איך לשפץ את חדר האמבטיה במינימום השקעה?

 על אף שאנחנו, לרוב, לא מבלים בחדר האמבטיה זמן רב כמו שאנחנו מבלים בחדרי הבית האחרים כדוגמת הסלון או חדרי השינה,  ראוי להשקיע במראהו ובפונקציונאליות שלו לא פחות זמן ממה שאנחנו משקיעים בחדרי הבית האחרים. זאת, מאחר ועבור מרבית האנשים שעת המקלחת מתחלקת בין שתי שעות חשובות ביממה – המקלחת המעוררת, זו שפותחת עבורנו את היום ומוודאת שנגיע לעבודה או ללימודים כשאנחנו ערניים, רחוצים ובמלוא חושינו, והמקלחת המרגיעה, זו שמגיעה בסופו של יום הלימודים או העבודה ומטרתה "לשטוף" מעלינו (לא רק פיזית, אלא גם נפשית) את מה שעבר עלינו במהלך היום ולסייע לנו לשנות את הפאזה שלנו למצב של "בית" – מצב נינוח ורגוע של סוף היום. חשיבותו המרובה של חדר האמבטיה ביצירת שני האירועים הללו במהלך היום, גורמת לנו לרצות ליצור לעצמנו את חדר האמבטיה המעוצב אשר יספק לנו את זמן הפינוק המושלם.

בואו נתחיל מהבסיסי ביותר – צביעת הקירות וביצוע תיקונים קטנים

אנחנו מסתכנים כאן בלהישמע מעט בנאליים, אבל לא תאמינו עד כמה ביצוע תיקונים קטנים ואפילו צביעת הקירות מחדש מסוגלים לשדרג את מראהו של חדר האמבטיה. לפעמים, התיקונים הקטנטנים והלכאורה – זניחים עשויים לחולל פלאים ולהעניק מראה חדש ורענן לחדר. לפי הצורך, הקפידו לתקן את הסדקים והפינות באמצעות סיליקון לאיטום במקומות שבו הוא התרופף והתקלף.  סתמו חורי ברגים ומסמרים שכבר אינם בשימוש באמצעות גבס, תקנו (באופן מקומי או בצביעה כוללת) את המקומות בהם הצבע התקלף, וכד'. באופן כללי – תקנו את כל המצריך תיקון. השיפוצים הקטנטנים, אולם משמעותיים מאד הללו, כבר, לכשעצמם, עשויים לשדרג את מראהו של חדר האמבטיה שלכם ולהפכו לנקי למראה ולנעים הרבה יותר.

רוצים לעלות שלב? הוסיפו לחדר אביזרים וחפצי נוי ייחודיים

בדומה לשאר החדרים בבית, גם את חדר האמבטיה תוכלו לאבזר ולצייד כדי שיהפוך למושקע ולמעוצב יותר. תוכלו להחליף את שטיחוני האמבטיה, להתקין ארונות ואמצעי אחסון נוספים, לתלות מדפים מעוצבים ולסדר בהם סלסלות מעוצבות המכילות מגבות מגולגלות או סבונים ייחודיים ומעניינים למראה. תוכלו להציב על המדפים הדקורטיביים גם סדרה של ברווזי אמבט צהבהבים, ולמעשה – את כל מה שמשמח לכם את העין ואת הלב, הן בעת שאתם נכנסים לחדר האמבטיה והן בעת שאתם מתקלחים / מתאמבטים בו.

ויהי אור – לסיום, אל תשכחו את התאורה המתאימה!

לא באמת חשבנו שעד היום התקלחתם בחושך, כך שבטוח יש לכם תאורה מסוג כלשהו בחדר האמבטיה… השאלה הנשאלת היא – איזו תאורה יש לכם שם ועד כמה היא תורמת ליצירת האווירה המפנקת והמרגיעה הנדרשת לכם. לפעמים, תוכלו להסתפק רק בהחלפת נורה בגוון לבן קר לנורה שגוונה אורה הוא צהבהב ורך, כדי לקבל אווירה רגועה ומתאימה בהרבה יותר, לעיתים, תצטרכו להחליף גם את גוף התאורה כולו לצורך השגת מטרה זו. אבל, כך או אחרת, כשאתם עושים זאת, אל תשכחו למקם גוף תאורה נוסף, ממוקד, בעל עור לבן, באזור המראה, על מנת שתוכלו ליהנות מהתאורה הממוקדת לה אתם זקוקים בעת גילוח, איפור או פעולות הקוסמטיקה השונות.