סוגים של ברזים לאמבטיה

אם בעבר ברזי האמבטיה שלנו נועדו לשרת צורך פונקציונלי בלבד, הרי שהעידן הנוכחי מצעיד גם את האביזר הזה לקדמת הבמה. כיום נחשבים ברזי האמבטיה לאביזרים המשדרגים את חדרי הרחצה, וכאלה המקבלים תשומת לב משמעותית ממעצבים בכל רחבי העולם. התוצאה של ה"מסע" העיצובי הזה הוא ברזים בסגנון מרהיב וחדשני, העונים על מגוון צרכים אסתטיים ופרקטיים. רוצים לגלות אביזרי אמבטיה מיוחדים? בואו נתחיל!

מבנה הברז
לצד ארון שירות לאמבטיה, כיור רחב ידיים ואסלה מעוצבת, גם הברזים בהם אנו עושים שימוש יהיו לרוב בסטנדרט אחיד ומבוססים על טכנולוגיה בסיסית אחידה מסוג Mixer. ברזים מסוג זה מערבבים את המים החמים והקרים בחלקו הפנימי של הברז, בטרם יצאו המים מפתח היציאה.

הנה ארבעה סוגי ברזי מיקסר עיקריים:
ברז סוללה – ברז בעל שתי ידיות הפעלה, ידית אחת מיועדת למים קרים והשניה למים חמים.

ברז פרח – ברז בעל ידית אחת שנעה ימינה ושמאלה לפי הצורך ומזרימה מים חמים או קרים בהתאם, וכן קדימה ואחורה לוויסות עוצמת המים.
ברז עם ידיות נפרדות – ברז המתפקד בשני יחידות עצמאיות – פיית יציאה וידיות הפעלה בנפרד.
ברז אינטרפוץ – ברז המיועד להתקנה במקלחון. הוא מצויד בשתי כניסות עבור מים חמים וקרים, וכן מצבים שונים – למילוי מים באמבטיה, לראש המקלחת, זרמי מסאז' משתנים ועוד.

חומרים עיקריים
החומרים העיקריים המשמשים בתעשיית ברזי האמבטיה הם מתכת ופלסטיק. ברזי המתכת עשויים מנחושת ואבץ (או במילים אחרות, מחומר הנקרא פליז), הנחשבים ליסודות עמידים במיוחד. את חלקו החיצוני של הברז מצפים בגימורים שונים ומגוונים, המעניקים לו את מראהו הסופי. כך למשל ניתן לבחור בגימור כרום, מט, חומרי צבע שונים, ניקל, פלטינה, ארד ואפילו זהב. כמובן שלכל חומר ולכל גימור יש את העלויות המשפיעות על המחיר הסופי של הברז.

סוגי התקנה
כיוון שישנם לפחות שני סוגי התקנה לברזי אמבטיה, חשוב מאוד לתכנן מראש את חדר הרחצה כולו ולהעניק מחשבה ותשומת לב גם לאופן שבו נעדיף למקם ולהתקין את הברז שלנו. ברזים יכולים להיות מותקנים מהקיר, ממשטח האמבטיה וישנו גם סוג נוסף הנקרא "Stand Alone" העומד כולו על הרצפה ואינו מחובר לקיר כלל. לכל אחת מצורת ההתקנה ישנן השתמעויות טכניות ואסתטיות מבחינת האינסטלציה המקדימה, הכנת המשטח, תכנון חדר הרחצה וכן סוג הכיור. בסופו של דבר, החדר כולו צריך לתפקד כיחידה הרמונית.

סגנונות עיצוב
בהתאם לאופייכם, לסגנון האישי שלכם או ל"תנאים" העיצוביים המוכתבים בבית, כך ניתן לבחור את סגנון העיצוב המועדף עליכם. הסגנונות השונים כוללים עיצוב עתיק ואלגנטי – בדרך כלל בגווני ברונזה אדמדמים ובצורת "פרח", עיצוב קלאסי מרובע או עגול וכן עיצוב עכשווי ומודרני שפעמים רבות ידגיש את אופן נביעת המים, שימוש בצבעים מדליקים או עיצוב דרמטי.