המדריך המלא לניקיון חדר האמבטיה בפסח!

מבין כל החדרים בבית, חדר האמבטיה הוא זה הזקוק למירב תשומת הלב. בבתים רבים חדר זה הוא קטן יחסית ולרוב גם אין בו חלונות גדולים המאפשרים אוורור ראוי. אחוזי הלחות הגבוהים עלולים לגרום להופעתם של כתמי רטיבות ולהתפתחותו של עובש, וגם הרחצה באמבטיה והשימוש בחדר יוצרים לכלוך. מכיוון שבחדר זה אנחנו מתנקים ומטפחים את הגוף, לרוב נקפיד לשמור על חדר האמבטיה נקי ומתוחזק היטב, אך לקראת הפסח מומלץ להשקיע בניקיון יסודי יותר. על הכנת חדר האמבטיה לקראת חג
הפסח – במאמר הבא.

קודם כל – קצת סדר

בכל חדר בבית תמיד ניתן למצוא חפצים ישנים שאין לנו עוד צורך בהם. גם בחדר האמבטיה קיימים פריטים שונים שרק תופסים מקום מבלי להועיל. לכן, השלב הראשון בניקוי חדר האמבטיה הוא איסוף כל אותם בקבוקי קוסמטיקה כמעט-ריקים, תכשירים שאינם בתוקף וסבונים ישנים שקיבלנו במתנה ולא השתמשנו בהם. אם יש ילדים קטנים בבית, זה הזמן לזרוק צעצועי אמבטיה ישנים שהעלו עובש ולהיפטר משטיחוני אמבטיה ישנים שאין בהם צורך.

השיטה הטבעית

בשוק ניתן למצוא חומרי ניקוי מסוגים שונים, אך רבים מעדיפים דווקא להשתמש בשיטות ניקוי טבעיות. סודה לשתייה למשל נחשבת לחומר ניקוי ידידותי ויעיל מאוד. מלח זה מאפשר לנקות משטחים בחדר אמבטיה, כמו גם וילונות אמבטיה, והוא אינו מותיר ריח לא נעים. החיסרון העיקרי של השימוש בסודה לשתייה, הוא שלעיתים יהיה צורך בכמה סבבי ניקוי כדי להסיר כתמים קשים. אפשרות נוספת היא להשתמש בחומץ, חומר יעיל במיוחד כאשר מעוניינים להסיר אבנית. אם לדוגמה רוצים לנקות את ראש האמבטיה, יש לנתק אותו ממקומו ולהניח אותו לילה בתוך חומץ. כדי להשתמש בחומץ לניקוי משטחים מומלץ למהול אותו במים (כוס אחת של חומץ לארבע כוסות של מים), ואז לנקות עם מים וסבון כדי להסיר את הריח החזק של החומץ.

ניקוי עובש

ניתן למצוא אותו כמעט בכל חדר אמבטיה – עובש. אין מדובר בעניין אסתטי גרידא; העובש אינו בריא לאדם ועלול לפגוע במערכת הנשימה. לכן, במידת האפשר כדאי לטפל בעובש כבר כאשר מופיעים הסימנים הראשונים שלו בין האריחים או במקומות אחרים. ניקוי העובש מתבצע באמצעות חומרים מלבינים או באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים, ואם מנקים בעזרת חומרים חזקים כדאי כמובן להשתמש בכפפות. במקרים של עובש עיקש או אם העובש כבר התפשט והפך לשחור, ניתן להשתמש בחומרים להסרת שומן, ואז יש להיעזר גם במסכה לפנים.

תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה

סיימתם לבצע את הניקיון היסודי? מצוין! כעת נותר להקפיד על תחזוקה סדירה. ארונות לאמבטיה, אסלת מונובלוק, אסלה תלויה – כל אלו יש לנקות היטב בהתאם להוראות היצרן. אם אין אפשרות לבצע ניקיון יסודי בכל שבוע, ניתן בכל פעם להתמקד באזור אחר של החדר. הקו המנחה העיקרי הוא למנוע את היווצרותה של אבנית הפוגעת גם באמבטיה עצמה וגם בכיור ובברזים. הסרה סדירה של אבנית ותחזוקה שוטפת יאפשרו לשמר את מראה חדר האמבטיה וכך גם השהות בחדר זה תהיה נעימה הרבה יותר.