כל מה שאתם צריכים לדעת על אינטרפוץ

אם אתם משפצים את חדר האמבטיה או בונים אחד מחדש, בוודאי נתקלתם במושג אינטרפוץ. אם אינכם יודעים בדיוק במה מדובר, אז הכוונה היא למנגנון ברז שמותקן לרוב בתוך קיר המקלחת הכולל ידית שליטה לפתיחת זרם המים שניתן לסובב לימין ולשמאל בכדי לקבל מים קרים או חמים, או להשאיר אותה באמצע בכדי ליהנות ממים פושרים.

כל ברז אינטרפוץ מורכב משלושה חלקים עיקריים:

·         צנרת – הצנרות לרוב מיוצרת ממתכת או מפלסטיק והיא מותקנת בתוך הקיר, מאחורי האריחים ואינה גלויה לעין.

·         הידית – הידית מיוצרת ממתכת והיא תלויה על חלקו החיצוני של הקיר.

·         המנגנון – תפקידו לחבר בין הידית לצנרת, לרוב הוא מיוצר מפלסטיק והוא מוטמע בתוך הקיר.

 

אילו סוגים של ברזי אינטרפוץ קיימים?

ישנם כמה סוגים של ברזי אינטרפוץ והם נבדלים האחד מהשני במספר היציאות של הצנרת. אחד הסוגים היותר מוכרים הוא ברז אינטרפוץ 3 דרך שקיבל את שמו מהמונח השגור באנגלית 3 way והוא כולל שלושה פתחים של הצנרת: שניים מהם משמשים לכניסת מים חמים וקרים והפתח השלישי אחראי להוביל את המים אל צינור המזלף או ראש מקלחת.

סוגים נוספים שישנם אלו הם אינטרפוץ 4 דרך המאופיין עם צנרת בעלת שני פתחים שמובילים את המים לשתי נקודות שונות. אינטרפוץ 5/6 דרך אשר כולל שני פתחים שמובילים מים אל ארבע נקודות יציאה, לרוב סוג זה מתאים ליישומים מורכבים יותר.

 

מהו מקור השם?

המושג אינטרפוץ מגיע מהשפה הגרמנית, ובתרגום חופשי המשמעות היא מאחורי הטיח. עכשיו כאשר אנו מכירים את המבנה של הברז ואת תפקודו אנו מבינים מדוע שם זה מתאים עבור ברז שהמנגנון שלו מותקן מאחורי הקיר. עיצובו של הברז מינימלי והוא מווסת את החום והקור, כמו גם את עוצמת הזרימה של המים באמצעות ידית אחת בלבד, מה שחוסך את הצורך בשתי ידיות של מים חמים וקרים והופך את השימוש לפשוט וקל.

 

האם מומלץ להתקין ברז אינטרפוץ?

בהחלט כן! אם אתם מתלבטים לגבי הדגם, ברז אינטרפוץ 3 דרך הוא הבחירה המומלצת, מה גם שהוא נראה מאוד יפה וישתלב נהדר במקלחת שלכם. ברזים אלו חוסכים מכם המון התעסקות ומאפשרים לכם לכוון את טמפרטורת המים ממש בקלות. כאשר אתם משקיעים בברז איכותי, ברמה גבוהה אתם יכולים ליהנות ממידת עמידות מאוד טובה לאורך השנים ומברז שישמש אתכם על בסיס יומיומי ללא תקלות, התעסקויות, קלקולים, תקלות או נזילות. בנוסף ברזי אינטרפוץ זמינים בשלל דגמים ועיצובים, ממיטב חומרי הגלם, כך שיכולים להתאים לכל עיצוב ולהחזיר לכם את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה, במבט לעתיד.

 

ובשורה התחתונה – השקעה בברז הנכון אינה שולית. הברז שלכם יכול להשפיע על חוויית הרחצה, ומכיוון שכולנו מתקלחים כל יום, ברז איכותי ללא ספק שווה את ההשקעה!