3 טיפים לשיפוץ המקלחת

חדר מקלחת נעים ומזמין הוא דרך מצוינת לפתוח את היום. רק דמיינו איך אתם נכנסים אליו, סוגרים אחריכם את הדלת ונהנים מכמה רגעים של שקט לפני שמטלות היום מתחילות להעסיק אתכם. כדי ליצור את האווירה המתאימה, חדר הרחצה צריך לעמוד בכמה דרישות מרכזיות; הוא צריך להיות נקי, מסודר וכמובן מעוצב על פי טעמכם האישי ובהתאם לצרכים האישיים שלכם. שיפוץ חדר המקלחת הוא משימה מורכבת אך גם מתגמלת מאוד, וכדי שתשיגו את התוצאות המבוקשות, תוכלו להיעזר גם בטיפים הבאים.

הקפידו על אוורור מספק

בין אם מדובר בשיפוץ חדר יחיד ובין אם מדובר בשיפוץ הבית כולו, אחד הכללים החשובים ביותר הוא להתאים את תוכנית השיפוץ לתנאים בשטח, ובמקרה שלנו – חדר הרחצה. בחדר זה שוררים כידוע תנאי לחות גבוהה שאינם מטיבים עם רהיטי עץ ועלולים לפגוע בשלמותו וביופיו של הרהיט. כדי להתמודד עם אתגר זה יש שני פתרונות עיקריים; הראשון הוא כמובן לבחור ברהיטים המתאימים לסביבה לחה, והשני תכנון חכם של אוורור החדר.

הדרך הפשוטה ביותר לאוורר את חדר הרחצה היא לבנות חלונות שיאפשרו יציאה מהירה של אדי המים החוצה- עם זאת, כאשר בוחרים בפתרון זה יש לשים לב למיקום החלונות ולוודא כי הם נגישים וגם קלים לניקוי. פתרון נוסף הוא להתקין ונטה או שואב אוויר בחדר הרחצה שיאפשרו להוציא החוצה את אדי המים המצטברים בחדר. אם תרצו, תוכלו להיעזר גם בצמחים המתאימים לחדר האמבטיה, כגון סנסיווריה או שרכים שיסייעו לטהר את האוויר ולספוג את הלחות וכך יסייעו גם למנוע עובש.

התקינו מתחת לטיח

בעיצוב חדרי רחצה ישנים, נראה כי עיקר תשומת הלב הוקדשה לפונקציונליות של החדר. חדר הרחצה נועד להיות מקום שבו אנחנו מנקים את עצמנו במהירות ומתפנים לשאר מטלות היום. בשל כך, אנחנו רואים בחדרים אלו צנרת חשופה (לא כאלמנט עיצובי) הצוברת במשך הזמן אבנית ולעיתים אף כתמי עובש. כדי למנוע מצב זה, מתחזקת היום המגמה העיצובית של התקנת צנרות מתחת לטיח. לדוגמה, במקלחות נהוג היום להתקין אינטרפוץ – מנגנון הברז מוסתר בתוך הטיח כך שרק הידית החיצונית בולטת החוצה. מלבד אינטרפוץ, יש בנמצא פתרונות משלימים כגון אסלות תלויות וניאגרות מוסתרות. פתרונות אלו עונים על שני צרכים מרכזיים – הם תורמים ליצירת מראה אלגנטי ויוקרתי ואף הופכים את ניקוי חדר הרחצה לקל הרבה יותר.

השאירו מקום לאחסון

כבר אמרנו שחדר רחצה צריך להיות מקום רגוע ונעים. אז לשם כך עלינו להתאים את העיצוב שלו לצרכים שלנו ולוודא שיהיה בו מקום מספק לאחסון הפריטים האישיים שלנו. ללא מקומות אחסון, ישרור בחדר הרחצה אי-סדר שיפגע במראה החדר ויקשה עלינו ליהנות ממנו. מקומות האחסון הללו צריכים להיות מותאמים לפריטים שאותם אנחנו מעוניינים להניח שם. לאחסון מגבות לדוגמה יידרש מקום רחב יחסית, כאשר יש אפשרות לאחסן אותן באזור נמוך, כגון מתחת לכיור- לעומת זאת, פריטי קוסמטיקה צריכים להיות מונחים באזור נגיש וגבוה יחסית כאשר יש לשים לב גם לחלוקה בתוך הארונות. בסיכומו של דבר – כאשר מתכננים את חדר האמבטיה יש לחשוב בעיקר על המשתמשים בחדר, ולנסות להתאים את החדר על פי הצרכים שלהם.