שיפוץ מטבח? עשו זאת בעצמכם!

כולנו צריכים או רוצים לחדש מדי פעם את המטבח, פשוט משום שזהו האזור הכי פעיל בבית וככזה, הוא בהחלט יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו, על תחושת הנוחות שלנו בבית ועל עצם הרצון להישאר בו ולהשקיע בו זמן. עם זאת, עצם רעיון שיפוץ המטבח לא תמיד נתפס כבר-ביצוע לאנשים רבים. אז למרות שכבודם של שיפוצניקים במקומם מונח, במאמר הבא תוכלו למצוא רעיונות לשיפוץ המטבח לגמרי בעצמכם או בעזרת סיוע קל מאוד (אם בכלל) מאנשי מקצוע.

שיפוץ ארונות מטבח

ארונות מטבח, לפחות ברוב המטבחים, הם החלק העיקרי והבולט ביותר בחלל. גם אם לא בולטים מאוד מבחינת הצבע או העיצוב, בגלל השטח הרב שהם תופסים במטבח הם יכולים בקלות להעניק נופך כזה או אחר לעיצוב, כשמה שנותר לנו הוא להחליט על סוג העיצוב הרצוי.
לכן, במידה שארונות המטבח שלכם במצב טוב ורק זקוקים לשינוי עיצוב, צבע או מראה כללי, יש לנו כמה רעיונות בשבילכם:

  • ניתן לשנות את צבע הארונות בקלות על ידי צביעה. כדי לצבוע משטחים בצורה נכונה ובייחוד משטחי עץ, יש להקפיד על ניקוי של המשטח, שיוף קל (רק אן ניתן, מומלץ במיוחד במשטחי עץ) וצביעה עם צבע המותאם לסוג המשטח וציפוי לקה.
  • רוצים עיצוב משוקע יותר? ניתן למצוא כיום טפטים לרהיטים שניתן להדביק בקלות, או האפשרות המומלצת יותר היא לרכוש קרניזים ייעודיים ולהדביק אותם בצורה שאתם רוצים על הארונות (למשל ריבוע דקורטיבי וכד’). שימו לב, ואנחנו מגלים לכם עכשיו סוד של מקצוענים : קרניזים לא נועדו רק לקירות, אלא גם לרהיטים. קיימים קרניזים מחומרים שונים, ביניהם חומר דמוי קלקר, מוקצפים למניהם ועץ. את התוצאות הטובות והעמידות ביותר תקבלו כמובן עם עבודה בעץ, אך קרניזים מחומרים אחרים קלים יותר לחיתוך עצמאי.
  • החליפו ידיות לדלתות – אם כבר לצבוע ואם כבר אתם ממילא מסכנים את ידיות הדלתות בצביעה, מדוע לא להוציא אות ולהחליף אותן באחרות וחדשות יותר?

 

השקיעו בחלקים פונקציונליים, כמו ברזים

תקציב מוגבל מחייב גם החלטות משוכלות לגבי האזורים או החלקים במטבח בהם ניתן להשקיע. אחת ההשקעות החכמות יותר, היא החלפת ברזים למטבח. ברז יכול להעניק סגנון אחר לגמרי לאזור בו הוא נמצא ובכל מצב, מדובר בחלק מאוד מאוד פעיל, כך שאין מצב שלא תשתמשו בו.
עוד רעיונות אפשריים הם כלי מטבח תכליתיים ורב שימושיים כגון סכיני שף, מתקן דו קומתי לייבוש כלים, מתלים עבור אחסון של סכום ומחבתות ועוד

כמה רעיונות לברזים על פי עיצוב:

– ברז בגווני זהב או ברונזה לעיצוב מטבח בסגנון כפרי: הצבע של המתכות הזהובות תמיד נותן לנו תחושה חמימה וביתית, שלא לדבר על העובדה שמתכת הברונזה, הנחושת וכד’, היו בשימוש רב במטבחים של פעם (באירופה בין היתר, מקום "הולדתו" של העיצוב הכפרי).
– ברז בגימור מט: הגימור המחוספס יחסית הוא ללא ספק הדבר הבא בעולם הברזים, ומתאים במיוחד למטבחים מודרניים ולמטבחים בהם הגוונים השולטים הם איפשהו בין לבן-אפור-שחור.