מחדר אמבטיה לחדר מקלחת – כל מה שאתם צריכים לדעת

על טעם וריח אין מה להתווכח. אמירה זו נכונה לדברים רבים בחיים שלנו, וכן… היא רלוונטית גם בכל הקשור לתכנון הבית שלנו ולעיצוב שלו. אך לעיתים, הטעם שלנו עשוי להשתנות, במיוחד כאשר הצרכים שהיו לנו מתחלפים בצרכים אחרים, הזוכים כעת לעדיפות גבוהה יותר. דוגמה טובה לכך היא הצורך להתאים את חדר האמבטיה שלנו לאורח חיים חדש. לעיתים מתברר לנו שאומנם אמבטיה מפנקת בסופו של יום היא תענוג, אך מקלחת תשרת אותנו הרבה יותר טוב. אז אם גם אתם שוקלים להחליף את האמבטיה במקלחת – המאמר הבא ייתן לכם כמה נקודות למחשבה.

עוברים למקלחת – היתרונות

כאשר משפצים את הבית או כאשר מתלבטים כיצד להתאים אותו לצורכי המשפחה, חדר האמבטיה זוכה פעמים רבות לעיקר תשומת לב, ולא בכדי. חדר זה משמש אותנו מדי יום ועל כן עליו להיות נעים ונוח לשימוש. כיום, כחלק ממערך השיקולים של שיפוץ הבית, משפחות רבות בוחרות להחליף את האמבטיה במקלחת, ולכך יש לא מעט יתרונות:
מרחב גדול יותר – אמבטיה היא דבר נפלא, אך היא גם תופסת מקום רב יותר בחדר הרחצה. המעבר למקלחת מאפשר להגדיל את חדר הרחצה והוא מפנה מקום רב יותר עבור אביזרים לאמבטיה ועבור ארון שירות תלוי. כך ניתן ליצור פתרונות אחסון רבים יותר וחדר הרחצה יהיה מסודר הרבה יותר ומרווח יותר.
תחזוקה קלה – להחלפת האמבטיה במקלחת יתרון משמעותי נוסף – לא תידרשו לקרצף ולנקות את האמבטיה. מקלחת ניתן לנקות בקלות רבה יותר, ובמרבית המקרים הסבון שתשתמשו בו לרחצה יספיק בהחלט כדי לנקות את רצפה המקלחת.
חוסכים במים – זהו יתרון משמעותי מאוד, משום שכל הצדדים נהנים ממנו; אתם חוסכים במים ומצמצמים את החשבון לתשלום, ומדינת ישראל מרוויחה אף היא בזכות החיסכון באחד המשאבים החשובים ביותר שלה.

למה חשוב לשים לב?

התעניינתם, התלבטתם והחלטתם שמעבר למקלחת הוא פתרון אידיאלי עבורכם? מצוין! רק שימו לב לנקודות הבאות:
אוורור – בדרך כלל כאשר מחליפים את האמבטיה במקלחת, נדרש תכנון מחדש של חדר הרחצה כולו. על כן, זאת הזדמנות פז לטפל באחד העניינים הקריטיים ביותר בכל חדר אמבטיה – אוורור ראוי. הפתרון המומלץ ביותר הוא כמובן לפתוח חלון, במידה שיש קיר חיצוני. אם פתרון זה אינו בא בחשבון כדאי לשקול אפשרויות אחרות כגון תעלות אוורור. בכל מקרה, יש להיוועץ באנשי מקצוע המתמחים בתחום זה.
פתרונות אחסון נכונים – גורם נוסף שיש להקדיש לו תשומת לב הוא כמובן נושא האחסון. כעת, משהחלפתם את האמבטיה במקלחת, תגלו כי התפנה לכם מקום רב יותר עבור ארון שירות לאמבטיה ועבור אביזרים לאמבטיה. עם זאת, לא מומלץ להגזים! שילוב של ארונות רבים מדי עלול ליצור מראה עמוס. לכן, תכננו את החלל החדש היטב והיעזרו באנשי מקצוע רלוונטיים.
שיפוע – לבחירה במקלחת יתרונות רבים, אך כדי ליהנות מהם חשוב לשים לב גם לפרטים הקטנים. אחד מהם הוא מידת השיפוע שבמקלחת. על מנת שהחדר הרחצה לא יוצף בכל פעם שתפתחו את הברז, יש לוודא כי במקלחת ישנו שיפוע המאפשר ניקוז יעיל של המים. שיפוע לא תקין עלול אף לעודד הצטברות של פטריות ולכן – ודאו עם מבצע העבודה כי אכן נשמר השיפוע המתאים.