איך בוחרים ארון שיתאים לחדר האמבטיה?

ארונות הם פריט ריהוט "חובה" בכל דירה והם מהווים עולם רחב בפני עצמו, במסגרת תחום הריהוט. בין הארונות, אחד הסוגים המיוחדים הוא ארון לחדר אמבטיה. כיצד בוחרים ארון כזה?

 

עמידות בפני מים ולחות

 

רצוי להרחיק את ארון אמבטיה ככל הניתן, ממקורות המים בחדר האמבטיה. עם זאת, הוא חייב להיות כמובן בעל עמידות טובה יחסית למים וללחות. ואכן, אם רוכשים ארון שמיועד ספציפית לחדרי אמבטיה, הוא יהיה עמיד בפני לחות. ישנם חומרים שעמידים מעצם טבעם למים, כמו זכוכית. אפילו פלסטיק, חומר עם תדמית זולה לכאורה, יכול גם לתת לכך מענה וגם להראות סביר ויותר. מתכת היא דוגמא עמידה נוספת, מחומר איכותי. אגב, ארון מתכת גם יהיה קר יחסית – לא בהכרח דבר טוב בחורף. חומר מאוד בולט בתחום זה הוא עץ, שהוכן על ידי הצמדת שכבות שונות. גישה זו מכונה בשם סנדוויץ' ויתרונה, הוא בכך שהעץ לא יתעקם בתגובה ללחות. ארונות שמבוססים על עץ סנדוויץ', יצופו פעמים רבות בציפוי פורמייקה – חומר שלא יפגע מהלחות, שהוא גם זול וקל לניקוי. עץ מלא יספק מראה איכותי יותר ויהיה גם יותר כבד. עם זאת, ייתכן שתרצו פחות לסכן אותו, עם חשיפה מתמשכת ללחות והוא גם עשוי לדרוש טיפול מיוחד כנגדה.

 

תלוי או עומד

 

כמו כל ארון, גם ארון האמבטיה החדש שלכם יכול להיות ארון תלוי או ארון שעומד על רגליים. מאחר שחדר האמבטיה לרוב קטן יחסית, יש הגיון בארון תלוי. הוא יפנה מקום מתחתיו ויקל על ניקוי החדר.

מצד שני, בהתאם לנסיבות, גם ארון אמבטיה שעומד בפני עצמו עשוי להתאים. למעשה, במקום אחד לפחות בחדר האמבטיה, ארונית לא תלויה מתאימה באופן טבעי: מתחת לכיור, בכדי לנצל באופן מיטבי חלל זה. במקרה של ארונית כזו, היא תכיל גם את צנרת הכיור. בכל מקרה, תרצו למקם ארון במיקום שאינו רחוק מדי מהכיור, עבור גישה מהירה לפריטים שונים.

 

ממדים

 

מאחר שחדר האמבטיה נוטה להיות קטן יחסית, כדאי לחשוב על קומפקטיות. ראשית, עשויים להיות בחדר האמבטיה אילוצי מקום שונים שיש לקחת בחשבון. לא בהכרח בגלל גודל החדר, כמו בגלל חפצים שונים שכבר נמצאים בו, צורתם וממדיהם. לכן מתחילים מההבנה, כמה מקום עומד לרשות הצבת הארון. זאת, כולל לקיחה בחשבון של המקום שיתפסו דלתות הארון בפתיחתן. כמובן, יש להתחשב גם במקום שחייב להישאר פנוי, עבור תנועה ועמידה בחדר בנוחות מספקת. שנית, חישבו על קומפקטיות לא רק מבחינת ממדי הארון עצמו, אלא בעיקר מבחינת מיצוי הנפח שלו. חבל להתקין בחדר כזה ארון גדול מדי, עם נפח רב שלא יעשה בו שימוש. ואכן, לרוב אין צורך לאחסן דברים בנפח רב בחדר האמבטיה. אלה יותר חפצים קטנים ורבים, דוגמת סבונים, מגבות, מוצרי גילוח, איפור וכדומה. שימו לב גם ל"ארונות שירות" – אותם ארונות צרים וגבוהים, אשר מוסיפים פעמים רבות בחדר האמבטיה, לצד הארון המרכזי.

 

החלוקה הפנימית

 

החלוקה הפנימית של ארון האמבטיה, צריכה להתאים לצרכיכם השונים. לגבי החללים הפנימיים בארון וחלוקתם, כדאי לזכור שחלל קטן מדי אי אפשר להגדיל אבל עם חלל גדול יחסית מסתדרים.

חללים אלה יהיו נגישים, באמצעות פתיחת דלת או מגרה. מה עדיף? לכאורה ההבדלים לא רבים, אבל יש בכל זאת מי שמעדיפים את אחת משתי האפשרויות. מגרות גוזלות מעט מהנפח של הארון. המנגנון שלהן גם מורכב מעט יותר מזה של דלתות ולכן גם יותר מועד לתקלות. לרוב הן גם נמוכות יחסית – לא כל דבר ייכנס לשם בעמידה (ולא כל דבר מתאים לאחסן בשכיבה). מצד שני, מגרות עשויות להיות נוחות למדי, עבור דברים שנמצאים בשימוש רב. כמובן, ארון לחדר האמבטיה עשוי גם לשלב דלתות, מגרות וחללים פתוחים לגישה ישירה.

 

עיצוב

 

עיצוב הארון הוא עוד היבט שיילקח כמובן בחשבון. צבע ומרקם החומר שממנו עשוי הארון, הם שיבלטו מן הסתם מייד. כל זאת, צריך להתאים לעיצוב הכללי של חדר האמבטיה. סגנונות שונים, צבעים וחומרים שונים – הכול זמין כיום במבחר רחב וסביר שתמצאו את מה שאתם מחפשים מבחינה זו. עוד היבט חשוב של עיצוב הוא אור. ארונות אמבטיה כוללים לעתים תאורה או מקום להוספת תאורה. כמובן, מדובר בתאורה שתהיה מתאימה ובטיחותית בסביבה לחה כזו.

 

מראה

 

מראה היא אביזר סטנדרטי בחדר האמבטיה, שיש לו השלכות מעשיות וגם אסתטיות. משיקולי חסכון במקום, המראה משולבת פעמים רבות בדלת ארונית. מראה כזו מתאימה למיקום מעל הכיור למשל, שאז היא תהיה חלק מארונית תלויה. עוד שיקולים כלליים לגבי מראות בחדר האמבטיה, כולל בארונות: צורתן (עגולה או ריבועית), גודלן, מספרן וכמובן מיקומן, ביחס לאלמנטים נוספים בחדר, שמשמעותיים לשימוש במראה (בעיקר כיור). אגב, מאחר שארונות אמבטיה הם לרוב מרובעים, מראות עגולות מכניסות מייד גיוון ויזואלי ביחס אליהם. הן גם תורמות לתחושת המרחב במקום.

 

עוד לגבי הרכישה עצמה

 

ישנם פרטים נוספים לגבי הרכישה עצמה, שמשמעותיים לבחירה. ראשית, אם תקציבכם מוגבל, מצוין! חצי הכוס המלאה, היא שהדבר יסייע לכם לצמצם מראש ובמהירות, את דגמי הארונות שבאים בחשבון. בכל מקרה, תרצו לרכוש את הארון מחברה אמינה ולקבל לגביו אחריות טובה. כמו כן, יש אפשרויות רבות להתאמה אישית של ארונות. ניתן להחליף ידיות למשל, במבחר רחב של ידיות שזמינות לרכישה בנפרד, לבחור רגליות לארון עומד ופריטים נוספים רבים. כך שלא תמיד חייבים לוותר על ארון מסוים, רק בגלל שפרט אחד בו לא נראה לכם. בכל המקרים האלה, אם רוכשים את הארון מחברה שמתמחה בכך, הם יוכלו לייעץ ולסייע.