פתרונות אחסון לדירות קטנות

חסר לכם מקום אחסון? לא יודעים מה עוד לעשות בנידון? אז יש לנו חדשות טובות עבורכם: יש לכם כמעט בוודאות מקום אחסון נוסף, שאתם לא מנצלים. והרבה. היכן הוא "מסתתר"?

 

לעבור על הדברים מראש

סדר כללי בדירה, הוא צעד שכדאי לעשות לפני שמחפשים פתרונות אחסון. כך תוכלו להיות לכל הפחות מודעים מראש, לתמונה הכללית של אתגרי האחסון. במקרה זה, מההיבט של "מה יש לאחסן". הפשוטים ביותר לאחסון, הם חפצים ניתנים לקיפול שצורתם אחידה פחות או יותר. למשל בגדים. גם תפזורת חפצים קטנים היא לרוב קלה לאחסון, באופן שיהיה נוח לשימוש. בין אם זה אוסף לגו או ברגים, מסמרים וכדומה. אתגר האחסון היעיל גדל, ככל שיש חפצים גדולים, בודדים, יוצאי דופן בצורתם ובלתי ניתנים לצמצום נפח (בקיפול, הוצאת אוויר, פירוק וכדומה). למשל זוג אופנים בודד, בדירה קטנה מאוד, כאשר חשוב לכם שהאופניים יהיו מוכנים לשימוש. לא תרצו לפרק אותם לשם אחסון, אבל גם אין לכם מקום מתאים ממש עבורם, שאינו מפריע לשימוש במקום. כיצד פותרים זאת?

 

לאחר שעברתם על הדירה ואתם מבינים טוב יותר את המשימה שלפניכם, הטיפים הבאים יוכלו לסייע:

  • מיצוי חללים ללא שימוש – תוכלו לעבור על הדירה ויזואלית, גם בכדי לזהות חללים ללא שימוש. פעמים רבות שמים לב לכך אבל מוותרים מראש על ניצול המקום, מאחר שלא עולה בדעתנו מה בדיוק יתאים לשם. לעתים צורת החלל יוצאת דופן. לעתים לא קל להגיע אליו ולכן מוותרים על ניצולו. חבל! עם עושר האפשרויות שיש כיום והמידע הרב שזמין על עיצוב, כמעט תמיד ישנו פתרון. למעשה, מגוון פתרונות, ברבים.
  • צמצום הדברים שיש לאחסן – לא, אנחנו לא הולכים פשוט להמליץ לכם לזרוק דברים. אם כי יש כמעט תמיד מה לזרוק. אבל מה דעתכם למשל לצמצם את כמות הבגדים שבארונות משמעותית ובקלות, מבלי לזרוק כלום? עושים זאת באמצעות שקיות ואקום לבגדים.
  • להעיף או להחליף – אם הגעתם למצב, שבו אין ברירה אלא להיפטר מחפץ מסוים בדירה, מצוין! אם הוא חיוני מבחינתכם, זו הזדמנות לעבור לחדש, שיתאים יותר למגבלות המקום. המקרר התקלקל? אולי מספיק לכם מקרר קטן הרבה יותר. הספה  במצב גרוע והתיקון יקר? הזדמנות כנ"ל וכן הלאה.
  • למצות את חדר האמבטיה – חדר האמבטיה הוא בדרך כלל קטן יחסית, אבל זה לא אומר שאין בו מקום לעוד חפצים. לא חייבים לשים בו רק דברים שקשורים לשימוש באמבטיה. ארון שירות לאמבטיה ועוד מגוון אביזרים ייעודיים לחדר זה, יסיעו לכם לפנות מקום ולהפיק ממנו את המיטב.
  • צרת רבים – אם יש לכם אתגר אחסון מאוד ספציפי, למשל מקום פנוי לאחסון אופניים, סביר שאתם לא היחידים שמחפשים לכך פתרון. בדיוק מסיבה זו, ישנו כבר פתרון כזה – מתקן תלייה לאופניים. יש אפילו מתקן מיוחד, עבור אחסון שני זוגות אופניים האחד מעל השני!
  • התמקדו במה שמפריע – לעתים, יש בדירה פתרון מסוים שהוא טוב לאחסון, אבל לא נוח לשימוש השוטף. אם זה בוידעם שניגשים אליו פעמים בודדות בשנה, מילא. סיפור אחר, הוא למשל ארון אחסון מרכזי, שבו השימוש בדלתות לא נוח עקב חוסר מקום. פתרון אפשרי, עשוי להיות למקם שם ארון עם דלתות הזזה.
  • פתרונות פינתיים – בהנחה שאתם לא חיים בבית עגול, יש לכם בדירה שפע של פינות. לעתים, פינות החדרים מסבכות התקנה או שימוש בפתרונות אחסון שונים. גם כאשר מזיזים חפצים גדולים בכדי לעצב מחדש את החדר או לפנות בו מקום, הפינות הן פעמים רבות אתגר מיוחד. יש לכך כיום מענה רחב, בדמות גרסאות  פינתיות כמעט לכל דבר. שידה פינתית, ארון פינתי, מטבח פינתי, מקלחות פינתי – צריך רק לחפש.
  • התאמה אישית – אם חיפשתם ולא מצאתם דבר מה שדרוש בנושא זה, אפשרות נוספת היא ייצור בהתאמה אישית. נגרים מבצעים באופן שגרתי התאמות מיוחדות למוצרים קיימים וגם בניית מוצרים לפי הזמנתכם.
  • ריהוט רב שימושי – במקום שני רהיטים תופסי מקום, ניתן לעתים להשתמש באחד, שהוא רב שימושי. ידועה האפשרות של ספה, אשר הופכת למיטה בשעת הצורך. באותה גישה, ניתן להשתמש בשולחנות וכיסאות קלים להזזה, אשר ישמשו עבור מטרות שונות, במקומות שונים בדירה. פינת ישיבה מודולארית, תאפשר לסדר אותה בצורות שונות, בהתאם לנסיבות. מחיצה ניידת תאפשר ליצור חללי משנה שונים, באופן גמיש. כל אלה, עשויים לפנות לכם עוד מקום אחסון.
  • וילון במקום ארון – אחת הסיבות שבגללן מעדיפים אחסון סגור כמו ארון, היא שהדבר מסתיר את הפריטים המאוחסנים. ללא ספק, הדבר תורם למראה מסודר של הדירה. אך יש פתרון נוסף, זול וקל ליישום – וילון. אם יש לכם למשל ארון גדול, שעל חלקו העליון שמתם תפזורת דברים, זה עשוי להיות שימוש אבל לא אסתטי. אין צורך בארון נוסף עבורם, אלא ניתן לפתור זאת באמצעות התקנת וילון מתאים.
  • פתרונות לדירה שכורה – אם אתם דיירים בדירה שכורה, ייתכן שתעדיפו להימנע אפילו מקדיחה בקיר והתקנת דיבלים. מצב כזה, לא בהכרח מבטל אפשרויות של התקנת או תליית פתרונות אחסון שונים. יש למשל מתלים עבור חפצים קלים, אשר נצמדים בוואקום או עם דבק. אפשרות נוספת, היא לשים פתרונות אחסון האחד על השני, במקום לתלות מהקיר. כך גם תמצו את פוטנציאל האחסון של חלל מסוים, באופן אנכי. עוד דוגמה לגישה זו, הוא קולב לדלת שנתלה על חלקה העליון. הקולב מבטל את הצורך בקידוח בדלת והוא גם נייד.