איך לשמור על סדר וניקיון בחדר האמבטיה שלכם

דירת מגורים מורכבת ממתחמי חיים שונים ואפילו מגוונים, חדרי הבית, כמעט כולם מחולקים לקטגוריות הכוללות חדרי מגורים שונים במידה רבה האחד מהשני, חלקם חדרי שינה של ילדים או נוער ואחד מהם הוא חדר שינה של ההורים. סלון שהוא חדר המפגש של כל דיירי הבית, מטבח שהוא ליבת הבית וגם בו נפגשת המשפחה ואחרונים חביבים חדרי האמבטיה. חדרי האמבטיה הם החדרים שדורשים הכי הרבה תחזוקה שוטפת הן בכל הקשור לניקיון והן בכל הקשור לתקינות צנרות המים והתקני הביוב. כיצד יש לתחזק חדרי אמבטיה ולשמור על הסדר והניקיון בהם, ומה החשיבות של כל זה?

 

וילון האמבטיה

ילדים הנם בעלי מודעות מופחתת על פי רוב לסדר וניקיון ולכן חשוב מאוד לדאוג לתחזוקה שוטפת של חדר האמבטיה שלהם. ישנם דברים קטנים שאנו בדרך כלל לא חושבים עליהם שמסייעים מאוד על שמירת הניקיון בחדר האמבטיה של הילדים כמו השארת וילון האמבטיה תמיד פתוח ואם צריך, לדאוג שיהיה פתוח באמצעות הנחת חפצים כבדים על אדן האמבטיה כשהוילון מתחת. זה חשוב כדי למנוע היווצרות של טחב בין הקיפולים שנוצרים בוילון כשהוא לא פתוח ומתוח.

תחזוקת ראש המקלחת או הדוש

ראש המקלחת או הדוש עלול לתפוס במשך הזמן מעט חלודה, חיידקים ואבנית. בכדי שלא תיתפס חלודה או שיתמקמו חיידקים או אבנית בחורי המים של הדוש, מומלץ אחת לחודש לקחת שקית אטומה, למלאה בחומץ רגיל, להכניס למספר דקות את ראש המקלחת או הדוש לשקית ולאחר מכן להוציאו ולשטוף אותו במים. פעולה זו תסיר את החלודה, תנקה את האבנית ותמנע מחיידקים להתקיים.

ניקוי האמבטיה עצמה והקרמיקה

הדרך הטובה ביותר לנקות את האמייל של האמבטיה ואת לוחות הקרמיקה שעל הקירות היא להרכיב על מקדחה מברשת לניקוי ראש מקדחה, לשפוך מעט מחומר הניקוי המועדף עליכם שמיועד לחדרי אמבטיה, להפעיל את המקדחה על מנת לקרצף את האמייל ואת הקרמיקה. מדובר ממש בניקוי יסודי חכם וקל.

מדוע חשוב לשמור על סדר וניקיון בחדרי האמבטיה?

ראשית, מדובר במקום שבו אנחנו מתנקים ולכן חשוב לשמור עליו נקי ואסתטי. שנית, אי שמירה על הניקיון והסדר בחדר האמבטיה בשימת דגש מרכזי על הניקיון עלול לגרום לבעיות שונות והמורכבת בניהן היא סתימה קשה של מערכת הביוב. במקרים כאלה יש להזמין ביובית – משאית מכלית לשאיבת שמן מינרלי. רכבים ייעודיים אלה נושאים ציוד לטיפול בבעיות במערכת הביוב כגון שאיבת בורות ספיגה, שאיבת בורות רקב והפרדת שמנים. הזמנת ביובית כרוכה בהוצאה לא מבוטלת וכדאי מאוד להימנע מהצורך בשימוש במכלית זו.

איכות חיים בקלות

השמירה על ניקיון חדרי האמבטיה היא לא מסובכת ולא דורשת עבודה עד כדי כך קשה, באמצעים די פשוטים וברכישת חומרי ניקוי מתאימים תוכלו לשמור על חדרי האמבטיה ולהימנע מתקלות לא נעימות.