סוגי שיש למטבח

משטחי שיש הם אלמנט עיצובי ופרקטי שכל אחד יבקש ליישם בזמן שיפוץ מטבח או עיצוב חלל המטבח במבנה חדש. שיש מעניק למטבח טון עיצובי מודרני וחדשני ומראה נקי ומוקפד. מלבד היופי והרושם הרב בחלל המטבח שהשיש מספק, שיש הוא גם משטח יעיל ופונקציונאלי לכל שלל הפעולות הנחוצות שנעשות מדי יום בחלל המטבח. בהתאם לזאת משטחי השיש הפכו למבוקשים גם במקומות אחרים בחלל הבית, כמו על הרצפות, כיורים, נישות למיניהן ועוד. שיש היא אבן חזקה במיוחד, קלה לתחזוקה ובעלת ברק שמפיץ הוד והדר. היום כל אחד יכול בלי מאמץ גדול, להתאים את השיש למטבח שלו בהתאם לסגנון העיצובי, לטעם האישי ולצרכיו השונים. במאמר זה נרחיב אודות סוגי השיש המבוקשים למטבח.

סוגי השיש שמיועדים לחלל המטבח

יש מנעד די רחב של סוגים של שיש למטבח שמגיעים ברמת נוקשות שונה, בטקסטורות, בגוונים ודוגמאות שונות, כשל כל שיש יש את היתרונות והחסרונות שלו. יחד עם זאת, יש סוגי שיש שמתאימים במיוחד לחלל המטבח, ובין הסוגים הללו נמנים – שיש אבן קיסר, שיש גרניט, שיש חברוני, שיש קוריאן, שיש קוורץ ועוד. לכל אחד יש תכונות שונות שמאפיינות אותו ומראה שונה לגמרי, בהתאם לזאת גם המחירים ישתנו משיש לשיש. עוד נציין שמדי שנה יש קולקציות חדשות שנלוות לאותו סוג שיש ודגמים חדשים שמתכתבים עם צו השעה.

שיש שמתכתב עם עיצוב המטבח

מטבח כפרי – המטבח הכפרי מתאפיין בעיקר באלמנטים טבעיים כמו עץ ואבן טבעית, לכן שיש גרניט בעל מראה טבעי, יוכל להשתלב משולם במטבח הכפרי.

מטבח פרובנס – למטבח זה יש חזות אלגנטית שמשולבת עם פריטים דקורטיביים במיוחד. הגוונים השולטים הם גוונים בהירים כמו שמנת, פסטל ועוד. לכן שיש קיסר וסוגי שיש בהירים, בעלי מראה אלגנטי יוכלו בעיקר להתאים למטבח זה.

מטבח איטלקי – מטבח איטלקי מתאפיין במראה סולידי ועם זאת יוקרתי, לכן שיש איטלקי מובחר שמגיע עם דוגמאות ועיצובים, כמו גרניט או שיש בגוון כהה אקסקלוסיבי, יוכל להשתלב נהדר.

מטבח מודרני – במטבח המודרני נחשף בעיקר לסגנון נקי ומוקפד עם קווי עיצוב פשוטים יחסית. המטבח המודרני שם דגש רב על יעילות ולכן חשוב שהשיש שייבחר יספק את התכונה הזו. בהתאם לזאת, שיש שרמת התחזוקה שלו מועטה ויש לו גוון בהיר שמאיר את החלל ומעניק ברק וחיות, כמו שיש מאבן קוורץ, הוא השיש שיכול להתאים לחלל מטבח מודרני.