סוגים של מקלחונים

מקלחון צר, רחב, עגול או פינתי – במה תבחרו? עולם המקלחונים מגוון ומציע לנו שפע של אפשרויות המתאימות לסגנון הייחודי לנו, לצרכים של בני הבית וכן לאילוצים העומדים לרשותנו בהתאם לגודל החדר. את המקלחונים בדרך כלל נחלק לפי כמה פרמטרים עיקריים – מידה (מידה סטנדרטית לעומת מידות מיוחדות בהזמנה אישית), אופן הפתיחה (הזזה או ציר) וכן צורה – מקלחון פינתי, מקלחון חזית, אמבטיון, מעוגל ועוד. ככל ששטחו של חדר הרחצה גדול יותר – כך נפתחות בפניכם אפשרויות רחבות יותר. רוצים ליהנות מחווית רחצה מפנקת? הנה פירוט אודות סוגי המקלחונים השונים על פי מספר פרמטרים, שיסייעו לכם לבחור בחירה מושכלת.

1. צורת הפתיחה
צורת הפתיחה משתנה ממקלחון למקלחון. כך למשל במקלחון פתיחה, דלתותיו נפתחות פנימה והחוצה בהתאם לציר הנבחר, בטווח תנועה רחב. לעומתו, במקלחון הזזה הדלתות נעות על מסילה – ולכן מתאימים במיוחד לחלל קטן יחסית. בנוסף, מקלחון הזזה נחשב אטום יותר ליציאת מים (אך יחד עם זאת, גם קשה יותר לנקותו…). את צורת הפתיחה בדרך כלל נבחר על פי גודלו של החדר, שכן מקלחון פתיחה מצריך מקום רחב יותר.

2. מבנה
את המבנה בדרך כלל נבחר על פי תוואי החדר והמקום שהוא מאפשר לנו. כך למשל, מקלחון חזית יתאים במקרה בו יש צורך בקירוי של צלע אחת בתוך המקלחת. את מקלחון החזית ניתן לבנות מדלת בלבד, או מזכוכית קבועה בתוספת הדלת. מבנה פופולרי נוסף הוא מקלחון פינתי, בו מתקינים שתי צלעות זכוכית היוצרות את צורת האות ר' – תוך התחשבות, כמובן, בגודל החדר, שכן הוא מצריך חלוקה סימטרית של דלתות הזכוכית. מבנה נוסף הוא מקלחון מעוגל, המתאים לחדרי אמבט צרים ומקנה מראה דקורטיבי במיוחד. יחד עם זאת, מקלחון מעוגל עשוי להיות קטן יותר מסוגי המקלחונים האחרים. כדאי לשים לב לאיכות המקלחון ולבדוק האם הוא בנוי עם פרופילי אלומיניום איכותיים ומתאימים.
מבנה נוסף של מקלחונים הוא אמבטיון, המחפה בזכוכית את האמבט. גם כאן ישנם סוגים שונים של פתיחה – הזזה, פתיחה בזווית, חזית או פינתי. בנוסף, ניתן לתחום את האמבט באופן חלקי בלבד בעזרת זכוכית קבועה

3. סוגי הזכוכית
יש אינספור סוגי זכוכית מהם תוכלו לבחור, אך הדבר החשוב ביותר לקחת בחשבון הוא את תנאי התקן הישראלי, על פיהם בכל מקום בו יש פוטנציאל החלקה – הזכוכית חייבת להיות מחוסמת או רבודה (בעלת שכבות). זכוכית מחוסמת נחשבת לחזקה פי 4 מזכוכית רגילה, ובמקרה של שבירה, היא תתנפץ לרסיסים זעירים שאין בהם סכנה לפציעה. גם בתוך קטגוריית הזכוכית המחוסמת, קיימים מספר טקסטורות של זכוכית – צבועה, חלבית, חלקה או צרובה, ותוכלו גם "לשחק" עם העיצוב והצורות כדי להתאימה באופן מושלם לסגנון שלכם. כדי לוודא שהזכוכית שאתם בוחרים עומדת בתקן הישראלי, כל שעליכם לעשות הוא לאתר את חותמת תו התקן על גבי הזכוכית.