בחירת הצבעים הנכונים לחדר האמבטיה

לצבע יש כוח רב ובחירה נכונה בו יכולה לעשות את כל ההבדל בין חלל שהוא נוח ונעים לנו, לבין כזה שפחות. כשמדובר בחדר האמבטיה שלנו גם כאן לוקח הצבע תפקיד חשוב והוא יכול לתרום רבות לתחושה ולעיצוב שלו. יצירת האווירה הנכונה בחדר הרחצה היא הקו המנחה, שכן מדובר במקום שנועד לספק לנו רוגע וגם שלווה (ולא רק לשרת אותנו בכל הקשור לרחצה עצמה). זה הזמן להכניס לחדר האמבטיה שלנו גם אישיות ולהשתחרר מאותם עיצובים בטוחים. נקודות צבע בהחלט יכולות לעזור ולשדרג משמעותית את אותו חלל ואפילו "להקפיץ" את המראה שלו. חשוב כמובן שזה ישתלב כהלכה לצד הקו העיצובי הנבחר ויתאים לאותו חלל, בכל הקשור למידת הפונקציונאליות שלו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצבעים מאופקים, במראה שיקי יותר ומודרני לפנים החלל או לשלב צבעים שהם ניטרליים שמתאימים כמעט לכל חדר אמבטיה. אילו דוגמאות אפשרויות ומהם הטרנדים החמים, בכל הקשור לצבעים הנכונים? הנה סקירה על כך:

1. אחד הטרנדים החמים בעולם הצבעים, ובייחוד בכל הקשור לחדרי הרחצה, הוא השילוב שבין הכחול לירוק. חדר רחצה לבן, למשל, עם קירות בצבע כזה מביא אתו אל חזית הבימה את הסגנון העיצובי המודרני ומכניס טוויסט נהדר למראה כולו. זהו פתרון מצוין לחדרי רחצה קטנים יחסים וגם דרך "להקפיץ" את הסטייל הקיים.

2. גוונים של אפור גם הם חלק מהסיפור ויותר ויותר ישראלים בוחרים לצבוע את חדרי הרחצה שלהם בצבע הזה. כאן הכוונה היא לצבע הקירות בלבד, כאשר שאר האלמנטים יכולים להיות בגוונים שונים של אפור, ובתנאי ששומרים על גיוון. אפשר להכניס אלמנטים עיצוביים בצבע כחול, כמו אמבט או אפילו מקלחון ולא לשכוח לשלב פריטים בהירים שיכניסו קצת אור.

3. ומה לגבי שחור? השחור גם הוא הפך לצבע בולט מאד וזה יכול לבוא לידי ביטוי הן בקירות והן באלמנטים השונים, כמו מקלחון שחור. מקלחון בצבע כהה בהחלט תופס את העין והופך להיות מוקד העניין בכל חלל. אם חדר הרחצה עצמו בהיר יחסית, מקלחות שחור וגם שילוב של אלמנטים שחורים נוספים מוסיף עניין, אך יש לקחת בחשבון גם כמה חסרונות. למשל, הלכלוך בולט יותר על השחור ואם מדובר בחלל קטן יחסית, הוא עשוי ליצור תחושה של צפיפות. ולכן, אם בוחרים בשחור כצבע מנחה בעיצוב חדר האמבטיה, כדאי לקחת בחשבון את גודל החלל, כמו גם שאר האלמנטים שבו.

4. גם כאן מדובר בטרנד אהוב מאד, וללא ספק יבוא לידי ביטוי בחדרים נוספים, ולא רק בחדר הרחצה שלנו. הכחול, בדגש על הכהה יותר, משתלב כהלכה בחדר הרחצה ומתאים לו מאד, שכן מזכיר מים וים. זהו צבע שנותן תחושה של רוגע וטבע והוא יכול "להקפיץ" כל סטייל עיצובי באופן משמעותי. אפשר לצבוע את קירות חדר הרחצה בכחול (אם נשאר האלמנטים הם בצבע לבן, למשל) ולשלב פריטים בכחול כדי לקשט עוד קצת את החלל.

5. ורוד. כן, כן. אתם קוראים נכון. לא רק מקלחון שחור הוא טרנד חם מאד, גם הצבע הוורוד הוא צבע שרבים אוהבים ובוחרים בו כצבע שולט בחדר הרחצה. הוורוד משתלב כהלכה לצד קו עיצובי בסגנון וינטאג' וזה יכול לבוא לידי ביטוי באריחים בצבע ורוד ובאביזרים וורודים שונים להשלמת המראה. אם מדובר בחדר רחצה קטן יחסית, כדאי לצבוע את כל הקירות וגם את התקרה בצבע אחד, בוורוד, ולבחור בווילונות בתוספת של תחרה כדי ליצור לוק אחיד.

6. שחור וזהב שמורים לנועזים שבחבורה. אם אתם מתחברים אל המראה הדרמטי, צביעת התקרה והקירות בצבע שחור ושילוב של אריחים עם זהב, למשל, בהחלט ייצרו את המראה הזה. גם כאן מקלחון שחור יכול להשתלב אך יש לוודא שמדובר בחלל גדול ומרווח.

7. צהבהב גם הוא צבע נהדר לחדר הרחצה ובתנאי שמשלבים אותו לצד צבעים אחרים מתאימים, כמו כחול. אפשר להדביק על קירות חדר האמבטיה טפט בגוונים של צהוב ובשילוב עם פרחים ולא לשכוח פריטים קטנים יפים בגוונים דומים.

8. צבעים טבעיים שומרים על מקום של כבוד מזה לא מעט שנים והם פתרון נהדר למי שמתחבר אל הפשטות. בעוד שמקלחונים בגוונים כהים, כמו מקלחון שחור, הם ההיפך המוחלט, מקלחוני זכוכית רגילים בשילוב של צבעים חמים באריחים ובפריטים העיצוביים יתרמו רבות למראה הכולל ויכניסו שיק נהדר.

כמה טיפים לסיום

לצבעים, כאמור, כוח רב והם יכולים לשדרג באופן משמעותי את חדר האמבטיה שלנו. בשנים האחרונות בוחרים לשלב צבעים חזקים ודומיננטיים יותר ומשאירים מאחור את אותם מראות סטנדרטיים, עייפים מעט. יחד עם זאת, חשוב לזכור שחדר הרחצה שלנו נועד לשרת אותנו כהלכה. אנו מוצאים בו מקלט כדי לברוח אליו למקלחת קצרה או ארוכה וליהנות מפסק זמן של ממש. ולכן, עליו להתאים לצרכים אלה ולהיות מעוצב כך שיציע לנו את אותו פתרון. אפשר להיות נועזים ולשלב בחדר הרחצה אלמנטים צבעוניים מסוגננים ואפשר גם לבחור בצבעים ה"שקטים" יותר ולתת לעיצוב הסולידי את המקום. לא משנה באיזו אפשרות אתם בוחרים, כדאי שהיא תתאים לטעם האישי שלכם, לצרכים וגם תאפשר לכם ליצור את השילוב המושלם בין פונקציונאליות לבין סטייל. כי בסופו של דבר, חדר הרחצה נועד לרחצה וזה מה שחשוב בשורה התחתונה. באשר לגוונים הטרנדיים – טרנדים באים וחולפים ומה שנכון להיום לא בהכרח יהיה נכון לכם לעתיד. קחו גם את זה בחשבון כשאתם בוחרים צבעים לחדר הרחצה שלכם והשתדלו לבחור בצבעים שאתם משוכנעים שיספקו לכם את המענה המתאים גם בעוד כמה שנים.