר האמבטיה

לפני שנדון בדרכי הטיפול בעובש ובמניעתו, חשוב לדעת כיצד מאתרים את סימני העובש. איתור מוקדם יסייע לנו לפעול במהירות ולצמצם את הנזקים האפשריים. על כן, להלן הסימנים המרכזיים שעשויים לרמוז לכם שבחדר הרחצה קיים עובש הדורש את טיפולכם:

  • סימנים על הקירות או על התקרה: העובש הוא למעשה פטרייה שמאוד אוהבת אחוזי לחות גבוהים, טמפרטורה גבוהה יחסית וסביבה רטובה. לרוב סימני עובש יופיעו על התקרה ועל הקירות של חדר אמבט.
  • סימני עובש באזורים לחים וקשים לניקוי: אסלהאמבט, וילון חדר הרחצה – מקומות אלו נשארים לעיתים לחים לזמן מה אחרי השימוש וכך מעודדים את היווצרותו של העובש.
  • סימני עובש באזורים נסתרים: מפעם לפעם כדאי לבצע בדיקה כללית של סימני עובש בחדר האמבטיה. לשם כך חשוב שתבחנו לא רק את האזורים הגלויים כגון תקרה וקירות, אלא רצוי שתסתכלו באזורים הנסתרים יותר. מאחורי צינורות אסלה, מתחת לכיור חדר האמבטיה ואפילו בתחתיות של מכלי השמפו והסבון. בכל מקומות אלו קיים סיכוי סביר להיווצרותו של עובש.

 

דרכי טיפול למניעת עובש בחדר האמבטיה

סימני עובש בחדר אמבט נוצרים כאמור בשל השילוב הקלאסי של רטיבות, לחות וטמפרטורות גבוהות. לכן, בשלב הראשון חשוב מאוד לאוורר את חדר הרחצה, לנקות כלים סניטריים כגון אסלה, צנרת נסתרת ואזורים הנותרים לחים זמן רב אחרי סיום הרחצה.

לניקוי יעיל של עובש תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:

 

  • שימוש בחומרי הלבנה: חומרי ניקוי כגון אקונומיקה מסייעים להרוג את הפטרייה ולעצור את המשך התפתחותה. עם זאת, לפני השימוש חשוב לקרוא היטב את הוראות השימוש ולהקפיד על מינונים מתאימים.
  • מקרצפים: אין מנוס, כדי לסלק את העובש יש לשפשף את האזור הנגוע היטב. תוכלו להשתמש במברשת ניקוי, ואם מדובר בשטח גדול יחסית אפשר גם להיעזר במטאטא ישן.
  • אמצעי הגנה: אל תשכחו שאקונומיקה או כל חומר הלבנה אחר עלול לפגוע בבריאות. לכן, בעת השימוש בחומרי הניקוי יש לעטות כפפות עבודה, להשתמש במסכת נשימה ובמגן לעיניים.
  • צביעה: בסוף התהליך ואחרי שהאזור התייבש ניתן לחדש את שכבת הצבע של הקירות והתקרה.

לסיכום, עובש נוצר בתנאים סביבתיים מסוימים, ועל כן חשוב לפעול במהירות כבר כאשר מופיעים הסימנים הראשונים שלו. כדי למנוע את הישנות המצב בעתיד חשוב מאוד לאוורר את חדר הרחצה כראוי וכמובן גם לדאוג לניקוי סדיר ולייבוש המשטחים השונים.