כך תהפכו את חדר הרחצה לאזור האהוב ביותר בבית

מה אתם מרגישים כשאתם חושבים על חדר הרחצה שלכם? האם זה חדר שהאווירה בו נעימה? חדר שבו אתם יכולים להירגע לקראת השינה או להכין את עצמכם לקראת יום חדש? או שאולי זה החדר שאתם משתדלים לשהות בו כמה שפחות – להתקלח במהירות ולצאת? אם חדר הרחצה אינו מעורר בכם תחושות חיוביות, כנראה הגיע הזמן לשינוי, ובמדריך הקצר תמצאו כמה נקודות למחשבה.

סדר וניקיון

הכלל הראשון ליצירת חדר רחצה נעים ואיכותי הוא הקפדה על סדר וניקיון. כאשר חדר הרחצה שלכם לא מטופח, כאשר סימני עובש ואבנית מצפים את האריחים ואת הברזים יהיה לכם קשה מאוד ליהנות מחדר הרחצה. לכן, הצעד הראשון למהפך אמיתי בחדר האמבטיה הוא קצת השקעה ואהבה. כדי להגיע לשם שאלו את עצמכם את הדברים הבאים:

מה לא שייך לכאן? לפעמים חדר האמבטיה משמש כמקום אחסון לחפצים שאין לנו מקום אחר לשים אותם, או שאנו שומרים כאן פריטים שכבר מזמן אינם בשימוש. מכשיר אדים מקולקל, האמבטיה של התינוק (עכשיו בן 5), וצנצנות שנשארה בהם רק שכבה דקה של קרם לחות שכבר פג תוקפו. אז לפני הכול, עשו סדר בחדר האמבטיה וסלקו ממנו כל מה שלא צריך.

מתי בפעם האחרונה ניקינו כאן? חלונות גבוהים מאוד, מדפי הארונות, אריחי האמבטיה וברזים – כל אלו נוטים להתלכלך ואם לא ננקה אותם באופן סדיר יהיה לנו קשה מאוד ליצור סביבה נעימה.

האם יש לי את חומרי הניקוי המתאימים? גם אם התקנתם את האריחים האיכותיים ביותר, וגם אם בחרתם בכיור הנאה ביותר, המראה שלהם לא יישמר לאורך זמן ללא שגרת טיפוח. כדי להגן על רהיטי האמבטיה ועל האביזרים השונים ודאו שאתם משתמשים בחומרי ניקוי מתאימים שאינם שוחקים את חומרי הגלם.

מתקנים ומשפצים

אחרי שעשיתם קצת סדר וניקיתם באופן יסודי את החדר, אפשר להמשיך לחשוב כיצד אפשר לעצב אותו כך שיתאים לחזון האידאלי שלכם. חדר האמבטיה הוא לרוב קטן יחסית, אך יש כמה מוקדים שבהם כדאי להשקיע:

מקלחון או אמבטיה? שאלה זו היא עניין של העדפה אישית ושל החלל העומד לרשותכם. אם אינכם בטוחים במה לבחור, נסו להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום וחשבו כיצד ישתלבו המקלחון או האמבטיה בחלל החדר.

ארונות: ריהוט חכם לחדר הרחצה יסייע ליצור את האווירה המבוקשת בו. אם אתם מעוניינים במראה מינימליסטי ונקי למשל כדאי לבחור בארונות בגוונים אחידים בעלי קווים זורמים וחלקים, ואפשר גם להשתמש בגווני עץ טבעי. לעומת זאת, לעיצוב כפרי אפשר בהחלט לשלב יותר צבעים, וגם אופן העיצוב יהיה חופשי ויצירתי יותר.

אסלה: חדרי האמבטיה כוללים במקרים רבים גם שירותים. כיום, כדי להרכיב עיצוב אלגנטי וכדי להקל את הניקיון בחדר האמבטיה, נהוג להתקין אסלה תלויה וניאגרה סמויה היוצרות ביחד משטחים חלקים וקלים לניקוי, ללא צינורות ופינות נסתרות שקשה להגיע אליהן.

בחירת כיורים וברזים: לסיום, הקדישו תשומת לב גם לפרטים "קטנים" יחסית כגון כיור חדר הרחצה והברז. פריטים אלו יכולים להשפיע משמעותית על אופיו של החדר, ואם בחרתם בעיצוב ייחודי הוא יתרום ליופיו של חדר זה.

בוחרים באביזרים המתאימים

החדר שלכם נקי, מסודר ואפילו בחרתם ארונות חדשים ומתקנים סניטריים שיוצרים ביחד מראה אחיד והרמוני. בכל זאת נדמה שמשהו קצת חסר? תוכלו להשלים את המראה באמצעות אביזרים לאמבטיה בהתאם לצרכים שלכם. אביזרים אלו יכולים להיות בעלי תרומה אסתטית בלבד, אך לעיתים יש להם שימושים פרקטיים המשפרים לאין ערוך את חוויית השימוש בחדר הרחצה:

מתלים למגבות: מתלה מגבות שמותקן במקום נגיש ונוח הוא דרישה בסיסית כמובן, ומתלה מגבות שכולל גם מדף למגבות הוא נכס של ממש.

דיספנסרים: אלו הם אותם מכלים לסבון, לשמפו או למרכך והם מאפשרים לנו שימוש קל ונוח בזכות המשאבה שלהם. אם אתם רוצים ליצור מראה אחיד ניתן לבחור בדיספנסרים זהים, אבל אפשר גם "לשחק" עם מראה החדר ולשלב כמה דיספנסרים בגוונים ובעיצובים שונים שיסייעו לכם גם להבדיל בין השמפו שלכם לבין זה הילדים למשל.

ספסל עץ לאמבטיה: לספסלי אמבטיה יכולים להיות מאוד שימושים. הם יכולים לאפשר רחצה נוחה למי שאינו יכול לעמוד, אך ניתן גם להציב אותם בחדר האמבטיה ולהשתמש בהם לשמירה על בגדים תחתונים או חפצים אישיים אחרים.

מלבד רשימה קצרה זו, ישנם עוד אביזרים רבים אחרים שיכולים להפוך את חדר האמבטיה לחדר הכי אהוב בבית. כל שנותר הוא לתכנן את חדר הרחצה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם ולהתאים לו אביזרים שיעשו לכם טוב.