מדריך לבחירת ברז למטבח

בחירת ברז למטבח היא בחירה מכרעת וחשובה, אך גם לעתים מסובכת ומאתגרת – כשרואים את מגוון האפשרויות, ההיצע המטורף, הצבעים והעיצובים, לגמרי אפשר להבין מדוע. מה עושים? מפשטים! הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להבין את ההבדלים בין הברזים השונים ולקבל החלטה מושכלת שתסייע לכם להבין איזה ברז למטבח הכי מתאים לכם.

השלב הראשון: חשבו על המטבח הקיים

אילו אביזרים קיימים במטבח שלכם? באיזה עיצוב? פעמים רבות, בחירת ברזים למטבח נעשית פשוטה הרבה יותר כשמשווים את העיצוב הנוכחי לברז העתידי. שאלו את עצמכם: האם אתם מתכננים לשמור על העיצוב הקיים והברז יתווסף לעיצוב הזה? או שאולי אתם מתכננים להתקין אביזרי מטבח חדשים ולשנות את העיצוב דרמטית? חשוב לדעת: הברז שתבחרו יצטרך להתכתב מבחינה עיצובית עם הכיור, השיש ואפילו עם מכשירי החשמל השונים במטבח, דוגמת המקרר הגדול או הטוסטר המינימליסטי. כשתחליטו כיצד יראה המטבח שלכם מבחינת סגנון וצבעים, יהיה לכם קל הרבה יותר לבחור את הברז שיתאים מבחינה עיצובית והרמונית לחלל.

השלב השני: בחרו את הפונקציות הטכניות של הברז

לאחר שהחלטתם על המראה הכללי של הברז מבחינת עיצובית, חשבו על הפרקטיקה. כדי להבין זאת, שאלו את עצמכם: מה אתם צריכים מהברז שלכם? האם אתם משתמשים בכלי בישול גדולים הזקוקים לברז עם קשת גבוהה? האם אתם מעדיפים שהברז יופעל עם ידית אחת, שתיים או אולי בטכנולוגיה ללא מגע, אלא עם הפעלת חיישן בלבד הפועל אוטומטית? כך למשל, ברז לתלייה על הקיר יסייע להפחית את העומס על השיש, ברז נשלף יסייע לכם לנקות את הכיור בקלות יתרה או למלא סיר במים בהינף ברז ואילו ברז גבוה יהיה פתרון מעולה לאלו מכם שמבשלים לא מעט – וזקוקים למילוי ושטיפה של סירים גדולים.

שלב 3: בחרו את גימור הברז

לאחר שהבנתם מה הסגנון הכללי של הברז ואילו פונקציות הוא ימלא בחלל, הגיע הזמן לחלק הכי כיפי: בחירת הגימור הנכון לברז, זה שיתאים לפלטת הצבעים הנוכחית בחדר ולמתכות הנוכחיות, או להיפך – ברז שיש לו אמירה עיצובית ייחודית ונועזת משלו. תוכלו לבחור בין שלל גימורי ברז אופנתיים לצד קלאסיים ועל זמניים, החל מטיטניום מלוטש, דרך זהב מוברש ועד לשחור דרמטי. כדי להבין מה מתאים לכם, חשוב לבחון, שוב, את הסגנון השולט בחדר. האם הגימורים האחרים בחדר עשויים מגימורי זהב, שחור או כסף? אל תתפתו לבחור ברז שלא יתכתב עם הסגנון הזה. האם אתם מעוניינים ליצור מראה וינטאג' רומנטי וכפרי בחלל? העדיפו ברזים בגימורי ברונזה או זהב עדינים, עם פיתוחים מעניינים המעניקים לברז ולמטבח כולו מראה של באר עתיקה. רוצים ליהנות ממראה עכשווי ומסגנון דרמטי בחלל? לכו על גווני שחור או נירוסטה על זמניים. המטבח שלכם יודה לכם!