טיפים לעיצוב חדר אמבטיה קטן

חדר אמבטיה קטן לא חייב להיות מבולגן, הוא יכול להיות חדר מסודר ומעוצב בצורה נהדרת.
יתרה מכך, עיצוב מוקפד יכול לחולל פלאים בחדרים קטנים, ולהפיק מהם את המקסימום.

הזדמנות נהדרת לצאת מהקופסה
דווקא חדר אמבטיה קטן מתאים לעיצוב משוגע ולא שגרתי. למה? מכמה סיבות.
קודם כל השטח של החדר קטן, והמשמעות היא שהעלויות של העיצוב נמוכות יחסית. אם יום אחד תתחרטו ותרצו לשנות- זה לא יהיה פרויקט מורכב. והסיבה השנייה היא שחדר האמבטיה באופן טבעי הוא חדר שאנו שוהים בו יחסית מעט זמן בכל יום, כך שגם אם אתם לא מרוצים מהתוצאה הסופית, לא תצטרכו לפגוש בה יותר מדי. אם יש לכם חוש אסתטי מפותח, המשימה הזו בטח קטנה עליכם. אם לא, זו ההזדמנות שלכם לעשות ניסיונות (:

חישבו על מקומות האחסון
אם אתם מעצבים חדר שירותים קטן שמיועד בעיקר לאורחים, אז דרישות האחסון שלו יהיו מינימליות. אבל אם מדובר בחדר האמבטיה הראשי ביחידת ההורים או כזה שמשמש את כל בני הבית, אז למקום האחסון יש חשיבות גדולה מאוד. יש היום מגוון רחב של פתרונות חכמים ומודולריים, שיאפשרו לכם להפיק את המקסימום מהחלל הקטן ולהשאיר במרחק נגיעה את כל מה שתצטרכו. למשל, תוכלו לנצל מקלחון פינתי בצורה חכמה לאחסון של הסבונים ושאר תכשירי הרחצה, באמצעות מתקן אחסון שמתאים בדיוק לפינת החדר. אפשרות אחרת היא מתקן שמתלבש על הזכוכית של המקלחון, כך שניתן להזיז אותו במידה והוא מפריע.

מינימליזם הוא הפתרון
לחדרי אמבטיה יש נטייה לרכז אליהם תכשירי קוסמטיקה שונים, וכל מיני מוצרי היגיינה קטנים שלא מצאנו להם מקום אחר. הבעיה הזו מעצבנת יותר כאשר מדובר בחדר קטן, שממילא סובל ממצוקת מקום. ולכן לצד חשיבה על מקומות האחסון, כדאי לאמץ את הגישה המינימליסטית. האם אנחנו באמת צריכים להעמיס שלושה בקבוקי שמפו שונים בתוך מקלחון פינתי? או לשמור חבילות גדולות של צמר גפן במגירה שמתחת לכיור? הגישה המינימליסטית תעשה טוב לחדר האמבטיה, וככל הנראה גם לחשבון הבנק שלכם (ולמען האמת גם תחסוך מהסביבה פסולת מיותרת).

להבריק בעזרת הפרטים הקטנים
מלבד עומס של מוצרי טואלטיקה, בחדר אמבטיה קטן אפשר בקלות ליצור עומס של אלמנטים עיצוביים. אומנם אנחנו תמיד בעד חשיבה יצירתית ותעוזה, אבל אנחנו גם בעד חשיבה ובחירה של כל האלמנטים השונים בקפידה כדי ליצור עיצוב אלגנטי ומיוחד. למשל מקלחון חזית בעל זכוכית שקופה הוא אפשרות שאי אפשר לטעות בה, מאחר וזה פתרון פרקטי שלא מעמיס אלמנטים מיותרים ותורם לאשליה של חלל גדול ופתוח יותר. כך גם שילוב של מראה גדולה (כתלות במגבלות של החדר, בכל זאת) לצד אביזרי סניטציה איכותיים שעוצבו בקפידה, יכולים רק לתרום למראה הכולל של חדר הרחצה ולהפוך אותו לאלגנטי, נעים ומפנק.