ככה תמנעו סתימות בניקוז האמבטיה

ניקוי חדר האמבטיה היא אחת המטלות הכי פחות אהובות, בעיקר בכל מה שקשור לניקוי של האמבטיה והכיור עצמם, ובעיקר של פתח הניקוז שלהם.
וזה לא כל כך מפתיע, מאחר ובדיוק לשם מתנקזים כל הדברים שאנחנו רוצים לשטוף הלאה לביוב. בין אם זה שאריות של סבון או משחת שיניים, שאריות של לכלוך ותאי עור מתים, שערות מהגילוח וכך הלאה דברים מאוד לא מלבבים שאנחנו רוצים שייעלמו מחיינו.
אין לנו חדשות טובות בעניין, ועדיין לא הצלחנו למצוא פתרון קסם. אבל אנחנו כן יכולים לתת לכם כמה טיפים כדי להתמודד בצורה יעילה יותר עם הלכלוך שמצטבר בפתח הניקוז.

הכול מתחיל בבסיס מתאים
אם אתם נמצאים לפני בניית בית או שיפוץ של חדר אמבטיה קיים, חשוב לדעת שהצורה של כיור אמבטיה ושל בסיס המקלחון משפיעים מאוד על הניקוז של המים ועל הצטברות הפסולת. ישנם אביזרים סניטריים שבנויים כך שהמים זורמים בקלות רבה יותר, ולכן גם מצליחים לקחת ביחד איתם יותר מהפסולת ולמנוע הצטברות שלה.
גם אם אתם גרים בדירה שכורה או שלא מתוכנן כרגע שיפוץ מאסיבי, כדאי לבדוק ולהתייעץ, כדי לראות מה ניצן לעשות באופן יזום כדי לשפר את העניין.

אל תאתגרו את הניקוז
הדרך הכי יעילה להתמודד עם בעיות, היא פשוט למנוע אותן מבעוד מועד. פתח הניקוז ומערכת הביוב יכולים להתמודד עם כמות נתונה של נוזלים ופסולת, ואם מנסים לאתגר את המערכת מעבר למקסימום הזה- המערכת צפויה להתמרד. זה יגרום לכך שהמים יתנקזו לאט יותר, והרבה יותר שאריות יצטברו סביב פתח הניקוז. ובמקרים הקיצוניים, זה יכול לגרום לסתימות של ממש, שידרשו עבודה של איש מקצוע.
למשל שערות שמצטברות בפתח הניקוז הן כאב ראש, אבל אפשר למנוע את הבעיה ממש בקלות. יש היום מגוון של אביזרי אמבטיה שתפקידם לסנן את מה שנכנס לניקוז. בין אם זו רשת פשוטה שרוכשים בנפרד, ובין אם מדובר בהתקנה מיוחדת של סנן מובנה ומעוצב.

תחזוקה מונעת
יש עוד כמה דברים קטנים שתוכלו לעשות באופן שגרתי כדי למנוע בעיות.
אחד הדברים שמפריעים לניקוז הוא הצטברות של חומרים שומניים, שנמצאים בתכשירים קוסמטיים ובמוצרי רחצה שונים. מים חמים עוזרים להמיס ולנקז אותם, ולכן כדאי מדי פעם להזרים מים חמים בצינורות. רובנו מתקלחים במים חמים כך שאנחנו בעצם עושים את זה באופן יומיומי, אבל כדאי לזכור לטפל גם בניקוז של כיור אמבטיה.
תוכלו להשתמש גם באבקת סודה לשתייה או בחומץ כדי לסייע לנקות את הניקוז. כמובן שמומלץ להשתמש בכל אחד מהם בנפרד, ולא בשניהם יחדיו.

להוציא את התותחים הכבדים
אם אתם חושדים שיש סתימה של ממש בצינור הניקוז, חשוב לטפל בה כמה שיותר מוקדם, לפני שתחמיר. תוכלו לרכוש בחנויות חומרים פותחי סתימות לשימוש ביתי, אך חשוב מאוד להיזהר ולעבוד על פי ההוראות- מאחר ואלו חומרים מסוכנים שיכולים לגרום לכוויות.