ציוד מומלץ למי שרוצה לעשות שיפוץ בחדר אמבטיה בכוחות עצמו

שיפוץ חדר אמבטיה הוא פרויקט מורכב למדי, שכן הוא כולל גם פעולות רבות שמטרתן שיפור האסתטיקה של המרחב שמיועד לרחצה ולטיפוח וגם פעולות שנוגעות לתשתיות השונות של חדר זה ובפרט לצנרת (אבל גם לחשמל ועוד). בהתאם במרבית המקרים יבוצע שיפוץ חדר הרחצה על-ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים. יחד עם זאת, למי שסומך על יכולותיו

ומצויד בתוכניות המתאימות ישנה גם האופציה לבצע את השיפוץ בכוחות עצמו, ובמקרה זה כדאי כמובן לוודא שיש לכם את כל הציוד הדרוש לשם מימוש התוכניות. בעמוד זה תמצאו פירוט לגבי כלי העבודה הנדרשים ושאר החומרים החיוניים לשיפוץ אמבטיה וטיפים נוספים להשלמת הפרויקט בדרך היעילה והטובה ביותר.

ציוד בסיסי

הציוד הבסיסי לביצוע כל הפעולות הנדרשות לשיפוץ של חדר אמבטיה כולל מברגה איכותית (למשל מברגה בוש או מקיטה), מקדחה איכותית (גם כן של מותג מוכר), סרט מידה שמבטיח תכנון מדויק לחלוטין ולא פחות חשוב גם מימוש מוקפד, רולרים ומברשות לצביעה, חומרי איטום (סילר וכו'), צבע לקירות ודרמל (מולטיטול איכותי במיוחד שיעזור לכם לבצע מגוון רחב של פעולות).

ציוד אינסטלציה

כשמדובר על שיפוץ אמבטיה שכולל גם החלפת תשתיות ולא רק שדרוג המרכיבים החיצוניים במרחב, ישנו צורך גם בציוד אינסטלציה רלוונטי שיעזור לכם להחליף את הצנרת באופן בטיחותי ויעיל. מומלץ בחום להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים לפני שמתחילים לפרק צינורות או לחבר צינורות, שכן הנזק כתוצאה מהתקנה לא נכונה עלול להיות רב. בכל מקרה הציוד הרלוונטי כולל חותכי צינורות, מפתחות צינורות מכל הסוגים (ישרים וזוויתיים, בקטרים שונים וכו'), מכשירים ידניים לפתיחת סתימות, מכשירי לחיצה SP ולעתים גם ציוד משוכלל יותר כגון בורוסקופ נייד (כלי עבודה מתקדם שמטרתו לספק תמונה מפורטת של הנעשה בתוך הצנרת). חשוב מאוד להקפיד על רכישת כלים איכותיים בדומה להעדפה של מברגה בוש.

חיפוי קיר

מרכיב נוסף בכל שיפוץ חדר אמבטיה הוא חיפוי קיר. האפשרויות רבות ומגוונות וכוללות בין השאר את האופציות הבאות:
* קרמיקה – האופציה הנפוצה ביותר היא אריחי קרמיקה. למעשה מדובר בקטגוריה רבת אפשרויות, והבחירה בין כולן היא בעיקר על בסיס העדפות אסתטיות.
* זכוכית – אריחים שמקנים לחדר הרחצה מראה מודרני ומרהיב עין במיוחד. חשוב להדגיש כי זהו חומר גלם שמחייב עבודה זהירה במיוחד על בסיס ניסיון וידע מקצועי.
* עץ – אמנם עץ לא נתפש כחומר גלם שמתאים לחיפוי חדרים רטובים, אולם ישנם גם עצים עמידים למים ולחות ובחירה בהם מאפשרת לחפות חלק מהקיר בחומר הגלם שתמיד משרה סביבו אנרגיות מבורכות של חיבור לסביבה, חוסן ורוך, נועם ועוצמה.
* אבן טבעית – עוד חיפוי פופולרי לקירות חדרי רחצה למרות המחיר היחסית יקר. בדומה לאריחי קרמיקה מגיע בשלל צורות, גוונים ומרקמים ומאפשר לנו ליצור מראה יוקרתי ושובה לב במיוחד.
על-מנת להתקין את החיפוי ללא רבב חשוב להשתמש בכלי עבודה איכותיים שלא יזיקו לאריחים ולדוגמה מברגה בוש.
חיפוי רצפה

גם כשמחפשים חיפוי לרצפה של חדרי רחצה ישנן מספר אפשרויות. בפרט כדאי לבחור באחת מהאופציות הבאות:
* פרקט למינציה – רצפה בעלת מראה דמוי עץ על כל המשתמע מכך (חזות חמימה ויוקרתית). מאחר שמדובר בלמינציה, הרצפה עמידה לחלוטין לרטיבות.

* קרמיקה – עמידה, קלה להתקנה, נוחה לתחזוקה, מגיעה באינספור עיצובים אפשריים ומקנה מראה מרשים מאוד לחדר הרחצה. על-מנת להבטיח התאמה מלאה לממדים הספציפיים של חדר האמבטיה שלכם, כולל נישות, גומחות וסביב פתחי ביוב, נדרש ציוד ייעודי לחיתוך קרמיקה.