ניקוי חדר האמבטיה

זה לא סוד שכולנו מעדיפים לגור בדירה נקייה ומסודרת, אבל רובנו לא כל כך נהנים מהחלק של הניקיון. וכמובן שבין המטלות הכי פחות אהובות נמצא הניקיון של חדר האמבטיה. אבל אל דאגה, אספנו עבורכם כמה טיפים והמלצות איך לעשות את זה בצורה קלה ונעימה יותר. החל משינוי של הרגלים יום יומיים שיחסכו לכם זמן ומאמץ, ועד טיפים קטנים במהלך הניקוי עצמו.

חומרי הניקוי בהישג יד
התרגלנו לאחסן את כל חומרי הניקוי בפינה אחת בבית, בדרך כלל בחדר הכביסה או בפינה לא ממש נגישה. אבל הסוד הוא דווקא לפזר את חומרי הניקוי בחדרים הרלוונטיים בבית, ככה שיהיו זמינים ונגישים תמיד. למשל, אם תשמרו בחדר האמבטיה את חומרי הניקוי המועדפים עליכם, ביחד עם כפפות עבודה, סקוצ' או כל כלי ניקוי אחר- כשיגיע הרגע תוכלו בשניות להתארגן ולסיים את המטלה. כמובן שחשוב להתאים את הסידור הזה לבית ולצרכים שלכם, ולהיזהר במידה ויש ילדים קטנים שיכולים להגיע לחומרי הניקוי.

חומרי ניקוי תוצרת בית
יש בשוק אינספור חומרי ניקוי שונים ומשונים, ונדמה שכמעט לכל מילימטר בבית כבר המציאו חומר ניקוי מיוחד. אבל לפעמים דווקא הפתרונות הכי פשוטים הם גם הכי טובים. למשל אפשר למהול חומץ עם מים ביחס של חצי חומץ וחצי מים. החומץ המהול מתאים כדי לנקות משטחים שונים, למשל את הכיור או את האריחים שסביב האמבטיה. אפשר לשמור את התמיסה המהולה בבקבוק עם שפריצר כדי להקל על השימוש, למשל כשצריך לנקות מקלחון חזית או שטחים נרחבים אחרים. בפעם הראשונה מומלץ כמובן לנסות את התמיסה על נקודות קטנות של כל משטח, כדי לוודא שהוא אינו פוגע בו ואינו גורם לשינוי צבע.
עוד פטנט קל וזול הוא שימוש בסודה לשתייה. כדי להיפתר מכתמים עקשניים במיוחד, מערבבים קצת אבקת סודה עם קצת מים, מניחים על הכתם ומקרצפים עם מברשת שיניים ישנה.

הרגלים שיעשו לכם סדר
שינוי של כמה הרגלים קטנים בשגרה יכולים לחולל שינוי של ממש במראה ובסדר של חדר האמבטיה, ובעיקר לחסוך לכם הרבה עבודה בכל פעם שצריך לנקות.
למשל אחת הטעויות הכי נפוצות שאנשים עושים, היא לתת ללחות ורטיבות להצטבר בחדר האמבטיה. וכשיש לחות- מגיע גם העובש. כמובן שיש חומרי ניקוי חריפים שיכולים להסיר אותו, אבל הדרך הכי יעילה היא לדאוג לאוורור של החדר, במיוחד לאחר מקלחות חמות. ואם חדר האמבטיה פנימי ללא חלון, יש היום פתרונות שונים כמו ונטה איכותית.
כדי למנוע הצטברות של מים על הרצפה מחוץ לאמבטיה כדאי מאוד להתקין משהו שיחצוץ ביניהם. הפתרון הזול והפשוט הוא כמובן וילון אמבטיה, אבל פתרון קבוע ואלגנטי הוא כמובן התקנת מקלחון לאמבטיה.

ולגבי המגבות הרטובות והבגדים המלוכלכים? אין שום סיבה להשאיר אותם זרוקים על רצפת חדר האמבטיה. סגלו לעצמכם הרגל להניח אותם בסל הכביסה או לתלות לייבוש מיד בסיום המקלחת.