שיפוץ חדר אמבטיה – מתחילים ברגל ימין

חלק ניכר מפרויקטי השיפוץ המתקיימים בכל רגע נתון בארץ ובכלל, הם פרויקטים של שיפוץ חדר אמבטיה ולא בכדי. חדר האמבטיה הוא חדר רטוב שחווה רמות חריגות של לחות ביחס לכל חדר אחר בבית. השחיקה של משטחי חדר האמבטיה היא המהירה ביותר בין כל חדרי הבית ולכן גם הצורך לשפץ את החדר הזה הוא גדול ומשמעותי יותר ביחס לכל חדר אחר בבית. אז איך משפצים את האמבטיה, מה כולל תהליך השיפוץ ומיהו איש המקצוע המתאים ביותר למשימה?

כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

חייבים לתכנן, גם אם באופן עצמאי

לפני שמרימים את הפטיש ומתחילים בעבודות שיפוץ חדר אמבטיה ומתחילים לשבור קירות ואריחים, חשוב לתכנן את מהלך השיפוץ. בשלב התכנון אנחנו רוצים להסכים בינינו ובין עצמנו, על התוצאה שאותה אנו רוצים לפגוש בתום השיפוץ. זהו השלב בו אנו מחליטים על הגוון הדומיננטי שישלוט בחדר האמבטיה, על סוג אריחי הרצפה ואריחי החיפוי, על התקנת מקלחון או אגן אמבטיה, על מיקום מכונת הכביסה, על סוג האסלה ומכל ההדחה, על סוג הכיור והברזים השונים שיותקנו, על הדלת ועל המרחב הפנוי שבו נוכל להציב אולי ריהוט אמבטיה. כל אלה צריכים להיות ידועים לנו מראש וכל אחד מהם דורש מאיתנו תשומת לב וחשיבה, ולכן רצוי לבצע את שלב התכנון עם איש מקצוע.
סופו של שלב התכנון הוא בדרך כלל בתכנית שיפוץ, שיכולה להיות מאוד לא רשמית אך חייבת להיות ברורה. התכנית חייבת לכלול גם אלמנטים של צנרת מים, צנרת ביוב, שיפועי רצפה, מפתח חלון ודלת וכן הלאה והיא צריכה גם לכלול נקודות מרכזיות וחשובות לנו, כמו למשל בחירה באסלה ומכל הדחה שמספקים הדחה יעילה ומהירה.

שיפוץ חדר האמבטיה – מתחילים

כעת, כשיש בידינו את התכנית, אפשר להזמין גורם מקצועי שיבצע עבורנו את השיפוץ ולעניין זה ניתן להזמין כל קבלן שיפוצים שאנחנו סומכים עליו, שקיבלנו עליו המלצות או שיש עליו חוות דעת מקצועיות. רצוי לבחור בקבלן רשום אבל מאחר ומדובר בשיפוץ קטן יחסית, אפשר גם אחרת. כמו כן, כדאי וחשוב לסגור הסכם עבודה מראש ובו לקבוע שהתשלום יבוצע בהדרגה על פי אבני דרך ושבסוף הפרויקט תבוצע בדיקה לליקויי בנייה וכל הליקויים יתוקנו לפני העברת התשלום האחרון.
תהליך השיפוץ עצמו יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה, אבל לרוב מתחיל התהליך בהרס מוחלט של חדר האמבטיה הנוכחי, שבירת כל אריחי הרצפה והחיפוי, עקירת האסלה ומכל ההדחה, עקירת אגן האמבטיה ולמעשה הגעה למצב בו יש לנו ארבעה קירות ורצפת חול עירומה. כעת, יש להתקין את כל האינסטלציה מחדש, את צנרת הביוב בשיפועים הנדרשים, את תשתית החשמל על פי פרישת נקודות החשמל שקבענו בתכנית השיפוץ וכן הלאה.

בשלב הבנייה חשוב מאוד להיות נוכחים בצמתים המרכזיים, לוודא שמה שמבוצע עולה בקנה אחד עם תכנית השיפוץ שגובשה ושלא מבוצעות פעולות שלא הוחלט עליהן. כמו כן, מומלץ להביא גורם מקצועי שיפקח על התהליך לפחות במסגרת ביקור אחד או שניים לאורך התהליך, על מנת לזהות ליקויים שונים כבר בהתהוותם. בתוך מספר שבועות כל התהליך של שיפוץ חדר אמבטיה אמור להסתיים, ותוכלו שוב ליהנות מחדר אמבטיה חדש שישרת אתכם עשורים שלמים קדימה.