סוגים של אביזרי אמבטיה

אינספור מוצרים נכללים תחת משפחת אביזרי האמבטיה, והם נחלקים בין מוצרים הכרחיים לבין מותרות. בגזרת המוצרים ההכרחיים נוכל למצוא ברזים, אסלה, אמבטיה או מקלחון לאמבטיה , כיור וכן ארונות אמבטיה. בקבוצה השניה הרשימה היא באמת אינסופית והיא כוללת, בין השאר, מתלים למגבות, מראות, מדפים, סבונים, תמונות ועוד. מהם הקווים המנחים אותנו בבואנו לבחור את סוגי אביזרי האמבטיה השונים? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

 

שמירה על שפה עיצובית

כשאנו "מערבבים" בין סוגי אביזרי האמבטיה השונים, בין אם הם משתייכים לקטגוריית המוצרים ההכרחיים ובין אם לאביזרים הנלווים, חשוב לשמור על שפה עיצובית אחידה ועל זרימה והרמוניה בין האלמנטים השונים. כך למשל, אם בחרנו סגנון עתיק וכפרי, ננסה לשמור על שפה כפרית וחמימה לכל אורך העיצוב, אם העדפנו סגנון קלאסי-ויקטוריאני, נשמור על השפה המלכותית הכוללת פיתוחים וגווני זהב בכל חלל האמבטיה ועוד. הדבר נכון בעיקר לגבי אביזרי האמבטיה הבולטים, כמו למשל הכיור, הברז או האמבטיה, אך גם לגבי האביזרים הקטנים – מברשות השירותים, מתלי המגבות ועוד.

שילוב בין פרקטיקה לעיצוב

אביזרי האמבטיה השונים משרתים אותנו הן ברמה הפרקטית והן ברמה העיצובית, ולכן חשוב שיחד הם יצרו את המעטפת השלמה – נוחות ומראה נעים. כיום ניתן למצוא אינספור סוגים של אביזרי אמבטיה מגוונים, עם שפע סגנונות, גדלים ואמירות עיצוביות ואין ספק שמלאכת עיצוב חלל האמבטיה נעשית, בתוך כך, פשוטה מתמיד. יחד עם זאת, חשוב להקפיד גם על פרקטיקה ועל נוחות מקסימלית בחדר. למשל, אם חדר הרחצה משמש את כל דיירי הבית, כולל ילדים קטנים, נסו להימנע מבחירת אלמנטים עדינים ושבריריים, שכן בסופו של דבר הם עלולים להיהרס בקלות. מאידך, אם חדר הרחצה משמש רק את ההורים בבית – אזי תוכלו "להתפרע" ולבחור בעיצוב המושלם עבורכם – אך גם כאן, אל תשכחו להתחשב גם בפרקטיקה.

הקדימו מחשבה לרכישה

אין ספק שהתפיסה לגבי חללי הבית השתנתה מהקצה אל הקצה. אם בעבר נלקחה בחשבון רק המשמעות הפונקציונלית של כל חדר – הרי שהיום עיצוב הבית והאווירה המיוצרת בו תופסת מקום נכבד ביותר – והדמיון שלכם רשאי להתפרע בהתאם. אביזרי האמבטיה השונים מתכתבים זה עם זה, מוצעים במגוון רחב של מחירים המותאמים לכל כיס ומסוגלים להפוך כל חדר אמבטיה משמים – לחגיגה עיצובית מוקפדת. כדי לעמוד במשימה בכבוד, הקדימו מחשבה למלאכת העיצוב. כך למשל, זכרו שלאחר התקנת אביזרי אמבטיה מסוימים – לעיתים לא תוכלו פשוט להסירם, אלא תצטרכו לעקור את הקרמיקה עליהם הם מודבקים ממקומה. בנוסף, בחרו באביזרים המסוגלים לעמוד בתנאי לחות ורטיבות לאורך זמן. תוכלו להוסיף אביזרי אמבטיה שאינם שייכים באופן מובהק לחלל זה, כמו לשמל תמונות, קופסאות מעוצבות, מדפונים קטנים ועוד – השמים הם הגבול, ואם תשלבו בהצלחה בין עיצוב נקי ונעים לבין פרקטיקה ונוחות – תקבלו חדר רחצה מושלם עם אביזרי אמבטיה מושלמים לא פחות.