עיצוב אמבטיה בסגנון הייטקי

במשך הרבה מאוד שנים חדר האמבטיה היה מעוצב בצורה הכי פרקטית שיש- מקלחון או אמבטיה, אסלה, כיור וארון קטן לאחסון. יש כמה גורמים שהובילו לעיצוב המינימליסטי הזה, ביניהם תכנון ובנייה של חדרי מקלחת וחדרי שירותים קטנים מאוד, וכמובן תקציב מצומצם ומיעוט מוצרים שיובאו מחו"ל. אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים פריחה אדירה בתחום, לא רק מבחינת השקעה בעיצוב החדר עצמו ואביזרי הסניטציה, אלא גם בהמצאה של כל מיני גאדג'טים מגניבים שמשכללים את השימוש בחדר האמבטיה.

כמה אור צריך?
במקום תאורה קבועה, אפשר להתקין היום מגוון של מערכות פשוטות שמאפשרות לשלוט על כמות האור בחדר האמבטיה. כך תוכלו לבחור בין תאורה מלאה כאשר מתארגנים ומתכוננים ליציאה מהבית, לבין תאורה מעומעמת בזמן המקלחת של הערב. אתם יודעים, כדי להיכנס לאווירה הרגועה אחרי היום העמוס. במערכות המשוכללות יותר אפשר לשמור על תאורה ממש מינימלית במצב לילה, כך שלא תפריע לישון אבל גם תסייע למצוא את דרככם לשירותים. זו אפשרות שיכולה להיות נוחה גם במקלחת המשותפת, במיוחד בשביל ילדים קטנים שעדיין מתקשים בחושך.

התוספות הקטנות למקלחת
לא מעט גאדג'טים מוקדשים לחוויית הרחצה, במיוחד למי שאוהב אמבטיות ארוכות ומפנקות- אבל לא רק. ניתן להתקין מראה בתוך האמבטיה כדי לענות על הצורך בזמן גילוח, הסרת איפור וכדומה. יש היום מראות אשר עמידות בפני הרטיבות ודוחות את הצטברות האדים, לנוחות מרבית.
ניתן להתקין היום רמקולים מובנים בחדר האמבטיה, או לרכוש רמקולים ניידים ועמידים בפני מים. אפשר למקם אותם לצד כיור אמבטיה או בפינות החדר כדי לקבל את הסאונד הטוב ביותר. נהדר בשביל כל מי שאוהב לשיר תוך כדי המקלחת, ובשביל מי שפשוט לא יכול לעבור את היום בלי מוזיקה.
ואם מוזיקה היא לא אטרקציה מספיק משוכללת בשבילכם, תמיד תוכלו לבחור באפשרות של התקנת מסך טלוויזיה קטן לצד ארונות אמבטיה כדי להתעדכן במהלך הבוקר, או בזווית נוחה לצפייה במהלך אמבטיות ארוכות.

ספא אצלכם בבית
בין כל השכלולים והתוספות, יש כמה אלמנטים שיכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם לספא ביתי (או ליצור את הגרסה הכי קרובה לזה). הבסיס הוא כמובן ג'קוזי ביתי, כאשר יש דגמים שונים שמאפשרים שימוש יום יומי בתור אמבטיה רגילה לרחצה, וכאשר רוצים להתפנק- אפשר לשלוט על עוצמת הזרמים, שליטה באמצעות מגע ועוד שלל שכלולים. התקנה של מחוללי אדים שמתאימים לשימוש ביתי היא התוספת המושלמת, אשר תהפוך את חדר האמבטיה לסאונה מפנקת.
הכיוון הזה מתאים במיוחד לחדרי רחצה גדולים, שאפשר להתקין בהם ג'קוזי או אמבטיה רחבת ידיים. כדי להעצים את האפקט אפשר להחליט שכל עיצוב החדר יהיה באותו הקו, ולצרף ספסל עץ קטן, וכמובן לבחור בעיצוב של ארונות אמבטיה ושל אביזרי הסניטציה כדי ליצור אווירה שקטה ורגועה.