שיפוץ מטבח במסעדה

מטבח המסעדה זה המקום שהכל קורה בו. לכן, כאשר מקימים מסעדה משקיעים בדרך כלל מחשבה רבה בתכנון ובבנייה של המטבח. אך בסופו של דבר, גם אם תכננתם כל פרט בקפידה, מגיע הרגע שבו המטבח הקיים כבר אינו מתאים לצרכים של המסעדה או לתפוקה שלה. במקרים אחרים, הבלאי הטבעי מאותת לנו כי אין מנוס משיפוץ יסודי במטבח. אז כיצד ניגשים למשימה ולמה חשוב לשים לב? במאמר הבא תמצאו את כל הפרטים.

התאמה לדרישות החוק

ראשית, לפני שמתחילים, חשוב לזכור כי מטבח במסעדה נדרש לעמוד בתנאים שונים שנקבעו בחוק. תנאי פעולה אלו נועדו לוודא כי העבודה במטבח בטוחה, הן לעובדים והן לסועדים. לכן, כאשר מתכננים את השיפוץ חשוב מאוד לפנות לגורם המתמחה בתחום זה ולשים לב בעיקר לנקודות הבאות:

  • חומרי הבניין: יש לבחור חומרי גלם המתאימים לעבודה בסביבה רטובה, ולבדוק שהם עומדים בדרישות החוק.
  • צנרת וניקוז: ודאו כי הצנרת מותקנת כראוי ובחרו בחומרים עמידים שילוו אתכם לאורך שנים.
  • אזור נפרד לשטיפת כלים: במטבח כדאי שיהיה כיור מטבח לשטיפת כלים וכיור נפרד לשטיפת חומרי מזון.
  • שטח עבודה מספק: החוק מגדיר את השטח הפנוי המינימלי לעבודה. בעת התכנון, כדאי לוודא שאתם אכן פועלים על פי כלל מנחה זה.

בחירת הציוד לחדר המטבח

את שיפוץ המטבח נתכנן בהתאם למצבו ובהתאם לדרישות שלנו ממנו. לכן, לפני התחלת העבודה, בדקו היטב מה באמת דורש שינוי.
בשלב הבא, אחרי שברור לכם מה יהיה היקף השיפוץ, תוכלו להתמקד בבחירת הציוד החדש למטבח שלכם. לשם כך שימו לב לשתי נקודות מרכזיות:

  • כמה להשקיע: זוהי אחת הדילמות המרכזיות בעת תכנון מטבח – עד כמה חשוב לכם יופיו של המטבח, ועד כמה אתם מוכנים להשקיע בכך? חומרי גלם איכותיים ועמידים יהיו בדרך כלל יקרים יותר, אך אם המטבח נועד לשמש אתכם לתקופה מוגבלת בלבד אולי עדיף לשמור את הכסף למטרות אחרות.
  • פרקטיקה מול אסתטיקה: המראה של המטבח חשוב מאוד, אך לא פחות חשובה ממנו היא הפרקטיות שלו. לדוגמה, כאשר בוחרים כיור מטבח, יש לוודא שהממדים שלו עונים על צורכי המסעדה, וכמובן – שהוא קל לניקוי.

טיפים לסיום

סיימתם את תכנון המטבח החדש ואתם כבר מצפים להתחיל בעבודות השיפוץ? שנייה אחת לפני שימו לב לדברים הבאים:

  • גישה נוחה לצנרת: צנרת המטבח במסעדה נדרשת לעמוד בעומסים גבוהים. לכן, לעיתים קרובות ייתכן כי יתרחשו סתימות זמניות או תקלות המחייבות סיוע של אינסטלטור. כדי להקל עליכם את התיקונים העתידיים, תכננו את המטבח באופן שיאפשר גישה נוחה לצנרת, ללא צורך בפעולות הריסה.
  • מדידות: עלות הקמתו ושיפוצו של מטבח אינה זולה. לכן, לפני הזמנת ארונות או שיש, ודאו כי יש בידיכם את המידות המדויקות והמעודכנות ביותר.
  • פנו למומחה: בתחום הבניין והשיפוצים ישנן התמחויות רבות, וכל איש מקצוע צובר מיומנויות על פי הניסיון המקצועי שלו. כדי להשיג את התוצאה הרצויה, בחרו אנשי מקצוע המתמחים בשיפוץ מטבחי מסעדות, ואל תשכחו לבצע תיאום ציפיות לפני התחלת השיפוץ.