השיטות הכי היעילות לחלוק חדרי אמבטיה משותפים

חדר האמבטיה אמור להיות מקום מרגיע שבו אנחנו מכינים את עצמנו לקראת היום החדש או לקראת בילוי מהנה. אך לעיתים קרובות, דווקא השהות באמבטיה עלולה להיות מלחיצה מאוד. חדרי אמבטיה משותפים המשמשים את כל בני הבית עלולים להקשות את ההתארגנות בבוקר ולהפוך את שגרת הטיפוח ללא נעימה. הזמן הקצוב באמבטיה, הצורך למהר וההתמודדות עם מצב האמבטיה כפי שהשאירו אותה המשתמשים הקודמים, אינם מסייעים ליצור את האווירה המבוקשת. כיצד בכל זאת ניתן לחלוק ביעילות חדרי אמבטיה משותפים? על כך במאמר הבא.

לוח זמנים ברור

בשעות מסוימות של היום, חדר האמבטיה הוא אחד המבוקשים בבית. בדרך כלל בני הבית מתארגנים ליציאה פחות או יותר באותו הזמן, וכך נוצר "פקק" בכניסה לחדר האמבטיה. אך למעשה זוהי אחת הבעיות הפשוטות ביותר, ותכנון מראש יוכל לפתור אותה בקלות. לשם כך רצוי להרכיב לוח זמנים שיאפשר לכל אחד את הזמן שלו בחדר האמבטיה. את לוח הזמנים הזה יש לבנות בהתאמה לצרכים של כל בני הבית, וכך להגיע להסכמה שכולם יכולים לעמוד בה. יש לציין, כי ייתכן שמדי פעם יהיה צורך לשנות מעט את לוח הזמנים, ולמען שלום-בית, כדאי להקפיד גם על מידה מסוימת של גמישות בלו"ז.

אבזור חכם לאמבטיה

כאשר חולקים את חדר האמבטיה, מומלץ לוודא כי לכל אחד מבני הבית מקום אחסון משלו. לכל בן בית יש את מוצרי הטיפוח שלו, קרמים, בשמים או אפטר-שייב והמטרה היא לשמור על הפרטיות ועל הנוחות של כל אחד ואחת. אך שימו לב! את האמבטיה יש לאבזר בחוכמה; מטבע הדברים הלחות כאן גבוהה מאוד, וישנה כמובן גם רטיבות היוצרת משטחים חלקים ומסוכנים. על כן, אביזרים לאמבטיה יש לבחור בקפידה ובהתאמה לדרישות החדר. מלבד ארונות אמבטיה לשימוש אישי, כדאי להרכיב גם ארון שירות לאמבטיה שיכלול חומרי ניקוי, מגבות ושאר חפצים המשמשים את כולם. מומלץ לבחור ארון שירות לאמבטיה שיהיה עמיד בלחות ובמים ולשם כך כדאי לבקר בחנות אביזרי אמבטיה ולקבל ייעוץ מותאם אישית.

דרך הארץ

בסופו של דבר, גם כאשר ישנו לוח זמנים ברור, וגם אם לכל אחד הוקצב אזור אחסון פרטי משלו, עלולות להתעורר מחלוקות. למשל, ישנם ימים שבהם אחד מבני הבית צריך להתארגן במהירות ואילו בימים אחרים נדרש שינוי בלוח הזמנים. לכן, הכלל המנחה העיקרי בחלוקת הזמן האמבטיה הוא דרך ארץ, כאשר כל אחד מבני הבית נדרש להתחשב באחר.
אם יש צורך, ניתן להרכיב רשימה של כללי שימוש באמבטיה, וביניהם:
• ניקיון – לכל אחד רגישות שונה לעניין זה, ולכן רצוי להסכים על שגרת ניקוי בסיסית לאחר השימוש באמבטיה. אפשר למשל להסכים על שטיפה זריזה במים של הכיור, וסילוק של שערות שנותרו במסננת.
• אוורור – לא תמיד נעים להיכנס לאמבטיה לחה המלאה באדים. לכן, ניתן להסכים על כך שהאדם האחרון שהשתמש באמבטיה יוודא כי החלונות (אם קיימים) פתוחים, וכי חדר האמבטיה מאורר כראוי.
• תקשורת – נגמר לך הקרם? אתה צריך להשתמש במרכך של השותפה? במצבים אלו מומלץ לבקש רשות להשתמש במוצרים של בן הבית השני. תקשורת פתוחה תסייע גם במקרים שבהם מישהו צריך להשתמש באמבטיה לזמן ארוך יותר. כך יהיה ניתן למנוע מראש אי-הבנות ולהתחיל את היום ברוגע.