טיפים להתקנת כיור

כמו כל מוצר אחר, גם את הכיורים בחדר האמבטיה ובמטבח יש צורך להחליף מעת לעת. הכיורים במטבח למשל, חשופים בכל יום לשחיקה וללכלוך, ואילו הכיורים בחדר הרחצה נדרשים לפעול בתנאי לחות גבוהה, העלולים לפגוע במשך הזמן במראה שלהם. אז כיצד בוחרים בכיור חדש ומה חשוב לדעת לפני ההתקנה? כל הטיפים מייד.

הצעד הראשון – לבחור בכיור הנכון

עוד לפני ההכנות להתקנה של הכיור, חשוב להכיר את סוגי הכיורים הקיימים, ולבחור בסוג המתאים ביותר לחדר הרחצה או למטבח שלכם. אז הנה רשימה קצרה של הכיורים שתמצאו בחנויות:

  • חומר הגלם של הכיור: בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של כיורים מחומרי גלם שונים. תוכלו לדוגמה להתקין כיור מנירוסטה, לבחור בכיור חרס או להתאים לחדר כיור גרניט איכותי. מלבד ההעדפה האישית, חשוב להתאים את חומר הגלם לחדר הנכון. בחדר מטבח נהוג בדרך כלל להתקין כיור נירוסטה או גרניט, ואילו בחדר הרחצה האפשרויות מגוונות יותר.
  • כיור רגיל או כיור כפול: הכיור נועד קודם כל לספק את הצרכים שלכם, בני הבית. לכן, אם אתם זקוקים לשני כיורים בחדר המטבח למשל, תוכלו לבחור בדגם של כיור כפול שיסייע לחסוך במקום ולשמור על עיצוב אחיד ונאה.
  • כיור שקוע: זהו אחד הסוגים הנפוצים ביותר. כיור זה מותקן במסגרת המשטח, וכאשר מתקינים אותו חשוב מאוד לוודא שהאיטום בוצע באופן מקצועי. מלבד כיור זה, קיים גם כיור שקוע אינטגרלי המהווה המשך ישיר של המשטח. גם זו בחירה פופולרית, רק שימו לב, שאם יידרש תיקון בכיור מסוג זה, הוא עלול להיות מורכב יותר.
  • כיור מונח: כיור מונח נפוץ מאוד בעיקר בחדר האמבטיה, והוא מסייע ליצור מראה אלגנטי ונעים לעין. ניתן לשלב אותו גם במטבח, אך חשוב לוודא שהוא מותקן באופן המאפשר שימושיות מלאה.

נקודה חשובה נוספת בעת בחירת כיור – מומלץ לבחור כיור ממותג מוכר ואיכותי. חברה המתמחה בתחום זה תוכל לספק לכם מוצר שיחזיק מעמד למשך שנים רבות וישמור על מראהו.

טיפים להתקנת כיור

כעת, אחרי שבחרתם את הכיור המבוקש, מגיע שלב ההתקנה. שימו לב! אם אינכם מיומנים במטלה זו, מומלץ לפנות לבעל מקצוע שיסייע לכם בתהליך זה, ויש להתחשב גם בגורמים הבאים:

  • לפני שמתקינים – מודדים! כדי למנוע עוגמת נפש וכדי לוודא שהכיור אכן מתאים לחדר הרחצה או למטבח. אל תשכחו לבצע מדידות מדויקות של האזור המיועד להתקנת הכיור.
  • מקום ההתקנה: לפני שאתם מתקינים את הכיור חשבו היטב על מקום ההתקנה שלו. למשל, אם מדובר בכיור לחדר הרחצה, אין זה מומלץ להתקין אותו מתחת לחלון – כך לא תוכלו להציב מעל הכיור מראה.
  • גובה ההתקנה: בשנים האחרונות, כיור מונח נחשב לפופולרי מאוד. אך כאשר מתקינים אותו חשוב לשים לב לגובה ההתקנה כדי לאפשר גישה נוחה לכל בני הבית.
  • התאימו בין הכיור לבין הברז: בעת בחירת הכיור, מומלץ מאוד לבחור גם את הברז שישמש אתכם. גם תהיו בטוחים שקיימת התאמה ביניהם ושהשימוש בברז יהיה נוח.

טיפים חשובים נוספים

לסיום, אחרי שבחרתם בכיור הנכון, התקנתם אותו והתאמתם לו את הברז האידאלי עבורו, הנה שתי נקודות חשובות שאסור לשכוח:

  • בדיקת פעולה: אחרי שסיימתם להתקין את הכיור, חשוב מאוד לוודא שההתקנה בוצעה כראוי. לשם כך, נסו לפתוח את הברז וודאו כי המים מתנקזים כראוי. אם אתם שמים לב שהמים נוזלים או מטפטפים מהצדדים או מהצינורות, כנראה שיש צורך באיטום נוסף.
  • אחריות: לכל כיור יש תקופת אחריות משלו, ובדרך כלל תוכלו לראות מדבקת אחריות המודבקת על גבי הכיור. לפני הרכישה בדקו היטב מה כוללת האחריות לכיור ולמי עליכם לפנות במקרה של פגמים המתגלים בכיור.