איך להימנע מאבנית בברזים במקלחת ובאמבטיה

כבר שנים אנחנו יודעים ששתיית מים ישירות מהברזים שלנו אינה מועילה לנו ואף גורמת להצטברות אבנית וחומרים אחרים בגוף בגלל אי סינון. אנחנו יכולים לראות את כל החומרים האלה לאחר שאנחנו ממלאים כלים שונים במים לא מסוננים ורואים לאט לאט איך הדפנות של הכלים מתמלאות באבנית וחומרים נוספים. כמו כן, האבנית מצטברת בכל מקום שאליו נכנסים המים ומשתמשים בו, כמו מכונת הכביסה, מדיח הכלים, מקלחת ואמבטיה ואף אסלת השירותים והכיור. למי שעוד היה ספק בכך, מומלץ לקחת חומר מסיר אבנית ולהתיז על קירות המקלחת או על דפנות הכלים הסניטריים ולראות כיצד הוא מפרק וממוסס את האבנית בקלות ומשאיר אותם נקיים ומבריקים. זה בדיוק מה שקורה בגוף שלנו כשאנחנו צורכים מים לא מסוננים ולא מטופלים נגד אבנית. למרבה המזל, יש איך להילחם בכך ולמנוע מאבנית ושאר רעלים להגיע למי השתייה והרחצה שלנו.

מערכות סינון, טיהור וריכוך

הפתרון הטוב ביותר שרבים מוצאים כיום הוא התקנת מערכות סינון וטיהור מים או מרכך מים מומלץ ואיכותי בכל נקודה שבה המערכת עובדת. המערכות נבדלות זו מזו לא רק בנקודת ההתחברות ואופן הפעולה שלהן אלא גם במחיר ובהיקף העבודה שלהן. יש כאלה שמיועדות לכל הבית ויש שעובדות על ברזים מסוימים. יש מערכות שונות שחלקן מתחבר לברז בתוך הבית וחלקן מתחברות למערכת הצינורות שלנו בחוץ, בנקודה שבה המים זורמים פנימה מהמערכת העירונית ומתחילים לזרום אלינו הביתה. היתרון של מערכת כזאת ברור – היא מפקדת על כל הזרימה פנימה ויכולה לסנן את המים שמגיעים לכל מקום בקלות, מבלי שנצטרך להוסיף פילטרים שונים בתוך הבית. המים כבר מגיעים מסוננים ונקיים ומה שצריך לעשות זה רק להחליף פילטרים אחת לתקופה לאחר שסיננו את המרב.

כיצד עובדים המסננים והמרככים?

כשקונים לבית מכשירים לצורך סינון מים או ריכוך מים צריך לדעת כיצד הם עובדים ומה מעדיפים, גם על פי תקציב, גם על פימה שנכון לאורח החיים שלכם וגם לפי מבנה הבית והאפשרות לשלוט במסננים ובמרככים. הגישה אליהם חייבת להיות קלה לכל טכנאי כך שרק אתם תחליטו מתי להתקין ולהחליף פילטרים ואף אחד אחר לא יוכל לגעת ולטפל בהם ללא רשותכם. סינון מים יכול להיעשות באמצעים כימיים כמו מלחים ופחם פעיל ואז המערכת יכולה להיות לכל הבית או בקנקנים או מותקנת בברזים. אפשר גם להתקין מטהר מים שפועל על בסיס אור אולטרה סגול ויש כאלה שמשתמשים בשיטת אוסמוזה הפוכה. מרכך מים משתמש במכלי מלח על מנת להחליף את היונים שרוגמים למים להיות קשים ולהכיל אבנית, כמו יוני הסידן והמגנזיום ליונים של נתרן שמרככים את המים ומנקים אותם מאבנית וחומרים לא נעימים אחרים. מדובר בשינוי הרכב המים שמיטיב אתם והופך אותם לרכים וליעילים יותר גם במתקני הניקוי כמו מכונת הכביסה והמדיח.