שאלות נפוצות על אינסטלציה

כל אחד מאיתנו יזדקק לפחות פעם אחת במהלך חייו לשירותי אינסטלציה. בין אם מדובר בפתיחת סתימה או שדרוג מערכת הביוב בדירה קיימת ובין אם בצורך לתכנן תשתית חדשה לגמרי בבית שעתיד להיבנות, חשוב לפנות אל חברה מקצועית ולא להסתבך יותר מידי. בשורות הקרובות תקבלו תשובות למספר שאלות נפוצות בנושא אינסטלציה, כך שתדעו בדיוק עם מי כדאי לכם להתקשר.

 

שירותי אינסטלציה – למה הכוונה? ואל מי צריך לפנות?

כשמדברים על שירותי אינסטלציה מתכוונים למעשה לכל מה שקשור בתכנון, הקמה, תחזוקה ותיקון של צינורות שנועדו להובלת נוזלים מסודרת במבנה. השירות ניתן על ידי אינסטלטורים, אך חשוב לדעת כי במדינת ישראל לא קיימת חובה לעבור הכשרה מסויימת על מנת להציע שירותי אינסטלציה. לכן מוטלת עליכם החובה לוודא כי החברה שאתם מעוניינים להתקשר עימה אכן מעסיקה אינסטלטורים מקצועיים דיו, כאלה אשר בכל זאת הקפידו לעבור קורס אינסטלציה מקצועי שבסיומו עברו את מבחני ההסמכה של משרד התמ"ת. לא תבחרו את חברת האינסטלציה בצורה נבונה? אתם עלולים לסבול מבעיות ותקלות שיופיעו זמן לא רב לאחר סיום העבודה.

 

באילו מקרים יעזור לכם איש מקצוע בתחום האינסטלציה?

השירותים המבוקשים ביותר בתחום האינסטלציה קשורים בעיקר לתכנון והתקנה של תשתיות צנרת, מים וביוב ותיקון שלהן במקרה של נזילות וסתימות. למשל, במקרה של בניית בית חדש, חשוב לתכנן תשתית שאכן תתאים לגודל המבנה ומספר הדיירים בו, אחרת המערכת לא תעמוד בעומס. במקרה של סתימות ונזילות שמתרחשות במערכות קיימות, הפנייה אל חברה מקצועית תאפשר לגלות את הבעיה במהירות ותוך כמה שפחות גרימת נזק. הדבר מתאפשר באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם דוגמת מצלמות תרמיות, מצלמות צינור ומגוון רחב של כלים נוספים שמאפשרים לאינסטלטור לפענח בדיוק את מקום הסתימה והנזילה ולבצע את התיקון באופן ממוקד, מבלי שחייבים לשבור קירות או להרים מרצפות.

 

ומה לגבי התקנה של כלים סניטריים?

הדעה הרווחת היא ששירותי אינסטלציה קשורים אך ורק לפתיחת סתימות ותיקון נזילות למיניהן, אך למעשה גם בכל הקשור להתקנה של כלים סניטריים, אינסטלטורים מקצועיים יוכלו לעזור לכם. בין אם אתם רוצים לרכוש ברז נשלף למטבח, לשדרג את חדר האמבטיה עם כיור חדש או להתקין בשירותים אסלה תלויה, רצוי כי תתייעצו לפני כן עם אנשי המקצוע. הם יוכלו לייעץ לכם לגבי כלים סניטריים שיתאימו בצורה מושלמת לתשתיות הקיימות ולבצע את ההתקנה בצורה מקצועית שתשתלב היטב גם מבחינת מראה.

 

מה חשוב לדעת לגבי המחיר?

כאשר סוגרים חוזה עבודה עם חברה שמספקת שירותי אינסטלציה, חשוב לוודא מה הוא כולל בתוכו בדיוק. כשמתקשרים עם חברה אמינה ובעלת מוניטין, המחיר אמור לכלול הן את העבודה והן את החלקים, כמו גם התחייבות להחזרת המצב לקדמותו, במידה ובכל זאת יהיה צורך לשבור חלק קטן בקיר או להרים כמה מרצפות. המחיר צריך לכלול כמובן גם אחריות רבת שנים, על כל צרה שלא תבוא.