מדריך: כיצד לבחור ארון לאמבטיה?

חדר האמבטיה, לרוב, יתפרש על פני שטח קטן יותר – ואתם רוצים לנצל כל סנטימטר מהמקום הכי מפנק בבית, תאמינו לנו. במסגרת ניצול החלל, אחד הדברים שעלינו לבחור הוא ארון אמבטיההכולל לרוב גם כיור ושטח אחסון מתחתיו. אם תערכו בחירה נכונה ומושכלת, תוכלו להפוך בקלות את הארון לאחד הפריטים האטרקטיביים ביותר בחלל כולו – וכך בדיוק תגיעו לבחירה המדויקת עבורכם, לא רק כזו שנראית טוב אלא גם כזו שלוקחת בחשבון את כל הצרכים שלכם מחדר האמבטיה.

בחנו: מי ישתמש בחדר האמבטיה, וכיצד?

הצעד הראשון הוא להבין מי "קהל היעד" של חדר האמבטיה בכלל ושל ארון האמבטיה בפרט, שכן השיקולים שינחו אתכם בבחירה ארון האמבטיה לחדר השינה שלכם, של הילדים או של חדר האורחים יהיו שונים אלו מאלו. לאחר שאפיינתם את המשתמשים בחדר, חשבו על סוג הפריטים שהם יזדקקו להם. כך למשל, אם אתם מתכננים לרכוש ארון אמבטיה עבורכם ועבור בן או בת הזוג, סביר להניח שתצטרכו גם להשתמש בו במקביל ולכן ייתכן ותעדיפו לרכוש ארון המצויד במספיק מקום כך שתוכלו לשים מעליו כיור כפול או גדול במיוחד.

אם אתם אוהבים גם להתאפר ולהתארגן בחדר האמבטיה, אולי יהיה מוטב לשקול ארון רחב יותר, שבו יש דלפק רחב ושטח אחסון מספק ונוח. לעומת זאת, אם מדובר בארון אמבטיה המיועד לטובת חדר האורחים, סביר להניח שלא יהיו בו שימושים רבים ומגוונים ולכן ניתן יהיה להסתפק בארון סמלי בגודלו.

הצנרת מכתיבה את המיקום

זוהי וודאי לא הפעולה הכי מהנה בעולם, אבל בטרם תמקמו בראשכם או תרכשו ארון אמבטיה, חשוב מאוד להבין היכן ממוקמת הצנרת שלכם, שכן היא זו שתכתיב את אפשרויות ההקמה של ארון האמבטיה. וסמכו עלינו: אתם לא רוצים לבצע שינויים בצנרת, זה עשוי לקחת לא מעט זמן (אך אפשרי, כמובן).

בדקו מכשולים פוטנציאלים לקביעת מיקום הארון

את עיצוב חדר האמבטיה או בחירת ארון האמבטיה אפשר לשנות די בקלות, אך את הדלתות והקירות – ובכן, זה כבר מורכב יותר. האילוצים הללו כמובן מכתיבים גם הם את המיקום, הגודל וסגנון הארון וחשוב לקחת אותם בחשבון. כך למשל בחנו האם הדלת נפתחת כלפי פנים או החוצה (מה שישפיע על הגודל הפיזי של החדר), קחו בחשבון את סוג האמבט/המקלחת שיש לכם בחדר – האם עם דלת או וילון והאם נוכחותם ישפיעו על סוג הארון וגודלו ובחנו גם את האסלה, והחליטו האם אתם רוצים למקם את ארון האמבטיה לצידה או דווקא רחוק ממנה. ברגע שתגדירו את "גבולות הגזרה" המשוערים של ארון האמבטיה, כך יהיה לכם קל יותר להבין מהו הגודל המתאים.

סגנון, אחסון ומה שביניהם

יש שני דברים מהנים מאוד בבחירת ארון אמבטיה: הראשון הוא מקום האחסון הרב שהרהיט הזה מאפשר, והשני הוא הסגנון היפהפה שתוכלו לבחור לארון. כדי לעשות זאת כמו שצריך, בחנו כמה סגנונות והשוו אותם עם הסגנון האישי שלכם וגם עם הסגנון העיצובי באמבטיה כולה – כפרית, מודרנית ונקייה, וינטאג'ית, תעשייתית וכדומה. לאחר מכן בדקו כיצד הסגנון הזה מתכתב עם מקומות האחסון הרצויים והתאימו את הנישות העיצוביות בהתאם.