איך תשדרגו את המקלחת שלכם

רבים מוכנים להוציא לא מעט כסף על עיצוב מחודש של הבית או על שיפוצו. בין החדרים הזוכים לתשומת לב רבה וגם השקעה גבוהה אפשר למצוא את חדר הרחצה, שבו אנו נוהגים לבלות לא מעט שעות במהלך השבוע, בין אם זה בשעות הבוקר המוקדמת ובין אם בלילה. חדר האמבטיה שלנו הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית ולכן עיצובו מצריך השקעה רבה וגם לא מעט חשיבה מקדימה ותכנון. אפשר לעצב אותו בשלל של עיצובים עם קווים מנחים שונים ואפשר לשלב בו אלמנטים מיוחדים שייקחו אותו כמה צעדים קדימה.

אם אתם לא רוצים להיכנס להוצאות כבדות ולהתחיל בשיפוץ נרחב, תוכלו לשדרג את המקלחת שלכם בכמה צעדים פשוטים ולא יקרים מדי. יש מגוון של פתרונות שאפשר לשלב בחדר זה, כאלה שעולים עשרות, מאות או כמה אלפי שקלים בודדים. כמובן שחשוב מאד לפנות אל המומחים כדי לבצע בחירה מושכלת. כי בסופו של דבר שינויים ושדרוגים כאלה הן לא משימות שאנחנו נוהגים לבצע בתדירות גבוהה אלא אחת לכמה שנים.

במה מדובר? הנה, התשובה:

כיור מונח – הוא הפך בשנים האחרונות לפתרון מבוקש מאד ואפשר לראות אותו בלא מעט חדרי רחצה בארץ. הכיור המונח, כשמו כן הוא, הוא מונח ישירות על השיש והוא דרך נפלאה לשדרג את חדר הרחצה באופן משמעותי מבלי להוציא על כך סכומי עתק. הכיור המונח הוא אלמנט דקורטיבי בפני עצמו והוא מגיע במגוון רחב מאד של עיצובים, גבהים וגם חומרים. שילוב של כיור מונח בחדר הרחצה משווה לאותו חלל מראה אופנתי, טרנדי מאד וגם משלב בין פונקציונאליות לבין סטייל. יחד עם זאת, חשוב מאד להקפיד להתקין אותו בגובה הנכון וגם לוודא, שמבחינה עיצובית, הוא תואם לכל שאר האלמנטים שבחדר עצמו.

מוט פינוק – גם אם אין לכם מקום לאמבטיה, עדיין תוכלו לשדרג את המקלחת למשהו מפנק. מוט פינוק הוא אחד מהם. מוט פינוק שכזה יהפוך את המקלחון שלכם או אולי את האמבטיה הקטנה למפנקת ומהנה עוד יותר תודות לאפשרות לשלב ברז בעוצמות שונות ובגבהים שונים, בדיוק כפי שרוצים. מוט פינוק מגיע במגוון רחב של דוגמאות והוא בהחלט מצדיק את ההשקעה. יש מוטות פינוק מזכוכית שחורה, יש כאלה המגיעים בצבע מבריק, יש מוטות פינוק הכוללים אינטרפוץ והאפשרויות, כאמור, הן בלתי נגמרות.

ארונות אמבטיה – מעבר להיותם אלמנט שהוא שימושי מאד בחדר הרחצה, ארונות האמבטיה הם דרך "להפיץ" את המראה הכולל. חדר הרחצה שלנו הוא לרוב חדר קטן, יחסית, ואין בו רהיטים רבים. יחד עם זאת, ארון הוא מסוג אותם רהיטים שאסור לוותר עליהם שכן הם מאד שימושיים. ארון האמבטיה נועד לאחסון מגבות ומוצרים שונים הדרושים לנו בזמן הרחצה וחשוב, על כן, שיהיה נוח לשימוש וגם כזה שמגיע בגודל המתאים. מעבר לכך, עליו להשתלב כהלכה בחדר הרחצה וגם להתאים לקו העיצובי הנבחר. אם חדר הרחצה קטן מאד, מומלץ לבחור ארונות אמבטיה בגוונים בהירים. אם החדר מרווח וגדול, זה הזמן "להתפרע" ולשלב גוונים עזים. אם מתחברים אל הסגנון הכפרי, ארון עץ בהחלט יכול להתאים, אך יש לוודא שהוא איכותי ועמיד בשל רמות הלחות הגבוהות, המאפיינות חדרים רטובים.

חיפויים לקירות – הקירות הם חלק מכל חלל ויש דרכים רבות לשדרג ולסגנן בעזרתם. שילוב של חיפויים לקירות, במסגרת שדרוג חדר הרחצה, הוא הזדמנות לעצב את החלל הזה בסטייל אך לא להוציא יותר מדי כסף. אפשר לבחור באריחים, שאותם מתקינים עד התקרה או עד אמצע הדרך, וכדאי לבחור באיכותיים, שיכולים לבוא במגע עם מים או עם לחות גבוהה. אם לא רוצים אריחים, אפשר להשתמש בסוגים שונים של טיח, המגיעים בשלל של צבעים ומרקמים ומשמשים כאלמנט דקורטיבי נהדר המהווה חלופה טובה לאריחים. את הקירות תוכלו לעטר ולקשט באמצעות אביזרים משלימים שונים, כמו מראות מסוגננות ויפות או תמונות.

גופי תאורה ופתרונות מתאימים – התאורה בחדר הרחצה שלנו היא חלק חשוב ומשמעותי בו וחשוב שהיא תהיה מוצלחת ונכונה לנו. איפור, גילוח וגם צחצוח שיניים, כל אלה ועוד מצריכים אור חזק וטוב. שילוב של גופי תאורה מסוגננים ופתרונות תאורה נוספים בחדר הרחצה הוא בהחלט דרך טובה לשדרג את העיצוב שלו ולהעניק לו מראה מיוחד במינו. על גופי התאורה הנבחרים להיות מוגנים כמובן מפני מים ולהיות ממוקמים גם בנקודות נכונות כדי לא ליצור צל שפחות רצוי.

הכל מתחיל בפרטים הקטנים – לעיתים דווקא אותם פרטים קטנים הם אלה שעושים את כל ההבדל. אז נכון, יש את אלה שמוכנים להשקיע לא מעט כסף בעיצוב מחודש או שיפוץ חדר הרחצה, אבל אחרים, לעומתם, אינם יכולים להרשות זאת לעצמם ובכל זאת, מחפשים פתרונות יעילים שיעזרו להם ליצור את המראה המתאים. באמצעות אלמנטים עיצוביים שאינם עולים הרבה כסף תוכלו לעשות זאת בקלות וביעילות. למשל, ידיות מסוגננות לארון, מעמדים לנייר טואלט או למגבות, כלים מיוחדים לסבון ואפילו כלי למברשת השיניים – את כל אלה ועוד כדאי לכם לשלב בחדר הרחצה כדי לשדרג את מראהו. תוכלו לבחור בקו עיצובי מסוים ובהתאם לחפש את הפריטים הללו או לתת לכל פריט לדבר בשם עצמו ולשלב בין כמה סגנונות עיצוביים שונים. הקפידו כמובן שיחד הם ייצרו מראה שלם והרמוני, כזה שיהפוך את חדר הרחצה למקום שנעים להיכנס אליו ולבלות בו בכל שעה של היום או הלילה.