תקלות אופייניות באמבטיה

 חדר האמבטיה הוא חלל שאמור להיות מפנק, זה שאנחנו מגיעים אליו עייפים ותשושים בסוף יום עבודה ומתרעננים בו, זה שאנחנו מתארגנים בו ליציאה מהבית לאירוע חשוב או סתם ככה, והוא המקום בו אנו שומרים על ההיגיינה שלנו. יש בו צנרות וברזים מהם גלויים ומהם מוסתרים, ומטבע הדברים יש גם לא מעט תקלות. הנה כמה מהתקלות האופייניות שאנו עשויים לפגוש בחדר האמבטיה.

 

לחץ מים נמוך

לחץ מים נמוך עלול להיות לא נוח ולא נעים ולהוציא את כל ה"כיף" מהבילוי בחדר האמבטיה. הוא נובע בדרך כלל מצנרת ישנה שיש בבניינים ישנים, צנרת שהצטברו בה כבר חלודה ואבנית מה שמוריד את לחץ המים. מה עושים במקרה כזה? קודם כל מנסים לפתוח את הסתימה בצנרת. אם זה מצליח ולחץ המים עולה, זה מצוין. אם לא אז צריך להחליף את הצנרת או לעשות פעולה זולה ופשוטה יותר, ליצור מעקב של אזור הסתימה בצנרת.

אמבטיה סתומה

מכירים את זה שאתם מתרחצים והמים זורמים מהברז אבל לא יורדים באותה מהירות ומהר מאוד נוצרת שלולית מהמים שהצטברו? אם אין סתימה מלאה המים ירדו לאט. אז מה עושים במקרה כזה? קודם כל בודקים את הרשת של פתח הניקוז. בלא מעט מקרים כל מה שתצטרכו לעשות הוא לנקות אותה משערות ושאר לכלוכים והמים יתחילו לזרום במהירות. אם זה לא עוזר צריך לפתוח את קופסת הביקורת שקרובה לאמבטיה ולשחרר משם את הסתימה.

תקלה בברז אינטרפוץ

ברז אינטרפוץ הוא ברז מיקסר שמותקן בקיר המקלחת. הוא שולט על זרם המים ועל טמפרטורת המים כשבצד אחד אלו המים החמים ובצד שני אלו המים הקרים. יש לו שלושה חלקים – הידית שבולטת מהקיר ועשויה מתכת, הצנרת שנמצאת בתוך הקיר ועשויה מפלסטיק או מתכת והמנגנון שמחבר בין הידית ובין הצנרת ועשוי מפלסטיק. בגלל שהמנגנון הוא מפלסטיק הוא עלול להיסדק. התוצאה של זה תהיה נזילה מהברז עצמו או שהברז לא ייסגר עד הסוף ואז תהיה נזילה מהמזלף. אם הוא נשבר לגמרי צריך קודם כל לעצור את המים על ידי סגירת הברז הראשי או באמצעות מפתח שוודי, וצריך כמובן לקרוא לאינסטלטור שיתקין ברז אינטרפוץ חדש.

שלולית ליד המקלחון

הצטברות של מים ליד המקלחון ובעיקר באגנית ובחלק שקרוב לדלתות נגרמת בגלל גומיות איטום בלויות. אם מסגרת הבסיס לא אטומה היטב צריך להחליף את הגומיות ואת האטימה.

תקלות באמבטיה יכולות להיות פשוטות ויכולות להיות מורכבות יותר. אם הן פשוטות, תוכלו להתגבר עליהן לבד. אם הן מורכבות, לא כדאי שתנסו לפתור אותן בעצמכם. הדבר הנכון ביותר יהיה לפנות לאינסטלטור עם ניסיון, איש מקצוע שיוכל לפתור לכם את הבעיה במהירות ובצורה טובה. חשוב שהעבודה תהיה איכותית כדי שהתקלה לא תחזור על עצמה בתוך זמן קצר.