לנצל את השטח! טיפים לשימוש נכון בחלל חדר האמבטיה

בבתים רבים חדר האמבטיה הוא אחד החדרים הקטנים בבית, ויש לכך סיבה מוצדקת; חדר האמבטיה נועד לשמש אותנו בעיקר לצורך רחצה והתארגנות לקראת היום החדש, ועל כן אנחנו מבלים בו בדרך כלל זמן מוגבל בלבד. עם זאת, חדר האמבטיה אינו רק מקום פונקציונלי – הוא מספק מרחב פרטי שבו אנחנו יכולים ליהנות מאמבטיה מרגיעה ואף לסדר את המחשבות ולהכין את עצמנו לקראת היום החדש. לכן, גם אם חדר הרחצה שלכם אינו גדול, כדאי בהחלט להקדיש לו מעט תשומת לב ולחשוב על פתרונות יצירתיים שיאפשרו לנו ליצור תחושת מרחב נעימה. איך עושים את זה וכיצד מנצלים היטב את שטח חדר האמבטיה? על כך במאמר הבא.

לפני הכל – קצת סדר

הצעד הראשון למיקסום שטח חדר האמבטיה הוא סדר יסודי. במקרים רבים חדר האמבטיה שלנו משמש לצורך אחסון של חפצים ופריטים שאנחנו כבר מזמן לא משתמשים בהם ואין שום סיבה שנשמור אותם. תרופות ישנות שפג תוקפן, מגבות שידעו ימים טובים יותר וצעצועים ישנים של התינוק שגדל בינתיים ואינו משחק בהם עוד; כל אלו ועוד חפצים רבים אחרים שאולי כבר שכחנו מהם גודשים את חדר האמבטיה שלנו, ויוצרים תחושת עומס. לכן הצעד הראשון הוא להקדיש לפחות יום אחד לניקיון ולסדר יסודיים. מי יודע, אולי "על הדרך" תמצאו גם את השרשרת שחשבתם שאיבדתם או את החולצה האהובה שלא הצלחתם למצוא.

להתיידד עם המרחב

אחרי שביצעתם את הסדר הראשוני בחדר האמבטיה, חשוב להכיר היטב את המרחב העומד לרשותכם. כדי לדעת במדויק כמה מקום יש לכם בחדר האמבטיה תוכלו לבצע מדידות מקיפות של השטח, של ארונות האמבטיה, ושל האמבטיה עצמה. תהליך זה נחוץ במיוחד אם אתם מתכננים לבצע שיפוץ כללי בחדר האמבטיה, אך הוא יסייע לכם גם אם אתם מתכננים שינויים קטנים בלבד. ייתכן כי בסיום שלב המדידות תגלו כי מקלחונים (ולא אמבטיות) ישתלבו הרבה יותר טוב בחדר הרחצה. אם אתם שוקלים את האפשרות הזאת ברצינות, כדאי לדעת כי על מנת להשיג את ההתאמה המושלמת, ניתן לבחור היום מקלחונים לפי מידה שיענו באופן מלא על הצרכים שלכם.

אחסון חכם

לכל משפחה חדר אמבטיה מיוחד משלה, אך יש בכל זאת דבר אחד המשותף לכולם; במרבית חדרי האמבטיה כמעט תמיד נמצא שורה של בקבוקי סבון ושמפו, ערמות של מגבות המאוחסנות באופן לא חסכוני במקום ושלל פריטים קטנים כמו קרמים, סיכות שיער, ודאודורנטים כמעט-ריקים. זה המקום להזכיר כי גם אם נתכנן את חדר האמבטיה אחרת, נשקיע בעיצוב ונבחר אביזרי אמבטיה נפלאים, עדיין חשוב שנקדיש מחשבה לאחסון חכם. ללא הרכבה של מקומות אחסון מתאימים, מהר מאוד חדר הרחצה שלנו ישוב לסורו ואי-הסדר יחזור לשלוט. לשם כך לפעמים תידרש לכם מעט יצירתיות. האם תוכלו למשל להתקין מדף מעל לשירותים? ואולי יש לכם אפשרות להתקין על הקיר דיספנסרים למילוי שמפו וסבון? אם אתם לא בטוחים איך ליצור שטחי אחסון יעילים שירתו אתכם היטב, תמיד תוכלו להתייעץ עם נציגי שירות של אמבט פור יו שישמחו לשתף אתכם בניסיונם.