איך בוחרים ברזים לאמבטיה?

האם אתם מחפשים ברז לחדר האמבטיה ותוהים איך אפשר לשלב בין עיצוב, נוחות ואיכות? אספנו עבורכם כמה טיפים ודגשים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הכי משתלמת ומתאימה עבורכם.

 

בחירת סוג הברז

את הברזים בחדר האמבטיה אפשר לחלק לשתי קבוצות כלליות- ברז עבור האמבטיה עצמה, וברז עבור הכיור. באופן טבעי אופי השימוש בשני הברזים הללו הוא שונה, ולכן קיימים דגמים ופונקציות שונות עבור כל אחד מהם.

מבחינת מנגנון התפעול של הברז, ישנם ברזים שמאפשרים לווסת את הטמפרטורה ואת זרם המים באותה הידית, וישנם ברזים שמפרידים את וויסות הטמפרטורה לשתי ידיות. כמובן שישנה אפשרות להתקין ברז שאינו מחובר לדוד המים, ולכן יש צורך רק בוויסות של זרם המים- אך האפשרות הזו אינה מומלצת לשימוש ביתי, בעיקר לא בכיור העיקרי.

ברז אמבטיה יכול להיות פשוט, או שניתן להוסיף מנגנונים שונים כמו אינטרפוץ, בעזרתו אפשר להסית את זרם המים לפתחים שונים. ישנם גם ברזים וראשי מקלחת אשר מאפשרים שליטה מדויקת יותר על אופי הזרם עצמו, וכמובן שתמיד עומדות לרשותכם גם מערכות שתפקידן לחסוך במים.

 

בחירת העיצוב

כמובן שעיצוב הברזים צריך להתאים לעיצוב הכולל של חדר האמבטיה. אפשר לשלב את הברזים כחלק אינטגרלי ומינורי, כלומר לבחור בעיצוב בקווים נקיים ועדינים יותר. מנגד, אפשר לבחור דווקא בדגמים מיוחדים ובולטים, כדי ליצור אלמנט מיוחד המושך את העין. אם אתם מעדיפים דווקא את העיצובים הדרמטיים יותר, כדאי להקדיש שנייה של מחשבה כדי לוודא שהעיצוב אכן משיג את האפקט הרצוי לכם ולא נראה כמו פריט שאינו שייך.
גם בשלב הזה חשוב לזכור שבראש ובראשונה הברזים צריכים לשרת אותנו, כמו כל אביזרי אמבטיה באשר הם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בברזים המיועדים עבור אמבטיה או מקלחת, או עבור חדר שירותים מרכזי. אלו ברזים שנמצאים בשימוש תדיר על ידי כל בני הבית, ואתם צריכים להיות מרוצים מהם. ישנם שני דברים עיקריים שפוגמים בחוויית השימוש- אורך הברז ומיקומו. ברז שיוצא מתוך המשטח הוא ברז שיצטברו סביבו מים, ולכן הוא מומלץ רק במידה והוא ימוקם בתוך הכיור, כדי שכל המים העודפים ימצאו את דרכם לפתח הניקוז. לעומת זאת אם אתם מעדיפים ברז שימוקם מבחוץ, חשוב שהוא יצא מהקיר הסמוך, כדי לוודא שהמים לא ייזלו על המשטח. צריך להתאים בין המידות של הברז למידות הכיור, כך שתוכלו לרחוץ את הידיים ללא קושי, ומנגד שהמים יתנקזו בדיוק לפתח הניקוז ולא מסביב.

 

עוד שיקולים שצריך לקחת בחשבון

לכל אחד מאיתנו יש העדפות קצת שונות, ולכן כדאי לשים לב לעוד כמה דברים. אם גרים בבית ילדים קטנים, כדאי לבחור בברזים לא כבדים שנפתחים בקלות, כך שהילדים יוכלו לעשות זאת בעצמם. אם חשקה נפשכם בראש מקלחת קבוע בסגנון מפל, כדאי קודם כל לבדוק שלחץ המים בבניין אכן מתאים. ובכל מקרה מומלץ להתקין אינטרפוץ שאליו יתחבר ראש מקלחת מתכוונן, מאחר והוא פרקטי מאוד.