איך תהפכו את האמבטיה שלכם לפונקציונלית יותר?

אתם יכולים להשקיע שעות ארוכות בבחירת אריחים, בהתאמת מרצפות ובהתלבטות בין מקלחונים שונים-אבל אז, כשכבר סיימתם סוף סוף את תהליך העיצוב וההתקנה, מתברר לכם כי חדר הרחצה שלכם אינו נוח לשימוש ולא מצליח לספק את חוויית הפינוק ששאפתם להשיג. אז רגע לפני שאתם משפצים או בונים חדר רחצה, הנה כמה נקודות שיסייעו להפוך את האמבטיה שלכם לפונקציונלית יותר. 

אפשר לשבת גם במקלחת

כאשר מתכננים חדר רחצה, אנחנו מתלבטים לעיתים קרובות בין התקנה של אמבטיה רחבה לבין התקנה של מקלחון. לעיתים הבחירה תלויה במרחב העומד לרשותנו ולעיתים מדובר בהעדפה האישית, אך דבר אחד בטוח – מקלחת בעמידה יכולה להיות מרעננת מאוד, אך היא לא תמיד תהיה נוחה לנו, בפרט בגיל מבוגר או אם אנחנו סובלים מפציעה כלשהי. כיום יש פתרון מצוין, וגם אם החלטתם לבחור במקלחון תוכלו לשלב בו מושב שיאפשר לכם להתקלח תוך כדי ישיבה. מושב זה יכול להיות חלק מובנה מהקיר, אך אפשר לשלב גם מושבים ניידים העמידים במים.

שילוב חכם של רהיטים

נדמה לנו כי בחדר המקלחת אין לנו צורך במקומות אחסון רבים. לכאורה כל מה שנדרש הוא מדף למגבות ומקום לאחסון סבונים, כלי רחצה ומוצרי קוסמטיקה והיגיינה אישית. אלא שאם נעשה בדיקה מעמיקה יותר, נגלה כי אנו מאחסנים בחדר הרחצה הרבה יותר חפצים ממה שנראה לעין. זה יכול תכשירי ניקוי, גלילי נייר טואלט ואפילו צעצועי אמבטיה לילדים. כדי לשמור על אמבטיה נקייה ומסודרת, כל אלו דורשים מקום אחסון מספק. לשם כך, ניתן לשלב בין ארונות רצפה לבין ארון אמבטיה תלוי ולוודא כי החלוקה הפנימית של מקומות האחסון השונים תואמת את הצרכים שלכם.

אמצעי אוורור

חדר רחצה יכול להיות נאה מאוד, אך כדי שיישאר כזה עליכם להקדיש מחשבה גם לנושא של אוורור החדר. זה אומנם חדר קטן יחסית אך במהלך השימוש בו מצטברת בו לחות גבוהה העלולה לפגוע בריהוט חדר האמבטיה ולעודד התפתחות של עובש. כדי לשמר את מראה חדר לאורך זמן יש לוודא שהוא מאוורר כהלכה, ולצורך זה עומדים לרשותכם שני אמצעים עיקריים: חלונות והתקנה של מאוורר. שימו לב כי החלונות צריכים להיות נגישים יחסית וניתנים לפתיחה בקלות ולניקוי, וגם המאוורר נדרש להיות יעיל ונוח לשימוש.

עיצוב מתקדם לניקיון ברמה גבוהה

פונקציונליות חדר האמבטיה נמדדת לא רק בפריטים שבחרתם ובאיכות חומרי הגלם, אלא גם במידת התחזוקה הנדרשת שלהם. אם בחרתם בחומרים קשים לניקוי או אם ההתקנה של הפריטים השונים אינה מאפשרת לכם גישה קלה לצורך ניקוי, חדר האמבטיה יאבד מיופיו מהר מאוד. כיום קיימת בשוק מודעות גבוהה מאוד לאתגר זה, ותוכלו למצוא מוצרים איכותיים היוצרים מראה חלק ללא פינות נסתרות שקשה להגיע אליהן. לדוגמה, אם בחדר הרחצה ישנה אסלה, מומלץ לבחור אסלה תלויה וניאגרה נסתרת שיאפשרו לכם לנקות את האזור בקלות ובנוחות.