חמישה דברים שחייבים להיות בחדר האמבטיה

בין אם אתם בונים בית חדש, משפצים את הקיים או חושבים על שדרוג של חדר האמבטיה… יש חמישה דברים שאתם פשוט לא יכולים לוותר עליהם. ואנחנו? אנחנו כאן כדי לעזור עם רשימה מסודרת.

 

אביזרי סניטציה

מובן מאליו שבחדר האמבטיה אנחנו צריכים אמבטיה, כיור, אולי גם שירותים. אבל בתחום של אביזרי הסניטציה יש היום כל כך הרבה אפשרויות, סוגים ודגמים – שקל ללכת לאיבוד ולצאת מהפוקוס. שיפוץ והחלפה של אביזרי הסניטציה הוא דבר שעושים לעיתים רחוקות מאוד, ולכן אנחנו ממליצים להשקיע אקסטרה מחשבה וזמן לבחירתם. לצד האיכות, חשוב לא פחות להשקיע חשיבה במה שאתם אוהבים ונוח לכם להשתמש בו, במגבלות של מקום וכו'. למשל אחד הדברים ששוכחים לשים אליהם לב הוא ההתאמה בין הברז לבין הכיור – אתם הרי לא רוצים ברז קצר מדי, או כיור קטן מדי. גם הגובה והרוחב של מושב האסלה הוא דבר שכדאי לבחון היטב בטרם הרכישה, ולוודא שהוא יתאים לכל בני הבית – ילדים ומבוגרים כאחד.

 

מניעת החלקה

אנחנו רוצים שחדר האמבטיה יהיה מרווח ונעים, ואנחנו גם רוצים שהוא יהיה בטוח לשימוש של כל בני הבית. יש סיבה טובה לכך שיש תקנים ברורים לריצוף שמותאם לחדרים רטובים כמו רצפת המקלחון או הריצוף שמתאים לחדר האמבטיה. חשוב מאוד לבחור בריצוף שמונע החלקה גם כאשר הרצפה רטובה. אם אתם משפצים חדר אמבטיה קיים ולא רוצים להחליף את הריצוף, יש פתרונות נוספים שמאפשרים ליצור חספוס מוגבר.

כדאי גם לחשוב על התאמות ייעודיות לילדים קטנים ולקשישים – כמו ידית אחיזה, משטח סיליקון לרצפת האמבטיה ועוד.

 

מראות ותאורה

התאורה והמראה בחדר האמבטיה הם מרכיבים פרקטיים לחלוטין, אבל הם גם תורמים רבות לעיצוב הכללי ולתחושה הנעימה. בדומה לפריטים כמו טקסטיל לבית, כאן אפשר לחולל שינוי גדול בעזרת כמה שינויים והתאמות קטנים.

תאורה בהירה שמחקה אור יום תיתן תחושה של חלל גדול ופתוח יותר, וגם תהיה פרקטית כאשר רוצים להתארגן – להתאפר, להסתרק, להתלבש. לצד זה תוכלו לשלב גם תאורה עמומה יותר, שמתאימה לשעות הערב והלילה, ובכך לקבל אפקט מרגיע שכיף לסיים איתו את היום.

וגם בחירה של מראה תאפשר לכם ליצור תחושה של חלל רחב ופתוח יותר, כאשר מראות גדולות הממוקמות בצורה אסטרטגית יגבירו את תחושת הזרימה בחלל.

 

אקססוריז

הגענו לחלק הכי כייפי (בעינינו לפחות). טיפלנו בכל הפרטים הגדולים, וזה הזמן להשתולל וליהנות עם הדברים הקטנים. טקסטיל לבית, סבוניות, אפילו נרות ריחניים ועציצים – אלה הדברים הקטנים שמשלימים את המראה ונותנים לחדר האמבטיה את האופי שלו.

בתחום של טקסטיל לבית יש כל כך הרבה אפשרויות. תוכלו לבחור במגבות בגוונים זהים לגוונים העיקריים בעיצוב, תוכלו לבחור מגבות בהירות ועבות המשדרות יוקרה ורוגע. תוכלו גם לבחור בסט של צבעים עזים – כדי להכניס עניין ושמחת חיים.