איך בוחרים מראה לאמבטיה

המדריך שיבאר לכל אחד איך כדאי לבחור מראה לאמבטיה


תכנון חדר הרחצה ועיצובו, מחייבים תשומת לב לפרטים רבים. בני הבית נדרשים לבחור את אריחי הקיר, להתאים אותם לעיצוב הארונות, להחליט אילו ברזי אמבט הם מעדיפים וללקט בקפידה אביזרים משלימים להרכבת מראה אחיד. מלבד זאת, עליהם לוודא כי חומרי הגלם שבהם נעשה שימוש מתאימים לחדר האמבטיה וכי הם בעלי האיכות הנדרשת. בין שלל הבחירות וההחלטות הללו, חשוב להקדיש תשומת לב גם למראת חדר האמבטיה. אחרי הכול – אתם תביטו בה מדי יום ולכן חשוב שהיא תענה על כל הדרישות שלכם. אז כיצד בוחרים את המראה המושלמת עבורכם? קראו במאמר הבא.

 

התאמה לסגנון


מראה לאמבטיה צריכה קודם כל לשקף את הסגנון של בני הבית ולהתמזג עם העיצוב הכללי שבחדר הרחצה. אם לדוגמה החלטתם לעצב את החדר בסגנון יוקרתי תוכלו לבחור במראה בעלת מסגרת ייחודית או במראה בצבעים עשירים המשתלבים במנעד הגוונים שנבחר עבור חדר האמבטיה. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים בסגנון מודרני ומינימליסטי, תוכלו לבחור מראה ללא מסגרת. כך יהיה ניתן לשמור על עיצוב אלגנטי בקווים נקיים וזורמים.

 

התאמת הגודל


לצד השיקול האסתטי, בבחירה של מראה לאמבטיה חשוב כמובן לבצע את כל המדידות הדרושות בטרם רכישת המראה. לכן, עוד לפני שאתם באים לחנות כדי להתרשם ממגוון הדגמים הקיים, בדקו מהו השטח העומד לרשותכם. כדאי גם למדוד לא רק את השטח על הקיר, אלא גם את גודלם של ארונות האמבטיה. המטרה היא ליצור "לוק" פרופורציונלי ונאה, ולכן רצוי כי שטחה של המראה לא יחרוג משטח ארונות האמבטיה הרצפתיים. אם אינכם בטוחים באשר לגודל הרצוי של המראה, תוכלו לצלם את חדר האמבטיה, לרשום את המידות ולהתייעץ עם אנשי המקצוע בחנות.

 

מקום אחסון


חדר האמבטיה הוא פעמים רבות מרחב קטן יחסית, ולכן במידת הצורך ניתן להיעזר בכל משטח כדי ליצור מקום אחסון נוסף. אחד הפתרונות היום הם ארונות אמבט התלויים על הקיר. ארונות אלו יכולים להיות בעלי חזית של מראה וכך הם ימלאו שתי פונקציות נדרשות. מלבד ארונות אמבט יש גם אפשרות לבחור במראות הכוללת מסגרת ומדף. מדף היקפי מסביב למראה יאפשר לכם להניח את הפריטים החשובים ביותר במקום נגיש, וכך ההתארגנות בחדר האמבטיה תהיה קלה ונוחה יותר.

 

אפשר יותר מאחת


כאשר אתם בוחרים מראה לחדר האמבטיה זכרו את הכלל המנחה, הרלוונטי לכל תחום העיצוב; לא תמיד חייבים לבחור בפתרון הסטנדרטי והמקובל. נכון, מראה אחת המתפרשת על פני שטח ניכר של הקיר היא בהחלט הפתרון הפרקטי, אך לא בטוח שפתרון זה מתאים עבורכם. מראה מעין זו אומנם מאפשרת לנו לראות חלק גדול מהגוף שלנו, אך מאחר שרבים מאתנו מתלבשים ומתארגנים בחדר השינה, לא בטוח שיש צורך בכזאת מראה גדולה. לכן, אם תרצו תוכלו לוותר מעט על הפרקטיות לטובת האסתטיקה, וליצור בחדר הרחצה מראה ייחודי. ניתן למשל לתלות על הקיר כמה מראות קטנות או לשלב מראות בעלות מסגרות שונות וכך ליצור עיצוב מסקרן ויוצא דופן.