הטעויות שהורסות לכם את המקלחון

אז השקעתם במקלחון שהוא בדיוק לטעמכם והתקנתם אותו חדש ויפה, היישר מהניילונים. משתמשים בו יום יומיים, חודש חודשיים ו.. זה כבר לא זה? הדלת לא נסגרת טוב? קצת מים נוזלים החוצה? כתמי אבנית? הברק אבד? אתם לא לבד! כל זה ידוע וקל לתיקון. חשוב מכך – קל למניעה מראש. כל מה שחסר לכם, הוא כנראה מעט ידע מעשי על כך. עם הטיפים השימושיים שמייד נפרט, תחזוקת המקלחון תהיה פשוטה ויעילה יותר. תודות לכך, תוכלו ליהנות ממוצר חשוב זה לאורך זמן.  

ההיבט האסתטי

מקלחונים בנויים להיות עמידים במים כמובן, אבל רכיב אחד במים ממש לא עושה להם טוב. מבחינה אסתטית לפחות – אבנית. ככל שהמים באזור המגורים יותר קשים, כך תצטבר יותר אבנית. תופעה זו, גורמת להצטברות כתמים על משטחי הזכוכית של המקלחון וגם על חלקי המתכת. כתוצאה מכך, הם מאבדים את המראה הנקי, החדש והמבריק. מבחינה אסתטית, שריטות על זכוכיות המקלחון או דלת שלא יושבת טוב, לא מוסיפים למראה הזוהר והיוקרתי. עוד על כך בהמשך. כרגע רק נציין, שהאבנית היא בדרך כלל המטרד האסתטי העיקרי במקלחונים.

ההיבט הבריאותי

חשוב להיות מודעים לכך, שטיפול שגוי בחדר המקלחת עלול להיות מסוכן לבריאות. הצטברות לחות במקלחת, עלולה להוביל להתפתחות עובש. במקרים כאלה המקלחון עלול להחריף זאת, מאחר שהוא מהווה מעין תא סגור יחסית, אשר מצמצם את תנועת האוויר במקלחת. עובש נע ממקום למקום בדירה דרך האוויר. הוא בהחלט עשוי להתפשט מהמקלחת לאזורים נוספים ולפגוע ברהיטים, בבגדים וחשוב מכך, בבריאותכם.

איך לא להרוס – טיפים מעשיים

אז בכדי שלא להרוס את המקלחון, שימו לב

  • להימנע מחומרי ניקוי חריפים – אין צורך למשל באקונומיקה. ניתן להשיג תוצאות מצוינות, גם עם חומרי ניקוי יותר עדינים, אשר לא יפגעו במשטחי המקלחון. ניתן למשל להשפריץ חומץ על המקלחון ולאחר המתנה מסוימת להסיר עם מטלית. את הזכוכית ניתן לנקות גם עם חומר לניקוי חלונות. כמו כן, יש חומרים ייעודיים לניקוי מקלחונים וחומרים להסרת אבנית.
  • להימנע מעזרי ניקוי שורטים – עזרי ניקוי דוגמת סקוטש ברייט, עלולים לגרום לשריטות על משטחי המקלחון. לכן מוטב להימנע מהם.
  • לא לחנוק את המקלחון – כאשר המקלחון לא בשימוש, פתחו את הדלתות שלו כלפי חוץ. אם הדבר לא מתאפשר, פתחו אותן כלפי פנים. בכך תשפרו את זרימת האוויר במקלחת ואת ייבוש המקלחון.
  • לא להשאיר רטוב – אחרי שימוש במקלחון, יבשו את קירותיו. זאת, באמצעות סמרטוט יבש או מגב ידני. תוכלו למקם את הסמרטוט או המגב ליד המגבת. כך תתרגלו, שבסיום המקלחת מייבשים גם את הגוף וגם את המקלחון. אגב, ישנו חומר ציפוי מיוחד שניתן לרכוש, אשר מצמצם את יכולת המים להישאר על הזכוכית.
  • לא להזניח את הראש – לא להזניח את האביזרים השונים שבתוך המקלחון. חשוב במיוחד לנקות את ראש המקלחת, מאחר שגם הוא ניזוק מאבנית, באופן שפוגע בזרימת המים דרכו. מזלף הרחצה ניתן לניקוי קל, באמצעות פירוק והשריה בחומץ.
  • לטפל באבנית בכל הדירה – אבנית היא לא רק מטרד אסתטי לגבי מקלחונים. היא מטרד לגבי מי השתייה בדירה ואף מקור לנזקים למכשירי חשמל שונים. אגב, אחד ממכשירי החשמל שעשוי להיפגע ממנה, הוא דוד חימום המים. לכן, כדאי לשקול פתרונות, דוגמת שימוש במסנן אבנית דירתי. בכך, תצטמצם גם כמות האבנית על זכוכיות המקלחון.

טיפול בדלתות

דלתות המקלחון הן חלקים נעים ועובדה זו חושפת אותן במיוחד לתקלות. ליתר דיוק, את מנגנון התנועה העיקרי, אשר מבוסס צירים או גלגלים. בכדי להבטיח שהדלתות לא ייפגעו

  • אל תזניחו את הגומיות – אחד מיתרונות המקלחון, הוא שמירת המים בתוכו. אתם מתקלחים מבלי להרטיב את כל סביבת המקלחת וזה חשוב ונחמד. אלא שיש לכך נקודת תורפה ואלה החיבורים שבין דלתות המקלחון לחלקים הקבועים שלו ולרצפה. בכדי שמים לא יעברו משם החוצה, מותקנות באזורי החיבור האלה גומיות אטימה. גומיות באשר הן, נוטות להתייבש עם הזמן ולאבד מהאפקטיביות בפעולתן. בשלב זה, מים יצאו החוצה מהמקלחון. כמו כן, גומיות עשויות לצבור עובש. גומי עם עובש ניתן לנקות, אך גומי מיובש תצטרכו להחליף.
  • אל תפעילו כוח – קחו בחשבון, שמקלחונים אמנם נועדו להחזיק מעמד לאורך זמן, אבל יש גם צד שני למטבע. הם מעוצבים באופן אלגנטי ומינימליסטי והיבט זה מתבטא במנגנונים שאינם מאסיביים במיוחד. לכן שימו לב, שלא לפתוח ולסגור את הדלתות חזק מדי או מהר מדי. הדבר עלול לפגוע בצירים או במקרה שלמקלחון הזזה, בגלגלים.
  • אל תנקו באופן הרסני – אקונומיקה וחומרים חזקים דוגמתה, עלולים לפגוע גם בצירי הדלתות. זו היא עוד סיבה טובה להימנע מהם.
  • זהירות מהצפיפות – חדרי מקלחת נוטים להיות קטנים יחסית. לעתים, פתיחת דלת מקלחון כלפי חוץ עלולה לגרום לה לפגוע בחפצים אחרים בחדר. כאן דרוש כמובן פתרון קבוע, בהיבט של תכנון חכם של מיקום המקלחון וארגון סביבתו. במידת הצורך, ניתן להתקין מעצור.

 

לא רק המקלחון

ייתכן שכבר התרגלתם להסיר את המים מהמקלחון לאחר השימוש בו וזה כפי שאמרנו הרגל מצוין. אבל תמיד ייתכן, במיוחד בפעולות שגרתיות כאלה וכאשר ממהרים, שיישארו עוד מים. המקלחון ממוקם בחדר המקלחת והטיפול בו אמור להיות חלק מטיפול איכותי בחדר זה בכלל. בהקשר אבנית, חשוב לאוורר ולייבש את כל החדר. זאת, כעזר להבטחת ניקיון המקלחון ובכדי להבטיח שהוא לא ייחשף לעובש. אווררו את חדר המקלחת בפתיחת הדלת והחלון ובהפעלת ונטה אם יש.