איך לנקות פרקט?

על אף הפופולריות הרבה שלו, הבחירה בפרקט אינה מובנת מאליה. אומנם העץ מסייע ליצור אווירה נעימה וחמימה, אך מנגד זהו חומר "נושם", חומר רגיש ביותר לשינויי טמפרטורה וללחות. לכן, רבים מתלבטים לא מעט לפני ההחלטה להתקין אותו בבית, בייחוד כאשר מדובר בחדר האמבטיה. עם זאת, כיום ישנם סוגי פרקט המתאימים גם לחדר האמבטיה, ובעזרת שימוש נכון ותחזוקה מתאימה תוכלו לשמור על מראה הפרקט לאורך שנים. איך עושים את זה נכון? כל הפרטים כאן.

 

פרקט מומלץ לחדר האמבטיה

לפני שנדון באופן הניקוי של הפרקט, חשוב מאוד להכיר את סוגי הפרקט המתאימים להתקנה בחדרים רטובים כגון חדר הרחצה:

  • ריצוף דמוי פרקט: נכון, זה לא בדיוק פרקט, אך ריצוף PVC יסייע לכם להשיג את המראה המבוקש מבלי להתפשר על קלות הניקוי.
  • פרקט למינציה עמיד במים: בניגוד לפרקט למינציה רגיל, על הפרקט הזה אפשר לשפוך מים ללא חשש.
  • פרקט פולימרי: עבור מי שאינו מוכן להתפשר על האיכות, פרקט פולימרי הוא בחירה מצוינת. הוא עמיד במים וכולל מגוון רחב של עיצובים, כך שתוכלו להתאים אותו בקלות לחדר האמבטיה שלכם.

טיפים לשמירה על הפרקט

ניקוי הפרקט הוא חשוב, אך כדי לשמור על המראה שלו לאורך זמן, מומלץ גם לשים לב לאופן השימוש היום-יומי בו. הנה כמה טיפים:

  • מרבד רצפה: נכון, ישנם סוגי פרקט עמיד במים, ובכל זאת, רצוי לצמצם את החשיפה של הפרקט ללחות במידת האפשר. לכן, רצוי להניח לפני המקלחון או לפני האמבטיה מרבד רצפה שיסייע לספוג את המים הנוטפים מהגוף בעת סיום המקלחת.
  • מקלחון סגור: כדי לצמצם את הסיכוי להרטבת הפרקט, מומלץ להשתמש במקלחון מתאים בעל דלתות הניתנות לסגירה. תוכלו לדוגמה לבחור מקלחון פינתי המותאם לגודלו של החדר, וחשוב מאוד לוודא כי הוא אטום היטב וכי השיפוע שלו מאפשר ניקוז יעיל של המים.
  • מחיצה לאמבטיה: בחדרים שבהם יש אמבטיה במקום מקלחון, ניתן להתקין מחיצה מתאימה שתסייע למנוע התזה של מים על רצפת האמבטיה. אפשרות אחרת היא להתקין אמבטיון המאפשר לסגור את חלל האמבטיה וכך למנוע זליגה של מים החוצה.
  • אוורור מספק: כדי שהלחות בחדר האמבטיה לא תהיה גבוהה מדי, יש לוודא כי יהיו בחדר חלונות הניתנים לפתיחה או אמצעי אוורור אחרים.

אופן ניקוי הפרקט

פרקט עמיד בפני מים ניתן אומנם להרטיב, אך בעת הניקוי מומלץ להימנע מכך, ובהחלט שאין לנקות את החדר בשיטת ה"הצפה". כדי להגן על הפרקט, הניקוי שלו מתבצע בשני שלבים מרכזיים:

  • ניקוי האבק: בדומה לריצוף רגיל, גם פרקט צובר אבק ולכלוך. את האבק תוכלו לנקות באמצעות מטאטא, וניתן גם להשתמש בשואב אבק. עם זאת, כדי למנוע נזק, ודאו כי שואב האבק שברשותכם אכן מתאים לסוג הפרקט שלכם, ובעת הצורך התייעצו עם אנשי המקצוע שהתקינו את הפרקט.
  • ניקוי באמצעות מטלית לחה: בשלב הבא, אחרי שהסרתם את שכבת האבק והלכלוך, יש לנקות את הפרקט במטלית לחה (אך לא רטובה!). גם במקרה זה, מומלץ לקבל הנחיות מאנשי המקצוע ולנקות את הפרקט בחומרי הניקוי המומלצים למטרה זו.