איך תגרום לרצפות בבית שלך להבריק?

רצפה נקייה ומבריקה ממש מאירה את חלל הבית וגורמת לאווירה נעימה ורגועה יותר. בדרך כלל הרצפה הנקייה והריחנית גם מתקשרת אצלנו לזמנים מסוימים בשבוע, למשל להכנות לקראת סוף השבוע – משהו שמחזיר אותנו לילדות, לזמן שבו אחד ההורים היה שוטף ומנקה את הבית.

אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים בכל פעם מחדש בריצוף, ובכל פעם מחדש מקבלים תוצאה לא מספיק טובה – הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להשיג רצפה נקייה ומבריקה.

 

1. אמרו לא לקיצורי דרך – אבל בחרו בפתרונות יעילים

אחת הבעיות הכי נפוצות שאנחנו נתקלים בה היא הרצון לעשות קיצורי דרך בניקיון. אנחנו כמובן מבינים את זה, לא תמיד יש לנו זמן וחשק להשקיע – וזה בסדר גמור! אבל כדי שהרצפות יהיו נקיות ומבריקות באמת, חייבים קודם כל לטאטא או לשאוב את הרצפה באופן יסודי, ולאחר מכן לשטוף עם כמות יפה של מים וסבון, לגרוף אותם אל הביוב, ולסיום לעבור עם סמרטוט לח כדי למחות את הסימנים שהמגב משאיר.

למרות שקיצורי דרך לא מומלצים, בהחלט מומלץ למצוא את הדרכים שיהפכו את העבודה ליעילה וקלה יותר. למשל יש היום מגוון של שואבי אבק איכותיים וקלי משקל, שניתן להשתמש בהם בכל מקום בבית. שואבים רובוטיים יחסכו לכם את הצורך לטאטא את הבית שוב ושוב, ולרוב גם יעשו עבודה טובה יותר.

שימוש בחומרי ניקיון איכותיים ובסמרטוטי מיקרופייבר ישפרו מאוד את התוצאה הסופית גם כן.

 

2. הטריקים הקטנים

יש כל מיני דברים קטנים שתוכלו לעשות כדי להגיע לתוצאה טובה ויפה יותר. למשל שטיפה עם חומץ טבעי מסייעת להבריק סוגים שונים של מרצפות – אך זה לא מתאים לכל ריצוף, וחשוב מאוד לבדוק לפני כן במקום קטן ונסתר, כדי לוודא שלא נוצר כתם.

גם שטיפה במים חמים תסייע לכם להסיר את הכתמים בצורה יעילה יותר, ולקבל ריצוף מבריק.

יש היום חומרי ניקוי מצוינים שגם עושים עבודה טובה בניקוי וחיטוי של הרצפה, וגם נותנים גימור מבריק. חלק מחומרי הניקוי מעניקים גימור מבריק שמחקה את התוצאה של פוליש לרצפה, אך כמובן שזהו אפקט זמני שדוהה לאחר מספר ימים.

 

3. עבודה מקצועית של פוליש לרצפה

באופן טבעי הריצוף בבית הולך ונשחק עם הזמן, ומאבד את הברק הטבעי שהיה לו בהתחלה. בשלב הזה הריצוף ייראה דהוי ובגימור מט, ולא משנה כמה תשקיעו בניקיון ובהברקה שלו. החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן לפתור את הבעיה בצורה קלה ויעילה, שלא דורשת החלפה של הריצוף. ניתן היום לבצע פוליש לרצפה בדירות מגורים בצורה מהירה, יעילה וזולה.

העבודה נעשית בעזרת מכונה מיוחדת אשר מקרצפת את השכבה העליונה של הריצוף, ומסירה גם שאריות של אבק, רובה וכתמים שונים שהצטברו עם השנים. הקרצוף גם מחליק את הרצפה. לאחר שלב הקרצוף אפשר להוסיף שכבת הגנה מבריקה – הברקה קריסטלית או הברקת ווקס.

התוצאה הסופית היא של ריצוף שנראה חדש לגמרי, וייראה טוב למשך שנים.