שיפוץ חדר אמבטיה

חדר האמבטיה הינו החדר היחידי בבית שמלבד השימוש הרגיל בו הוא מהווה גם סוג של מקום מפלט ממרוץ החיים, מאפשר להירגע אחרי יום עמוס ומאתגר או לתפוס כמה דקות של עונג לקראת יום עבודה חדש. בקיצור, חדר אמבטיה הינו ממש חדר נוחות וככזה הוא בהכרח חייב להיות גם נוח ומזמין.

אז למרות שמדובר בחדר נוחות, מדובר גם בחדר מורכב מאוד מבחינת בנייה ושיפוץ. חדר אמבטיה הוא חלל יחסית קטן שבו נפגשים גם חשמל וגם מים, הוא מצריך התערבות של בעלי מקצוע שונים כמו נגר, רצף, צבע וכמובן אינסטלטור וחשמלאי ואם השיפוץ לא מתבצע בצורה מקצועית ומושלמת עלולים להיווצר בעיות רבות כבר בסיום השיפוץ.

כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת שיפוץ חדר אמבטיה

כאמור, חדר אמבטיה הינו מהחדרים היותר מסובכים לשיפוץ, על כן, בכדי להקל עליכם את העבודה ריכזנו כאן מספר נקודות שכדאי להתייחס אליהם בזמן השיפוץ –

אינסטלציה וצנרת

שלב האינסטלציה הוא השלב הראשון והחשוב ביותר. בכל פעם שמבצעים שיפוץ בחדר אמבטיה מומלץ מאוד להחליף את מערכת האינסטלציה ולחדש אותה. המערכת כוללת צנרת למים חמים, צנרת למים קרים ותשתית ביוב. לעבודה זו חשוב במיוחד להזמין איש מקצוע מומחה מכיוון שעבודת אינסטלציה שמתבצעת על ידי אינסטלטור מומחה תבטיח לכם איכות ושקט למשך שנים ארוכות.

איטום וצביעה

שלב נוסף וחשוב מאוד בשיפוץ חדר אמבטיה הוא שלב האיטום והצביעה. היות ומדובר בחדר רטוב שעוברים דרכו הרבה מים, חשוב מאוד לבצע עבודת איטום מושלמת בכדי למנוע נזילות לחדרים סמוכים או לתקרות שמתחתיו. בנוסף לכך, ישנה משמעות גם לצבע הנבחר לחדר האמבטיה (מלבד הגוון והעיצוב…). לצורך צביעת חדר אמבטיה מומלץ לבחור בצבעים שימנעו עובש ופטריות וכן כאלה שיהיו עמידים נגד המים והאדים הרבים.

ריצוף וקרמיקה לאמבטיה

החלק הכיפי והמהנה בשלב שיפוץ חדר אמבטיה הוא כמובן שלב העיצוב. חדר האמבטיה הוא המקום להתפרע מבחינה עיצובית ולהגשים כל מיני חלומות ודמיונות. קיימים אינספור דוגמאות של ריצוף לחדרי אמבטיה וכן דגמים רבים של קרמיקה לאמבטיה. חשוב לציין, כי באמבטיה ניתן להשתמש גם באריחים שמיועדים לריצוף לצורך חיפוי הקירות במקום קרמיקה לאמבטיה, אך לא להיפך.

כלים סניטריים

בתחום הכלים הסניטריים קיימת מין אקסיומה שהכול חייב להיות לבן. אין זה משנה מה הם הצבעים השולטים בחדר, כאשר זה מגיע לכלים סניטריים – האמבטיה, הכיור והאסלה – תהיה הבחירה בלבן. אז זה נכון שהצבע הלבן משתלב עם כל הצבעים, אך בהחלט ניתן לנסות גם שילוב של כלים סניטריים בצבעים שונים וכאלה שישתלבו בצורה מושלמת יותר עם הצבעים השולטים בחדר. כמו כן, בחירת כלים סניטריים צריכה להיעשות על פי מידות מדויקות של המיקומים המיועדים להם בחדר האמבטיה המשופץ על מנת שהתוצאה תהיה מושלמת.