מאיזה טעויות צריך להימנע בעיצוב האמבט?

 אל תתנו לגודל שלו להטעות אתכם. חדר האמבטיה הוא לרוב אחד החדרים הקטנים בבית, אך דווקא במרחב זה עלולות להתרחש טעויות עיצוב קריטיות שישפיעו על ההתנהלות היום-יומית שלכם, על מידת הנוחות ועל ההנאה שלכם מחדר האמבטיה. אז כדי שתוכלו ליצור את חדר הרחצה האידיאלי שלכם – הנה הטעויות המרכזיות והנפוצות שמאוד כדי להימנע מהן בעת עיצוב חדר האמבטיה.

 

פתיחה לא טובה של הדלת

כן, זה נשמע טריוויאלי, אבל תכנון חדר הרחצה מתחיל כבר בכניסה לחדר – באופן הפתיחה של הדלת. אל תשכחו, זהו חדר שממדיו אינם גדולים ותכנון לקוי של פתיחת הדלת עלול להקשות על הכניסה לחדר ואפילו על התנועה בו. דלת החדר צריכה לנוע בחופשיות, ועדיף שהיא תיפתח כלפי חוץ גם כדי להשיג פתיחה קלה וגם כדי לא לגזול מקום יקר מחלל החדר. חשוב מאד לוודא גם שהדלת אינה פוגעת ברהיט הנמצא בחדר, ושהיא מותקנת במרחק הנדרש מהרצפה כדי למנוע שחיקה.

ליקויים באוורור החדר

בחדר האמבטיה אנחנו מתרחצים, מצחצחים שיניים, ושוטפים פנים. פעולות אלו ורבות אחרות יוצרות סביבה לחה שעלולה להזיק לפריטי הריהוט השונים לאורך זמן. הלחות גם מעודדת התפתחות של כתמי עובש וכך מובילה לעיתים להיווצרות של ריחות לא נעימים בחדר. כדי למנוע מצב זה, ודאו שבחדר האמבטיה יש אמצעי אוורור מספק, ובמידת האפשר שלבו בין חלונות לבין מאווררים מתאימים.

חוסר במקומות אחסון

חדר קטן כבר אמרנו? אז אומנם זה לא חדר רחב ידיים, אך דווקא בשל כך חשוב לבחור ארון אמבטיה המעניק לכם מקום אחסון מספק. אם בחרתם בארון קטן מדי שאינו מתאים לצורכי המשפחה, יהיה לכם קשה יותר לשמור על סדר בחדר הרחצה וגם השימוש בארון יהיה לא נוח. כדי להימנע מטעות זו, חשבו רגע על כל הפריטים שאתם מאחסנים בחדר האמבטיה ובחרו ארון אמבטיה שנותן לכם את מה שאתם צריכים.

מיקום האסלה מול דלת הכניסה

אם האסלה היא הדבר הראשון שאתם רואים כאשר אתם פותחים את דלת חדר האמבטיה, כדאי אולי לשקול לשנות את עיצוב החדר. נכון, תכנון מעין זה מקל עליכם למצוא את האסלה ב"מקרי חירום", אך הוא גם יוצר מראה לא מזמין, ויכול לעורר גם תחושה לא נעימה. אחרי הכול, כאשר אנחנו עסוקים בעניינים אינטימיים כאלה, נעדיף אולי להתמקם באזור מוסתר יחסית ולא ישירות מול הדלת שעלולה להיפתח בכל רגע.

גופי תאורה לא מתאימים

אנחנו אוהבים לחשוב על חדר האמבטיה כאזור רגוע יחסית ששוררת בו תאורה רכה ונעימה. אבל… דווקא בחדר האמבטיה חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מספקת לתכנון התאורה. כדי לראות היטב את הפנים שלכם בעת הגילוח, בעת צחצוח שיניים או בעת סידור השיער, חדר הרחצה צריך להיות מואר היטב. מצד שני, גופי תאורה בוהקים אינם מבוקשים תמיד, ומומלץ לשלב גם גופי תאורה בעוצמה נמוכה כדי ליצור את האווירה המתאימה בעת הצורך.