עיצוב חדרי אמבטיה בסגנון מודרני

המדריך שיעזור לכם לעצב חדרי אמבטיה בסגנון מודרני!

בשנים האחרונות דורך כוכב חדש בשמי עולם העיצוב. אם בעבר בעלי הבית והמעצבים המקצועיים התמקדו בעיקר בחדרי הסלון והמטבח, הרי לאחרונה חדרי האמבטיה והשירותים מתחילים לזכות בכבוד המגיע להם. בסופו של דבר, חדרי אלו משמשים אותנו מדי יום, ובעזרתם אנחנו מתכוננים כל בוקר לקראת יום חדש או נרגעים אחרי יום מתיש. לכן, העיצוב בחדרים אלו צריך להיות מוקפד ומסוגנן אך גם אלגנטי ורגוע. בדיוק לשם כך נוצר הסגנון המודרני, ובמאמר הבא נסקור כמה נקודות מרכזיות שיסייעו לכם להשיג את המראה המבוקש.

בחירת הצבעים

בעת תכנון חדרי אמבטיה, אחת ההחלטות החשובות ביותר נוגעת לגוונים שאנו בוחרים עבור חדר זה. עיצוב מודרני הוא לרוב מאופק יחסית, ולכן בדרך כלל תמצאו כאן את הצבעים הקלאסיים שתמיד מצליחים לשדר יוקרה ונינוחות בו-זמנית. שילוב של הלבן עם האפור או השחור נחשב לפופולרי מאוד, אך ניתן גם לבחור בצבעים חמים יותר, כגון קרם או צבע טרקוטה. אפשרות נוספת היא לשלב נגיעות קטנות של זהב, וכך ליצור מראה מלכותי שיוסיף קצת ברק לחדר האמבטיה. אם לעומת זאת אתם מעוניינים במראה רענן וצעיר יותר, אפשר להוסיף לצבעים הניטרליים אלמנטים בגווני הכחול והירוק וכך להרכיב אווירה שמחה ונעימה.

בחירת החומרים והאביזרים

חדרי אמבטיה מהווים אתגר אמיתי עבור כל מעצב, ולא רק בשל גודלם המוגבל. בחדר זה שוררת בדרך כלל לחות גבוהה, וגם ארונות חדר האמבטיה חשופים לנזקי המים. לכן, כאשר בונים את חדר האמבטיה חשוב מאוד לבחור בחומרי גלם המתאימים לחדר זה, ויש להעדיף מוצרי סניטציה מאיכות גבוהה. בחירה בפריטים ממותג מבוסס תאפשר לכם ליצור חדר אמבטיה שישמש אתכם היטב לעוד שנים ארוכות. עניין זה חשוב במיוחד בעת תכנון חדרי אמבטיה בסגנון מודרני; פעמים רבות סגנון זה כולל שימוש בעץ טבעי או עץ מלא, חומר הפגיע בפני נזקי מים. לכן, כאשר בוחרים את החומרים ודאו כי הם אכן מתאימים לשימוש בחדר האמבטיה. לצד ההקפדה על טיב חומרי הגלם, רצוי גם לבחור אביזרי אמבטיה יוקרתיים שיהיו גם נאים וגם מועילים לשימוש לטווח ארוך.

תאורה בחדר אמבטיה מודרני

היבט מרכזי נוסף בעיצוב חדר האמבטיה בסגנון מודרני, נוגע לתכנון התאורה שלו. ללא כמות מספיקה של אור, לא נוכל לבחון את דמותנו במראה, וההתארגנות בשעת הבוקר הלחוצה עלולה להיות קשה יותר. לכן, במידת האפשר, רצוי כמובן כי חדר זה יכלול חלונות גדולים שיכניסו אור טבעי ויבטיחו אוורור ראוי של החדר. אם אפשרות כזאת אינה ריאלית, נסו לבחור בחלונות שיהיה קל יחסית לנקות אותם. חלונות גבוהים מאוד שאינם נגישים או חלונות הקשים לניקוי, יתלכלכו במהרה באבק ויחסמו חלק ניכר מהאור הנכנס לחדר מבחוץ. מלבד אור טבעי, חשוב כמובן גם לבחור בגופי התאורה המתאימים, ולשלב בין תאורת תקרה לבין תאורה המותקנת באזור המראה.
תאורה באזור המראה תאפשר ראות טובה ותהווה גם אלמנט עיצובי מעניין.